livsfarlig sport

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Ingen tävling

Mark skrev:
Tävlar du, vilka klasser isf?
Gallop är riktigt kul! Antar att du tränade hästarna oxå? Det är mäktiga hästar dom där fullbloden.

När jag är numera bara rideskoleryttare och trivs med det eftersom min tid inte räcker till för privathäst. Ska dock rida KM på lördag och har varit nervös i två veckor redan. Jag är INTE en tävlingsmäniska. :)

Jag jobbade på en ridskola som även hade galloppörer och det var en nyttig lärotid. Då var man vild och red allt de satte upp mig på.
Nu är det många kilo senare och man är som jag skrev mycket lugnare?
Det är bara fyra veckor sen jag flög av sist.....

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mark skrev:
Sjysst film!

Vet du var den är från?

Jag har hoppat runt en del på Banan i Botkyrka.

Nu var det ett tag sen man var ute o röjde i skog och mark, men när man ser filmen så påminns man ju genast alla dom där gångerna som man fick hästens man/hals mitt i nyllet och hjärnarn snurrade ett halvt varv. Likaså hur märkligt det känns när man hästen (B-ponnyn) hoppar ner från dom där jättetrappstegen. :3freak

På en häst får man minsann lika bra kickar som på hojen, allt är upp till piloten och materialet/hästen!

Skulle kunna tro att klippet är ifrån England.

Galopp är superkulhttp://www.kentuckyderby.com/2004/ :banana

(tryck på videos)

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
2fast4hjo skrev:
Flera dödsfall varje år
Ridning är den sport i Sverige där de allvarligaste olyckorna sker.
Fyra–fem personer dör årligen i ridolyckor.
Ridolyckor är vanligast bland dem som rider ensamma.
På 1 000 ridtillfällen vid ridlektion och tävling sker i genomsnitt 0,4–0,6 olyckor.
Värst drabbade är flickor i åldern 10–19.
En tredjedel av alla ridolyckor sker vid hantering av hästarna, exempelvis i stall.
Omkring var femte som råkar ut för en ridolycka måste uppsöka sjukhus.
Vanligaste olyckorna är stukningar, brott på handled och arm.
(Källa: Svenska
ridsportförbundet)

+"Jag jobbade på en ridskola som även hade galloppörer och det var en nyttig lärotid. Då var man vild och red allt de satte upp mig på. "

Kanske inte världens mest avancerade skämt men läs texten igen ovan och tänk på tjejer som rider killar. :hihi Ta det lugnt tjejer!!!!

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
heimdal skrev:
bara å börja berätta :D

Var på Gotland o festade med lite hästtjejer ett par kvällar, min polare o jag som var där brukar i vanliga fall dricka ca dubbelt upp mot vad alla andra killar som jag festat med gör..

Men dom jävla brudarna höll jämt skaft o blev så jävla nitade så jag trodde inte det var sant, en sågs krypande på alla fyra med handväskan över axeln in till sitt sovrum, inte för att det är så konstigt, men hon vinglade samtidigt..
Man e bra full om man inte ens kan krypa rakt...

Vi var för övrigt 2 killar och 6 tjejer i ett hus under den helgen..

Även vart i Bollerup(?), Skåne, det är typ ett lantbruksinternat inriktat mot hästar om jag inte minns fel, hände endel sjuka grejor där med kan jag lova..

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mark skrev:
...
Gallop är riktigt kul! Antar att du tränade hästarna oxå? Det är mäktiga hästar dom där fullbloden. Som en Busamotor i ett 600 chassi :hihi

Det absolut coolaste är att de har hur många "växlar" som helst.
Jag har ridit en kompis galopptränade fullblod några gånger. Hon har hela registret från jättelångsam canter, där det bara är fotförflyttningen som är galopp, till fyrsprång som får tårarna att spruta av fartvind.

En gång när jag var ute och red kom vi i långsam canter mot en "toppfartsteststräcka". Jag bad om full fart och hon satte iväg så gruset sprutade! :banana Sedan vände jag och red tillbaka i skritt, helt lugnt. När jag kom fram till det ställe jag släppte iväg henne, kom det fram en kille och frågade "hur gick det"? och såg lite besvärad ut.
Jag blev jätteförvånad och sa bara "jo, det var helt ok, skönt för både hästen och mig att busa lite". Då såg han genast lite mindre besvärad ut och sa "åh, jag trodde jag skrämde hästen när jag slog igen husdörren, jag såg bara att hon drog iväg med en helvetes fart"...Då ramlade polletten ned för mig med så jag kunde lugna honom med att hon "bara är en gammal (4 år :rolleyes: ) galoppör som inte är tillräckligt snabb för att placera sig annat än i mitten av startfältet..."

Några sådan ursäkter får man inte när man rejsar vid någons hus med motorcykel!! :D

Mona skrev:
Som hastigast liksom, eller hur menar du? Herregud, jag kan inte sluta skratta!! :hihi

Bra det! :tummenupp

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Stackars hästar. Åker man hoj så är det ju "bara" att reparera om man går omkull, desseutom gör det ju inte ont på hojen... eller? :va :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...