Literhojarna 05-06

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kommer inte ihåg så mycket till följd av smällen i huvudet. Det mest tydliga är en bild från ambulansen, men hursom.. Efter vad jag har hört så körde jag på något i en vänsterkurva, tappade framhjulet och sedan bar det iväg.

Tack, tack.

Now, then. Back on topic!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
..... Har ortoser på båda benen, ser ut som Forrest Gump. Själv?

Tja, alla säger att jag ska skatta mig lycklig .. fick en sån där överlevnadsreflex, att jag inte skulle klara kurvan , så jag reste cykeln i stället för att fortsätta .. ut på åkern, och rakt in i ett trädparti där jag flög över styret och slog vaden i en gren. Så det enda är en vadbensfraktur, och jag ska gå gipsad 4 veckor. Allt detta medans min fru ska föda vårt andra barn..

Så jämfört med dig har jag det suveränt mao.. Tyckte det var lite småroligt att du redan börjar leta efter en ny 1000cc supersport, när du inte ens har börjat gå än :)
Jag går i slöhojstankar nu, typ VFR, Sprint ST ..

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
BMW R1200GS
Kommer inte ihåg så mycket till följd av smällen i huvudet. Det mest tydliga är en bild från ambulansen, men hursom.. Efter vad jag har hört så körde jag på något i en vänsterkurva, tappade framhjulet och sedan bar det iväg.

Tack, tack.

Now, then. Back on topic!

Topic is back,

Färgad? Köp R1-06, helt suverän. Jag är 186 och 100kg, dvs fullvuxen. Inga problem med körställningen. Men alla blir väl mer eller mindre trötta på sporthojar efter ett antal mil. Dom är ju gjorda för "aktiv" körning. Dock inte för skogen.(Förlåt)
Kört svågerns GSXR-07 och den är mer extrem i knävinkeln och man sitter högre tyckte jag. Den känns lite nervös att svänga i låga farter, dvs den vill svänga in/tippa men annars i högre farter är den mer lättsvängd än R1an. Motorn är som nämnts tidigare rå & brutal.
Om R1an har en svacka i mellanregistret? Ja kankse, men kör man bana så ligger man ändå på höga varv och det är kanske inte ett så stort problem? Men jag kan hålla med om att ett liten dip finns innan 7500rpm men sedan brakar det loss. R1an känns mer stabil, lugn och lättkörd än Gixern. Men det beror väl på vad man vill ha? Senast jag körde Honda blade var 2002, inget minne och Kawa har jag ej testat, tyvär.
Lycka till!

Dark_Messenger

Guest
Mellan blejd och R1 så vinner R1 på i princip allt. Jag trivdes bättre med R1 då jag tyckte den var både bekvämare (188cm) och piggare än hondan. Hondans bromsar kanske är snäppet vassare men det kan du lösa både billigt och enkelt genom stålomspunnet på rettan. Hade dock ingen pc3 på någon av dem utan endast slipon, öppna filter och nerdrevat fram.

Har haft blejd -06 och R1 -05.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...