Mina problem har uppstått de senaste veckorna och jag har varit med här i 8 år. Det är, som du säger, mina grejor som inte lirar med sajten längre. Eftersom problemen endast händer på Sporthoj så är det troligen inget stort problem med min dator. Mina äldre program som inte funkar utan Rosetta är t.ex. Photoshop och Peak, ett ljudredigeringsprogram.
Naturligtvis uppdateras SHs sajt med jämna mellanrum så det är väl egentligen inte så konstigt att du helt plötsligt fått problem just eftersom du har ett äldre operativsystem. Din webläsare förutsätter jag är up to date.
Vad du skulle kunna göra för att dels behålla dina två gamla Photoshop och Peak (varför vill du inte uppdatera till senaste Photoshop?) är att partionera om hårddisken till två partitioner/hårddiskar och behålla
Snow Leopard 10.6.8 samt dina gamla Photoshop och Peak på ena partitionen/hårddisken och sedan installera senaste versionen av det operativsystem och webläsare du vill ha på den andra partitionen/hårddisken.
Men innan du gör detta MÅSTE du göra en ISO-image samt för säkerhets skull en klon av din befintliga hårddisk. Jag vet inte hur det funkar i MAC-världen men i PC-världen kan det strula med filerna om man partitionerar om en hdd med befintliga filer. Då är det bättre att göra en ISO-image och en klon av hdd, formatera den, partionera den samt lägga över ISO-imagen på den ena partitionen och installera ett nytt OS på den andra partitionen. Då kan du starta vilket OS du själv önskar!