Lite vägledning!

Crow

Ny medlem
Gick med
18 May 2003
Hoj
-----
Jag skulle vilja ha lite hjälp

Jag år 17 nu och fyller 18 i oktober och jag skulle gärna vilja ta körtkort till lätt mc men är det lönt det när man ända kan ta bilkort snart i vinter eller ska man satsa på att ta kort till lätt mc nu i sommar och gå en intensivkurs. Är det lätare att ta bilkort om man tagit lätt mc kort innan eller tvärt om? kanske blir svårt att ta kortet nu tilll sommaren då man inte har egen hoj och långa väntetider så ska man satsa på det till nästa sommar?

Tack i förväg! seriösa svar tack

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Blir du 18 i oktober så tar du ju naturligtvis körkort för mellanklass. Strunta i 125, det är inte lönt när du nästan är 18.

Crow

Ny medlem
Gick med
18 May 2003
Hoj
-----
japp Vallentuna

mellanklassare lär det inte bli då jag tänkte ha den som ett alternativ till tåget/busen. Undrar om man vågar sig ut sen när nisse är där :rolleyes:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
OLJEKYLD GSXR skrev:
Blir du 18 i oktober så tar du ju naturligtvis körkort för mellanklass. Strunta i 125, det är inte lönt när du nästan är 18.
ääh vadårå? Ja tog mitt lätt kort 3mån innan jag fyllde 18 :D Det ångrar jag inte ett dugg! Orka vänta 3mån?! NEJ! :)
Ta ditt lättkort du! Annars får du ju vänta till nästa år!
Var i Vallentuna bor du då? Skola?

Crow

Ny medlem
Gick med
18 May 2003
Hoj
-----
vrid huvudet mot lindö golfbanna dittåt bor jag. Går 2an på vallenruna gymnasium. Tog du ditt kort i vallentuna? anntar att du inte går i skolan nu lr länge till

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crow skrev:
vrid huvudet mot lindö golfbanna dittåt bor jag. Går 2an på vallenruna gymnasium. Tog du ditt kort i vallentuna? anntar att du inte går i skolan nu lr länge till
Ok :) Nope, tog inga lefktioner och körde upp i Barkaby. Går i EC3 :) Nåra veckor till iaf :p

Crow

Ny medlem
Gick med
18 May 2003
Hoj
-----
även om man vill ta kort är frågan om det går att göra det. Kan inte säga att jag kört så mycket hoj att jag har någon vanna. Går det att ta intensivkurser på så kort varsel så man kan få kortet i sommar lr i slutet av sommaren? får ringa till körskolan och fråga. Förästen kan man ta kort till lätt mc i vallentuna?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
ta mellan kort o kör en lätt mc?????????
du kommer inte ångre dig

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crow skrev:
även om man vill ta kort är frågan om det går att göra det. Kan inte säga att jag kört så mycket hoj att jag har någon vanna. Går det att ta intensivkurser på så kort varsel så man kan få kortet i sommar lr i slutet av sommaren? får ringa till körskolan och fråga. Förästen kan man ta kort till lätt mc i vallentuna?
Inte kort, men lektioner.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...