Liten testfilm med motard o hjälmkamera

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Härlig liten rulle i dessa dystra dagar :D !
Vad använder du för kamera fäste? Eller kör du klassiker-a-la-silvertejp?

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Silvertejp blev det den här gången eftersom jag ville testa vart på hjälmen jag skulle montera kameran (va ju ett klokt beslut visade det sig....). Men fick med kardborrefästen till kameran som jag ska sätta dit nu när jag vet vart den ska sitta.

Silvertejp funkar dock skitbra, syns lite väl mycket att man har en kamera på hjälmen när man é ute o kör bara (har svart hjälm).

Förhoppningsvis är det lika bra väder på fredag, isf blir det en sväng till med hjälmkameran och då dyker garanterat resultatet upp här på sporthoj i helgen :)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
MackeNo1 skrev:
Silvertejp blev det den här gången eftersom jag ville testa vart på hjälmen jag skulle montera kameran (va ju ett klokt beslut visade det sig....). Men fick med kardborrefästen till kameran som jag ska sätta dit nu när jag vet vart den ska sitta.

Silvertejp funkar dock skitbra, syns lite väl mycket att man har en kamera på hjälmen när man é ute o kör bara (har svart hjälm).

Förhoppningsvis är det lika bra väder på fredag, isf blir det en sväng till med hjälmkameran och då dyker garanterat resultatet upp här på sporthoj i helgen :)
längtar redan! :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
MackeNo1 skrev:

Låt bli att vurpa. Det är kallt i backen :fakta
Sen är det grymt schysst med filmer där man har motorljudet lite nertonat i bakgrunden. Ska vara musik men motorljudet får inte försvinna helt.

sandstream

Guest
Hoppas filmen var bra...
Sajten den ligger på och divX ökar ju inte antalet som kan se den iaf :(

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
DivX funkar ju i windows mediaplayer, så det borde inte va nått hinder... Kasst ställe att ladda ner ifrån, men det var antingen det eller inget alls.

Bubba Badji

bubba big...
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
vörsting660 motard
Jiihaaa!!!! Macke is the no one!
Som sagt så såg man ju inte så mycket runt om, men det kändes ju som nån slags 660simulator. Vart hur åksugen som hellst. Efter ett tag satt man ju o stirra 1 dm från skärmen med värsta pulsen och gasa/koppla med händerna, ha ha asgarv! Fan att bettan inte står i stan för då hade jag utan tvekan joinat på fredag. Väntar med spänning på uppföljaren.

/Bubba Big

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bubba Badji skrev:
Jiihaaa!!!! Macke is the no one!
Som sagt så såg man ju inte så mycket runt om, men det kändes ju som nån slags 660simulator. Vart hur åksugen som hellst. Efter ett tag satt man ju o stirra 1 dm från skärmen med värsta pulsen och gasa/koppla med händerna, ha ha asgarv! Fan att bettan inte står i stan för då hade jag utan tvekan joinat på fredag. Väntar med spänning på uppföljaren.

/Bubba Big

Hahaha, klockrent! Världens första KTM 660 simulator? Kanske skulle försöka ta patent på den? :D

Hade ju vart skitkul om du joinat på fredag, Martin och Ronny ska hänga på. Bara o hoppas på fortsatt fint väder!

sandstream

Guest
MackeNo1 skrev:
DivX funkar ju i windows mediaplayer, så det borde inte va nått hinder... Kasst ställe att ladda ner ifrån, men det var antingen det eller inget alls.
Inte i min... :(

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har du uppdaterat den till den senaste versionen? Om inte annat kan du gå in på download.com och söka på VLC, klockrent program som stödjer mer eller mindre alla filtyper.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln