Lite tips på en hjälm kanske?! ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ett tips är ju att börja med att skriva in sig på en körskola innan du börjar övningsköra privat, med tanke på att du aldrig suttit/kört på en tvåhjuling innan. O tänker du tumma på säkerheten redan innan du ens börjat köra kan du lika bra köpa dig en cykelhjälm.

Allt med hoj kostar, därför är det rätt onödigt att hålla på att köpa flera uppsättningar av utrustning som du ändå inte kan använda sen. Eller dvs om du bryr dig om din säkerhet. :tummenupp

Men vad vet jag, du kanske är tät som fan. ;)

Lycka till iaf! :)

axelsson_vpg

Guest
äh. hjälm är ju för fegisar. jag kör alltid med kepsen bakåfram, när de börjar kliva över 200 strecket drar jag på mig pilotbriller.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Som Money skriver,börja på körskola!

Dom har hoj och utrustning du kan krascha sönder om du nu är säker på att det kommer hända och det,trots vad det kostar på skolan,billigare än att lägga din egen hoj och utrustning.

R6bejbi

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
Den min man väljer
Ett tips är ju att börja med att skriva in sig på en körskola innan du börjar övningsköra privat, med tanke på att du aldrig suttit/kört på en tvåhjuling innan. O tänker du tumma på säkerheten redan innan du ens börjat köra kan du lika bra köpa dig en cykelhjälm.

Allt med hoj kostar, därför är det rätt onödigt att hålla på att köpa flera uppsättningar av utrustning som du ändå inte kan använda sen. Eller dvs om du bryr dig om din säkerhet. :tummenupp

Men vad vet jag, du kanske är tät som fan. ;)

Lycka till iaf! :)

Jaa pengar e inget problem.. Och jag har en privat lärare som ska lära mej.. Så jag behöver inte skriva in mej. =)

tack för tips =))

Som Money skriver,börja på körskola!

Dom har hoj och utrustning du kan krascha sönder om du nu är säker på att det kommer hända och det,trots vad det kostar på skolan,billigare än att lägga din egen hoj och utrustning.

Sant.. Men: "den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv" ;)

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Hoppas detta är ett aprilskämt annars är undergången nära, jösses! :huvet

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Skönt aprilskämt...eller??

Jag är också tjej, kan inte påstå att jag någon gång ens var i närheten av att ramla/tappa hojen vid manöverträning och skulle det hända är det nog inte hjälmen du behöver oroa dig för. Om det skulle hända i trafik skulle jag vilja ha det säkerhetsmässigt bästa på marknaden.

tro mig, jag såg samma tjej vid minst 3 tillfällen när jag var med skolan o övade på tullinge.... hon välte hojen vid samtliga tillfällen. vid det sista hade hon uppkörning, o kom o frågade min lärare om hon kunde låna hoj för hennes cbr hade ett trasigt kopplingshadtag..... muhahah han sa nej.

tyckte lite synd om henne eftersom det var hennes uppkörning...

p.s om tjejen i fråga skulle läsa detta skulle det vara kul att veta hur det gick....

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Tjejen har ju cool inställning iallafall, helt enligt den gamla devisen att tänka innan man handlar är som att torka sig innan man skiter...
Nu har jag ioförsig alltid kört med begagnade märkeshjälmar då jag inte orkar pajja en ny blank, kräver dock att man kan bedöma att den är tillräckligt fräsch (ovurpad).
B- hjälmar går bort, okomfortabla.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Om pengar inte är ett problem köp två snygga, säkra bra hjälmar då? Eller kanske ännu smartare en snygg bra säker hjälm och ha den tills du vurpar o slår sönder den?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag är också tjej, kan inte påstå att jag någon gång ens var i närheten av att ramla/tappa hojen vid manöverträning och skulle det hända är det nog inte hjälmen du behöver oroa dig för. Om det skulle hända i trafik skulle jag vilja ha det säkerhetsmässigt bästa på marknaden.
Druttar man omkull vid krypkörning så är det oftare ungefär allt annat än hjälmen som tar i backen. Största risken för hjälmen är nog att den blir välimpregnerad av svett när man över krypkörning och det är +30 ute.

Men valfri fiberhjälm för ca 2000-3000kr från någon större tillverkare borde funka om man bara vill ha en slithjälm.

81

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
-11 Ducati 848
HJC R-Pha10 is the shit, ligger på 3999kr finns oxå i ben space replika (grymm) kostar då 4495kr, men denna hjälmen spöade alla andra i tester både i vikt säkerhet och aerodynamik, mm
ta en titt på den innan du gör valet

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
HJC R-Pha10 is the shit, ligger på 3999kr finns oxå i ben space replika (grymm) kostar då 4495kr, men denna hjälmen spöade alla andra i tester både i vikt säkerhet och aerodynamik, mm
ta en titt på den innan du gör valet
Om den så hade kostat 1200:- så är den tämligen värdelös om den inte passar hennes huvud! :fakta

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Jaa pengar e inget problem.. Och jag har en privat lärare som ska lära mej.. Så jag behöver inte skriva in mej. =)

tack för tips =))

Sant.. Men: "den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv" ;)

HAHA håller med, flest prylar när man dör vinner!!!
Men vill du ha en säker, svårt skön, och snygg hjälm så är denna hjälmen ruskigt trevlig, har en likadan själv :) http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=203_205_348&products_id=1531 fast har klart visir, annars exakt samma mönster/färg osv :) Vill du ha en billig, ful, osäker, krash-hjälm så kan jag rekommendera denna skönheten :) http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/71098_302112169167_6859977_n.jpg

Lycka till :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Såg att trådstarterskan hittat en hjälm nu iaf...
strange-helmet-position.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...