Liten digital klocka?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Nu är det så att min hoj är så jädrans racemässig att instrumenteringen inte inkluderar någon klocka... :rolleyes:

Därför undrar jag om ni vet vart man skulle kunna få tag på någon liten digitalklocka som man kan fästa vid instrumenteringen, eller kanske på styrkronan?
Jag har för mig att jag har sett någon liten klocka man kan fästa på kronan...någon som vet?

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
jag köpte en cykeldator sigma bc1200 .. finns klocka på den dessutom, funkar även kanon som färddator etc etc :)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, men om man skall kunna använda den som färddator osv. så måste man ju "installera" den korrekt med sändare och grejor, å det pallar/vill inte jag... :p
Men tack för tipset....

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Jag letade också efter en klocka förut.
Men det blev en cykeldator istället, sigma 300 tror jag den heter.
300:- tror jag den kostar.

Sen kan man ju göra som man vill om man vill sätta fast magneten och sensorn.
Tar väll kanske 15 minuter att göra.

Fungerar kanon och visar upp till 300km/h + all färddata :tummenupp

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mkaj...kostar de inte mer så...vart kan man få tag på cykeldatorer till rimlig peng då?

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
McFille skrev:
Mkaj...kostar de inte mer så...vart kan man få tag på cykeldatorer till rimlig peng då?

Eftersom du bor nära Lund så kan du ju köra in till cykelaffären på clemenstorget, köpte min cykeldator för 300 nått, fast lite lyxversion, du hittar billigare också.. du kan även köpa belysning till datorn där också om de har inne på lagret dvs, funkar kanon..

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Digiklocka

Själv kört med TeknikMagasinets rektangulära digitalur. Batteriet håller flera år och ett kardborre gör ju att man kan ta med den in. En montering så långt fram under kåpglaset som möjligt gjorde att min aldrig strejkade, ens vid häftigt skyfall. 59 kr (390352)

Varför inte klämma dit en termometer också? Samma firma har en rund snygg, bara att klippa av kabeln till utesensorn! 79 kr (3-40605)

(nej, jag jobbar inte på TeknikMagasinet)

Numera är ju hojarna nerlusade med elekronik (3 trippmätare, bensinförbrukning! och klocka. (hastighetsmätaren är graderad till 350 km/tim!)

:cool:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den här från (brrrrr) touringbutiken verkar ok...klocka med temp, perfa!
Men med tanke på priset så skulle man kunna få en cykeldator...hmmm...

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, det luter åt en sådan mackapär! Verkar vara bra...titanstomme å allt! :p
Men det stod att den bara visade hastighet upp till 200 km/h, stämmer det? :confused:

Ang. monteringen...har ni några tips? Det är väl inte mer än en mottagare och en magnet, åsså sladden förstås?
Magneten kan man väl fästa på en bromsskivan, men var sätter ni mottagaren? Hur långt ifrån varandra? :confused:

Tack för hjälpen! :tummenupp
Ni e allt bra kvicka...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
!!!

Vill du bara ha klockan så har Honda haft en liten man kunde placera nästan överallt. Den kostade lite för mycket .... 250 pix

Ja köpte en klocka på Mekonomen placerade den jämte instrumenten ENDAST 49 Pix

Kan rekommendera en sådan.. billig och lätt att ersätta om ngn skulle få för sig att lägga beslag på den!!!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
köp en klocka och ta bort saken man har runt häderna så sätter du fast den på instrument paneren på nått snyggt sätt

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
thumper
Såg en Triumph vid kista som hade en jätteliten digital klocka vid instrumentbrädan, av märket Honda.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Buzz skrev:
Såg en Triumph vid kista som hade en jätteliten digital klocka vid instrumentbrädan, av märket Honda.

Undrar var du fått din häftiga bild ifrån??? har sätt att fler har haft
ngt liknade?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, tack skall ni ha.
Men är det någon som kan svara på mina frågor angående monteringen av en cykeldator? :confused:

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Du tar bara o sätter fast magneten i bromsskivan, sätter den på plats me straps, sen sensorn får du "gummiband" som man tar runt gafflen där nere, sen kan du vinkla in sensorn lite närmre skivan så blir de perfekt avstånd, sen tog jag även straps o fäste plastramen som man fäster cykeldatorn precis under gasen.. om du vill kan ja lägga upp bilder på min installation imorrn?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...