Jaha, tack för i år då Anderstorp.
Race 1 gick ok, blev en femteplats.
Race 2 blev skit. Regn = Jag älskar regn. Starten går och jag ligger trea, dom två framför är i vägen om man säger så. Inväntar bara lämpligt tillfälle att kunna gå om.
MEN, WTF händer. I sista doserade vänstern ut mot "hansenrakan" så dör hojen. Kör ut i gräset och ser alla köra förbi en efter en. Hojen är helt tvärdöd.
Sen plötsligt vaknar den till liv igen. Brassar ut på banan igen och ser fältet komma på flygrakan, argh#"¤@
Gasar på och kör ikapp några, kör upp mig till 20e plats (tror det var 35 startande) , sen dör hojen igen och där står jag stilla, WTF är det här!!!!
Hojen startar igen, kör vidare men i varannan högerkurva (obs just högerkurvor som karusellen mfl) så hackar, dör den sporadiskt.
Biter ihop och gasar på rakor och försöker glida genom kurvorna mest för att den inte ska dö igen. Lyckas köra upp mig till 14e plats. När jag kommer ut på start&mål för målflagg dör hojen (vänsterkurva denna gång) , rullar i mål med död motor och sen åt sidan.
Efter några försök så startar skiten igen och jag kan ta mig runt och in i depå för egen maskin.
Någon som har en idé vad som kan vara fel? CBR600RR 2008, PCIII och Ignition module för Quick shifter.
Orginal kabelhärva, tip-sensor m.m. sitter på rätt plats inkopplat.
Ska tilläggas att när den dog så dog även varvräknaren, nålen föll helt ner på 0 trots att motorn såklart gick runt på motorbromsen i ganska högt varv ibland. La inte till minnet om hastighetsmätaren dog. Vet dock att varningslamporna inte gjorde det för dom tändes när den stannade (olja o sånt) , letade fram neutral och fick grönt ljus och sen kunde man få igång den oftast men då stod man upprätt och rakt som sagt.
Vi tog av alla kåpor efter race och besiktigade elsystemet lite snabbt och allt sitter ihop och där det ska, inga glappande kontakter som vi kunde hitta.
Låter kanske som att det skulle kunna vara tip-sensorn men varför och hur? PÅ en ny hoj som inte varit i backen och som bara har gått 50mil!!!
Ses på falken.
// Nitrous