MickeZX7R
Posör
Hur länge är en mc registrerad på en ägare när den är avställd?
För alltid sålänge inget ägarbyte registrerats?
För alltid sålänge inget ägarbyte registrerats?
Ja, det förefaller rimligt. Eller skrotad, då.
Undantaget är om du inte förnyar registerhållningsavgiften årligen (35kr?), då ramlar den ur registret och registreringsnumret blir ledigt efter viss karenstid. Då kan man visserligen registrera in den igen efteråt, men det kräver lite pappersexcersis.
Lite som i Nordkorea, livstid i tre generationer. För många år sedan sålde jag en RD350 till Norge. Han skulle ha den till ett projekt så han skickade aldrig in ägarbytet. Trots upprepade avanmälningar och brev till transportstyrelsen blir jag inte av med den. Motiveringen är att jag inte kan styrka att jag inte äger cykeln och får snällt betala 50 kr/år i registeravgift...
- Märkligt att man aldrig sett eller hört talas om registerhållningsavgiften? Är den inbakad i fordonsskatten eller hur debiteras den?
- Det liknar den sits jag sitter i. Men om du inte betalar registeravgiften så kommer väl hojen ramla ur registret? (enligt BrooklynS här ovan)
Först påminnelse, sedan inkasso, sedan den spanska inkvisationen, alternativt så kommer Baltic inkasso tillbaks med sina grishuvuden. Staten kommer du aldrig undan...
Anmäl som stulen?Lite som i Nordkorea, livstid i tre generationer. För många år sedan sålde jag en RD350 till Norge. Han skulle ha den till ett projekt så han skickade aldrig in ägarbytet. Trots upprepade avanmälningar och brev till transportstyrelsen blir jag inte av med den. Motiveringen är att jag inte kan styrka att jag inte äger cykeln och får snällt betala 50 kr/år i registeravgift...
Anmäl som stulen?
Ja, det förefaller rimligt. Eller skrotad, då.
Undantaget är om du inte förnyar registerhållningsavgiften årligen (35kr?), då ramlar den ur registret och registreringsnumret blir ledigt efter viss karenstid. Då kan man visserligen registrera in den igen efteråt, men det kräver lite pappersexcersis.
Jag är egentligen för hederlig för detta (förutom total dyslexi vad gäller hastighetsskyltar), men jag tror nog jag får ta till detta knep.
Jag är egentligen för hederlig för detta (förutom total dyslexi vad gäller hastighetsskyltar), men jag tror nog jag får ta till detta knep.
Kan du inte beställa hem ett regbevis och kryssa i rutan att den gått till skrot/export?Jag är egentligen för hederlig för detta (förutom total dyslexi vad gäller hastighetsskyltar), men jag tror nog jag får ta till detta knep.
Sålde en ZX9r 2010 till en norrman som aldrig registrerade den i Norge eller för den skull anmälde införsel.
Har betalt den f-e registeravgiften sen dess.
Säljer aldrig mer ett fordon till dessa förbaskade norrmän??
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|