Litet ras... :D

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
petter skrev:
run

10 if irony then goto 30
20 insuget är rätt mycket mindre än utblåset och kolvringsändarna puttes ut där tills den var helt skavd och sedan skar skiten.
30 jepp :tummenupp
40 wait 420 then goto 10





usch jag borde sova istället...

Det där basic sakerna hade jag förträngt!
Huga, nu fick jag en bild av en kombinerad dator/tangentbord...
Läskigt.
 

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Silwer skrev:
va?
Det är slidmatning kan man se på bilderna iaf.
Nånting liknade med felvänd kolv eller så har ju hänt här med, den krossar knappast hela kolven till flisor om inget är fel.
Eller så är cylindern så sliten tt en borrning borde vara nästa steg.

Jag är helt 100% på att kolven satt åt rätt håll! (se bild)

EBS skrev:
chevafantasten: Jag har en dålig nyhet åt dig. Jag tror (med 99% säkerhet) att ARen har Nicasil i sin cylinder och därmed inte går att borra utan man måste lägga om Nicasilen. Det går på mellan 2000 och 3000 beroende på om dom måste svetsa igen revor och liknande eller inte.

Att cylindern inte tagit nån skada av det där totalhaveriet tycker jag låter föga troligt.

Det tycker jag inte var nån dålig nyhet....
För jag behöver ändå inte fixa cylindern...!!

Varför tror ni mig inte när jag säger att cylindern klarat sig? För att jag åker 125:a?? Jag har haft flera snubbar (Påhlgren where are you???) (som har skruvat mycket med motorcyklar) och tittat på den och alla har sagt att det håller åtminstonde åt mig, men att nästa ägare kan få bekymmer... (Like I care? En gammal 125:a verkar ändå vara osäljbar, så den hamnar väl i något mörkt skrymsle sen)

Men om ni inte skulle klara av att få fart på den till en rimlig peng så måste ju ni vara skitkassa mekaniker!!! :fakta :p :notme

Edit: den trasiga delen var bakåt
 

Bifogat

  • dscf0018.jpg
    dscf0018.jpg
    72.8 KB · Visningar: 178
Last edited:

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Conrad skrev:
Fabrikationsfel, kanske?

Kanske... förmodligen inte.. :)
Men hur skulle man kunna bevisa det och vad har jag för nytta av det när jag inte vet när och var kolven är köpt?? :)

2takt= byta kolv ofta 4takt= trööööööga
(Fan va skit jag kommer få för det där!! :D )
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Vi är kanske kassa, men hur kass är inte den som säger att du aldrig får problem med skadorna i cyllen men däremot den som köper den av dig i nästa steg.
Det är väl bar att plocka ihop skräpet att åka inte fan lider vi av det, vi svarade väl som vi trodde, dög inte svaren och du redan visste alla problem så kvittar det.

det om 2t vs 4t är nog inget du ska spinna vidare på med den hojen.
 

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Silwer skrev:
Vi är kanske kassa, men hur kass är inte den som säger att du aldrig får problem med skadorna i cyllen men däremot den som köper den av dig i nästa steg.
Det är väl bar att plocka ihop skräpet att åka inte fan lider vi av det, vi svarade väl som vi trodde, dög inte svaren och du redan visste alla problem så kvittar det.

det om 2t vs 4t är nog inget du ska spinna vidare på med den hojen.

Du såg inte min " :p " va??
Men tänk såhär, det är lite slitet nu, och det blir ju inte bättre med tiden precis. Men med lite erfarenhet så kanske man kan se ungefär hur många mil grejerna kommer hålla! Det är väl bara att tänka på vad som är normalt slitage! Det kanske inte slår rätt jämt, men har man åkt MC i hela sitt liv så kanske man varit med om en del... (Talar inte om mig, utan en av flera som tittat på cylindern)
(Säger inte att ni inte har erfarenhet, bara att ni inte sett cylindern..)
Jag kan säga att jag själv trodde inte att cylindern skulle vara användbar igen, (ingen erfarenhet) men fick förklarat för mig att den duger ett tag till.

Och jag hade inte tänkt att starta ett nytt världskrig när jag sa att ni måste vara kassa mekaniker ifall ni inte skulle klara att få fart på skiten! Så jag tänker inte tjafsa vidare om detta, bättre att vi skriver om sånt så det inte finns risk att vi blir osams, det är bättre om man kan ha trevligt på forumet..
 

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
CBR600 KXF250
Om du tycker att det drevet var slitet så kanske du ska kolla på mitt drev. 1 tagg kvar :)
 

Bifogat

  • slitetdrev.jpg
    slitetdrev.jpg
    56.5 KB · Visningar: 70

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
CBR600 KXF250
Drevet slirade på kedjan så man fick vara ganska snäll med gasen. Ganska otäckt ljud.
 

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
CBR600 KXF250
Jag var ju självklart inte medveten om det. När det slirade första gången så åkte jag direkt hem (jag var 3 mil hemifrån) och skruvade bort kåpan. Blev ju minst sagt förvånad. Jag bytte drivpaket samma dag. Jag har sparat drevet för jag tänkte hänga upp det på väggen men det har inte blivit av, det ligger kvar i garaget.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top