Aha men dom där är väl Li-Ion.
Kör med A123 celler som är en annan typ av batterier, tåligare, lämpligare spänning för att bygga ett 12V batteri och kan lämna 120A under en kort stund.
Vi gjorde det där för ett år sen på racingbilen och det fungerar ännu. Dock har vi byggt så att man han balansera alla celler utanför paketet.
Delarna som du gjort finns att köpa och balanserare kostar ju inte mer än ca 200kr. Kul att folk vaknat och insett att dessa Litium-Järn-Fosfat (LiFePO4) batterierna är riktigt bra
Om batteriernas interna skyddskrets pallar att användas vid vid sådana här korttids högströmsuttag utan och lösa ur skall man nog ha dem.
Annars får man designa upp ett en extern skyddskrets som skyddar mot djupurladdning.
Tänkte spara vikt på min best , så det blir ett projekt med lifepo4 - dom andra celltyperna är inte brandsäkra och vill inte ha dom under sadeln
Dom som använder dom andra branfarliga typerna skall nog ha överladdningskydd - regulatorer pajar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |