Lite vilse

The one

Friend to Bill
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R6
Jag är på gång igen. Ja nu ska jag köpa hoj igen,men denna gången har jag lite fundering på vilken jag ska ha. R1a eller en R6a har tänkt köra bådepå bana och landsväg så ni som har erfarenhet av både kom igen och ge lite råd.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
The one skrev:
2325941 Jag är på gång igen. Ja nu ska jag köpa hoj igen,men denna gången har jag lite fundering på vilken jag ska ha. R1a eller en R6a har tänkt köra bådepå bana och landsväg så ni som har erfarenhet av både kom igen och ge lite råd.

vad kör du mest? bana el gata?
bana=6:an
gata =R1;an

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vill du veta en hemlis?

Det FINNS andra hojar än R1 & R6, jag vet det låter knäppt eftersom det är det enda man ser vid korvkioskerna, men det är faktiskt sant! :7peta

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
HönaPower skrev:
2330387 Vill du veta en hemlis?

Det FINNS andra hojar än R1 & R6, jag vet det låter knäppt eftersom det är det enda man ser vid korvkioskerna, men det är faktiskt sant! :7peta

Ha ha småkul faktiskt, kan bara hålla med dig. Men det borde ju finnas en anledning varför dom är så populära. Och det är ju inte att dom är så mycket bättre än alla andra. Så trådskaparen kan du berätta för mig varför du fastnat för dessa modeller? Jag är faktiskt nyfiken.:)

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
homerone skrev:
2330407 Ha ha småkul faktiskt, kan bara hålla med dig. Men det borde ju finnas en anledning varför dom är så populära. Och det är ju inte att dom är så mycket bättre än alla andra. Så trådskaparen kan du berätta för mig varför du fastnat för dessa modeller? Jag är faktiskt nyfiken.:)

dom är typ populära för att de är statushojar, tror jag. har du en r1 vet man att du pröjsat en del, och pröjsar en hel del försäkring, typ brats hoj...

ok nu kommer jag väl bli hatad här men det känns lite grann som det är så. jag fattar inte varför man vill ha en hoj som alla andra har. okej några st finns det alltid, inte så många som har en unik hoj he he men ni fattar... tjing

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
smallsocks skrev:
2330411 dom är typ populära för att de är statushojar, tror jag. har du en r1 vet man att du pröjsat en del, och pröjsar en hel del försäkring, typ brats hoj...

ok nu kommer jag väl bli hatad här men det känns lite grann som det är så. jag fattar inte varför man vill ha en hoj som alla andra har. okej några st finns det alltid, inte så många som har en unik hoj he he men ni fattar... tjing

Kan ju va att dom tycker den är snygg oxå. En gsx-r Eller en cbr är ju inte mycke billigare eller? :va

Nicotin

Guest
Jag skulle satsa på en CBR1000RR el Gixxer K6...
El Kawa ZX12R

Inte lika mycket statushoj, inte direkt som alla andra runt korvmojjen

Men säkert lika förbannat rolig som R1

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Mögel skrev:
2330418 Kan ju va att dom tycker den är snygg oxå. En gsx-r Eller en cbr är ju inte mycke billigare eller? :va

Självklart, snyggheten är väl också ett moment som räknas... men det finnas ju snyggare hojar än dom också, honda cbr fireblade, klart en ögonsten :) men det var inte mening att dra "alla" över en kam, var bara att det känns som r1 och r6 är en sån hoj. inte för alla men kanske för en del?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Ta det rätta ta R1A:hihi

Tycker det är smått komiskt att alla ska ha just r1, varför har jag en sån:confused: är ett mer eller mindre omedvetet val men jag tror att det kan ha att göra med att r1an kom då man var ung och det är hojjen man började se upp till som moppe glin, a dream come true helt enkelt

The one

Friend to Bill
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R6
Det blev en R6a,har haft ett antal R1or tidigare men min tanke nu är att det blir mestadels bankörning.Visst finns det andra märrken men har alltid varit nöjd med Yamaha så varför byta sen är den svarta jävla fin oxå.:tuttar

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Det kan ju vara så att det finns så många för att det är en bra hoj för en vettig penning men vad vet jag.

Men det e klart jag har hellre en VFR från 91.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Tjoffe skrev:
2331250 Det kan ju vara så att det finns så många för att det är en bra hoj för en vettig penning men vad vet jag.

Men det e klart jag har hellre en VFR från 91.

ironin drog förbi mig nästan obemärkt... nästan...
alla hojar är fina utom goldwings då haha

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...