I Ståkkhålm ja... Puch är väl österikiskt?
Som du ser är det skillnad på z50a, z50ak1 och z50r. ak1 med lysen kan vara typad som moped klass 2.Nu fattar jag ärligt talat inte, du hänvisar till en länk med olika årsmodeller av monkey där dess färkombination i princip är det som skiljer.
Men inte någon stans står ens något om dess egenskap som klass två moped, vilka för övrig inte var påtänkta då monkey byggdes.
Som du ser är det skillnad på z50a, z50ak1 och z50r. ak1 med lysen kan vara typad som moped klass 2.
klart inte klass2 mopeder va påtänkta när monkey byggdes. Det jag menar är att den går som en klass 2 moped idag.
Fortfarande ingen som frågat varför maxmått inte får bara mer än 165?
Var ska den in ?
Så monkeyn gör bara 25km/h?
Push = knuffa
Inte alla men mopeden gör 30-35.
Ingen aning.Vem tog och klassade den och vad kostade det?
Ingen aning.
Ok, men kan du kolla vad den har för typnummer på typintyget?
Jag vet ingen som har en. De har varit 3 st som kommit in på jobbet. Kan kolla på chefens men tror det är en z50r.
Jovisst vet jag det. Men jag har ingen som jag kan fota och visa just nu. Om det kommer in någon så kan jag fota och pma dig.Nu menar jag typnumret på intypningen till en klass två moped, där sitter en lapp på ramen med ett unikt nummer på den.
Sen finns det även ett typintyg i form av ett papper som följer den där det framgår hur strypningen har gått tillväga.
Jovisst vet jag det. Men jag har ingen som jag kan fota och visa just nu. Om det kommer in någon så kan jag fota och pma dig.
Av en ren slump så var det en som ville byta en gammal stella mot lite skrot jag hade liggande. Saknades dock lite smågrejer men fick senare tag på en reservdelsmoppe så det ska nog gå att få ihop något vettigt av det hela!Stella Mini är tämligen pytteliten. Tyvärr så är kvaliteten inte något vidare så att hitta en i ok skick kan vara knivigt. Att hitta reservdelar kan vara ännu jävligare. Bajaj har väl också haft någon liten modell, ungefär det samma gäller för den som för Stellan. Sedan har det väl funnits någon kineskopia av Honda Monkey också.
Hittade den här på Blocket och den ser ju tämligen liten ut: http://www.blocket.se/stockholm/Eu_moped_sky_team_49423912.htm?ca=3&w=3
Längd på denna är 1490mm: http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_50_47775946.htm?ca=3&w=3
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|