Live! Airbag jeansen från Draknästet

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge
...airbag jeansen har lanserats och nedan kan ni se hur många motorcyklister som supportar projektet hittills, det tog 4 år att utveckla och nu börjar nästa kapitel.

LIVE länk -----> https://igg.me/at/airbag-jeans

977 215 kr donerat hittills!
Öppet 1 dag till!

Det är en crowdfunding kampanj, tekniskt sett innebär det, "ett gäng människor (motorcyklister) backar en idé (airbag skydd) och donerar pengar för att förverkliga idén till produkt (airbag jeans), som tack för donationen får de en Perk (airbag jeansen i detta fall) när produkten har skapats (sommaren 2023)".

Det är inget köp som sker utan en donation. Motorcyklister backar och donerar till ett projekt som hjälper i verkliga olyckssituationer, en airbag-backup, och i utbyte får man ett par airbag jeans.

Specs - Jeans.jpg
977 215

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
...airbag jeansen har lanserats och nedan kan ni se hur många motorcyklister som supportar projektet hittills, det tog 4 år att utveckla och nu börjar nästa kapitel.

LIVE länk -----> https://igg.me/at/airbag-jeans

70 backers
438 045
kr donerat! (uppdaterat 25 feb 2023)
Öppet 34 dagar till

Det är en crowdfunding kampanj, tekniskt sett innebär det, "ett gäng människor (motorcyklister) backar en idé (airbag skydd) och donerar pengar för att förverkliga idén till produkt (airbag jeans), som tack för donationen får de en Perk (airbag jeansen i detta fall) när produkten har skapats (sommaren 2023)".

Det är inget köp som sker utan en donation. Motorcyklister backar och donerar till ett projekt som hjälper i verkliga olyckssituationer, en airbag-backup, och i utbyte får man ett par airbag jeans.

View attachment 481301
Det verkar vara ett mode nu, sett många tjejer på stan som ser ut sådär.
Varför går de i uppblåsta jeans?

tellmike

TIOLI
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
2008 Suzuki SV650SA
Jätteskoj att se detta realiseras, och grattis till en bra produkt! Kommer ihåg när du skrev i någon tidigare post här på Sporthoj om denna idé (var något år sen).

En dum fråga också. Visst är den högra bilden (den bakifrån) efter det att airbagen blåsts upp?
Om det är så skulle mitt tips vara att ha två separata bildgrupper, där man får se modellen fram/bakifrån både före och efter aktivering.

Annars kan det vara lätt att tro att man ser ut sådär bakifrån utan att airbagen aktiverats. Jag gjorde iaf det när jag såg bilden igår.?

moses_

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Egenbygge
Jätteskoj att se detta realiseras, och grattis till en bra produkt! Kommer ihåg när du skrev i någon tidigare post här på Sporthoj om denna idé (var något år sen).

En dum fråga också. Visst är den högra bilden (den bakifrån) efter det att airbagen blåsts upp?
Om det är så skulle mitt tips vara att ha två separata bildgrupper, där man får se modellen fram/bakifrån både före och efter aktivering.

Annars kan det vara lätt att tro att man ser ut sådär bakifrån utan att airbagen aktiverats. Jag gjorde iaf det när jag såg bilden igår.?
Tack Mike, jag har hållt lite olika trådar under åren, ett bra bollplant (framförallt ärligt bollplank) om man håller på med MC säkerhet.

Yes, den till höger är uppblåst och den till vänster normal, jag förstår att det kan bli lite förvirring, jag är för insyltat i projektet så för mig är den en självklarhet, men jag förstår att folk som aldrig sett dem undrar...här kommer en tydlig GIF så att du ser

Airbag Jeans - Activation.gif

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Grymt jobbat Moses! En produkt man hade önskat fanns på marknaden för 10 år sen! Kör hårt och lycka till i framtiden.

/ D.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...