Liten regskylt

Rickard-S

Citius, altius, fortius
Gick med
25 Oct 2010
Hoj
XJR 1300 -03
Hej alla glada!
Jag har precis köpt en XJR 1300 -03, men den ser bedrövlig ut i häcken!! Bögläppen måste bort, blinkers skall bytas ut mot mindre och skylten måste minskas i storlek, men var kan jag hitta dessa skyltar??? För övrigt är jag jätte nöjd, eller lite seg är den, jag har funderat på att köpa S-Racingkittet med tändplatta, munstycken och insugnings gummi, finns tydligen en elbox som tar bort en viss strypning?
Finns det någon eller några som har lite mer erfarenhet än mej.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Om man nu har sådana problem med skyltar och läppar och blinkers bak på hojen så finns det ju lika många trådar om detta som det finns lösningar. Sök så ska du finna.

Personligen undrar jag om du sitter bakåt när du kör, annars kan man väl inte störa sig nämnvärt på dylika ting? ;)
Miniskyltar och reflexnoja retar mest bara upp ordningsmakten i onödan enligt mig. Men det är jag det.

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
Vad är det egentligen med hojens häck som får dig att att associera till bögar? Påminner den på något sätt om andra bögläppsutrustade ting som du ridit på förr?

man brukar (i moppe kretsar) kalla regskyltshållaren för bögläpp om den är onödigt lång och ful :tungan

Rickard-S

Citius, altius, fortius
Gick med
25 Oct 2010
Hoj
XJR 1300 -03
Ha ha, kul läsning. Mc åkare är inte sena att uttrycka sej ser jag, tack för länkarna och förlåt för mitt dåliga språk om skylt hållare,

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
snowracer tills våren kommer...
Tagen? vadå man stannar väl inte för snuten?? HAHAHA...
jag trodde alla här inne på SH körde ifrån dom :tungan :fakta

Nog större chans att bli tagen om du kör utan. Då lär polisen reagera. Mig har de aldrig tagit med miniskylt iaf.

Du kan köpa miniskylt här bland annat:
http://miniskylt.se/

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Om man nu har sådana problem med skyltar och läppar och blinkers bak på hojen så finns det ju lika många trådar om detta som det finns lösningar. Sök så ska du finna.

Personligen undrar jag om du sitter bakåt när du kör, annars kan man väl inte störa sig nämnvärt på dylika ting? ;)
Miniskyltar och reflexnoja retar mest bara upp ordningsmakten i onödan enligt mig. Men det är jag det.

instämmer till fullo det du skriver men det är ju en estetisk grej också. De flesta hojar får ju som sagt ett helt annat utseende, och det är väl kanske det man eftersträvar.

Eftersom jag själv är så snål(än så länge) så nöjde jag mig att enbart ta bort den sk "bögläppen", men en miniskylt och integrerad blinkers i baklyset står på önskelistan till jul :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Förr i tiden hette det stänkskärm. Sedan kom 2000-talets Rieju Drac-pojkar och började kalla det för "bögläpp" då stänkskärmen hindrade deras Dracs från att se ut som äkta tävlingscrossar baktill, sedan spred det sig till alla mopeder (crossar som skotrar) för att sedan slingra sig in i motorcykelvärlden :gnissla

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring