Video Lite motardåka - sommarens första tur

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Slängde ihop en liten film från min första åktur efter att ha gått med skadad fot i nästan två månader.. :näsblod Så körningen är väl inte heeelt på topp än...:D

Tips och kommentarer uppskattas :tummenupp:yoparty

revolve

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2011
Hoj
ER-6n 2006
bra låtval där ibörjan, lite dry kill är aldrig fel :yoparty Men dra upp motorljudet lite :tummenupp

R..

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
2002, KTM, 640 lc4 PRESTIGE
Fastnade för den andra låten, vad heter den, har testat på youtube, schazaam, soundhound men inget svar, ge mig ge mig ge mig! ;)

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Fastnade för den andra låten, vad heter den, har testat på youtube, schazaam, soundhound men inget svar, ge mig ge mig ge mig! ;)
The Royal Concept - World on Fire borde det vara, bara för att du frågade såå snällt ;)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Är inget fan av att bara bränna gummi men det var kul att se någon sladda lite snitsigt. Sett dig göra en donut i annan video och jag försökte själv göra en snabb vändning (halv doughnut med fot i marken) på torr asfalt men det gick fan inte, tips?

Se här, 48 sekunder in i filmen. Ett måste när man ska vända tillbaka efter att ha åkt förbi ett par tjusiga tjejer. Låter knappt som att du gasar.. http://youtu.be/Skj-82Pnemw?t=48s

Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Är inget fan av att bara bränna gummi men det var kul att se någon sladda lite snitsigt. Sett dig göra en donut i annan video och jag försökte själv göra en snabb vändning (halv doughnut med fot i marken) på torr asfalt men det gick fan inte, tips?

Se här, 48 sekunder in i filmen. Ett måste när man ska vända tillbaka efter att ha åkt förbi ett par tjusiga tjejer. Låter knappt som att du gasar.. http://youtu.be/Skj-82Pnemw?t=48s
Är ganska kul med sladdarna när man får lite längd/vinkel på dom, måste nöta mycket mera så det går att sätta helvarv istället för halvor dock :rolleyes:

Som med många andra saker, lättare att göra än förklara :D Men testa med att ha styret vridet, ha ena benet stadigt i marken, vinkla ner hojen, dumpa kopplingen och ge lite gas.
Blev dock lättare för mig att göra såna efter jag bytte från bred 5" fälg till en smalare 2.5" fälg... :näsblod

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Är ganska kul med sladdarna när man får lite längd/vinkel på dom, måste nöta mycket mera så det går att sätta helvarv istället för halvor dock :rolleyes:

Som med många andra saker, lättare att göra än förklara :D Men testa med att ha styret vridet, ha ena benet stadigt i marken, vinkla ner hojen, dumpa kopplingen och ge lite gas.
Blev dock lättare för mig att göra såna efter jag bytte från bred 5" fälg till en smalare 2.5" fälg... :näsblod

Jag lade ned hojen ordentligt men kanske inte dumpade kopplingen, däremot tyckte jag att jag gav mycket gas utan att däcket knappt släppte. Du menar att jag ska ge lite gas och släppa upp kopplingen snabbt?

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag lade ned hojen ordentligt men kanske inte dumpade kopplingen, däremot tyckte jag att jag gav mycket gas utan att däcket knappt släppte. Du menar att jag ska ge lite gas och släppa upp kopplingen snabbt?
TROR du ska släppa upp kopplingen fort, för du måste ju få snurr på däcket för att kunna vrida runt hojen. Du får testa att laborera lite med hur mycket gas du behöver och hur fort du måste släppa kopplingen för att de ska släppa:tummenupp

Inte helt säker på alla detaljer till att spinna runt hojen så just nu, har inte gjort doughnuts sen mitten av april å inte kört nåt från 7e maj till den här veckan... :död

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Ne, ok. Jag testade en gång nyss och fick kärringstopp :)
Inte lätt på asfalt, grus är en annan femma.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Jo, jag testade bara att gasa lite ungefär som du i videon och dumpa kopplingen och då tog det tvärstopp. Tidigare spann jag loss iaf men däcket fick fäste så snabbt.
ARGH.. hehe, men det finns bara en riktigt nöt här på forumet fast jag får testa fler ggr. Orkar bara testa en gång per tillfälle.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...