LJUDÄMPARE MED SKÖNT MULLER TILL Ducce monster

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Jag har en fråga, jag ska köpa mig en ducati monster 600,
Och ska direkt byta ljuddämpare för att få det där sköna mullret! Har sett att det finns massor av olika ljuddämpare.
Vad är det fö skillnad på alla ljuddämpare??
Är det olika ljud i olika ljuddämpare eller får man det goa ljudet bara man köper ett nytt system???

Har funderat på att köpa Titanium (ducati performance) ej kolfiber.
VAd skilljer titanium i gämförelse med ett kolbiber rör? LJUDMÄSSIGT?? Är det likvärdigt eller??

Kan Remus titanium vara något att rekomendera då jag vill ha det där jävligt höga sköna mullret????

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vad gäller dämpare till Monster så finns det allt möjligt att välja mellan.. Allt från Termignoni helsystem till bolt-on Supertrapp och allt därimellan.

Normalt så är 600:an ganska trevlig med termisar, men även arrow och akrapovic funkar fint. Remus och Sil moto är också vanliga. Ljudet brukar bli lite vassare i titandämparna än kolfiber, men det är fråga om tycke o smak. Personligen skulle jag nog skaffa titanrör om det var samma pris då fördelen är att de inte åldras som kolfiberdämpare..

Kolla på ducceklubben.org under säljes annonserna så kan du nog hitta beg. slipon för en trevligare prislapp än nya system.

Köper du nytt så ta ett system som du får med dB-killers till, så slipper du byta till orginalrör vid besiktning.

Good luck.

Titta på http://www.ducceklubben.org/annonser/default.asp
Välj säljes och delar/tillbehör.
Jag hittade detta
2548
Termignoni Kolfiber slipon Låga + box
Suttit på min monster 900 ie -2001, kan passa andra modeller. Körda ca 1800 mil. Bilder kan mailas. Nypris runt 8000 kr. säljes för 4000 kr.

Införd : 2004-08-11
Annonsör : Greger Nilsson
E-mail : greger.nilsson@inbrix.com
Telefon : 070-5986664

Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Eh...inte lite fel forum va? :va
Måste ju så gott som alltid ha originaldämpare på alla bandagar nuförtiden.... :rolleyes:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag hade Remus coolfiber på min ducce monster.
Den sjöng duktigt gott :yoparty :Bugar

[eDit] Vågen här på forumet har också bra sång i sitt monster, vet inte vad det är för märke, men fråga han [eDit]

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
McFille skrev:
Eh...inte lite fel forum va? :va
Måste ju så gott som alltid ha originaldämpare på alla bandagar nuförtiden.... :rolleyes:

Helt rätt! Naturligtvis gäller 103 dB vid statisk mätning på bandagar..

Men frågan var ju snarare vilka dämpare som ger bäst ljud.. Men forumvalet var ju kanske inte det bästa..

Kanske swedie eller någon annan kan flytta det till allmänna MC-forumet eller teknikhörnan?

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
amullo skrev:
Vad gäller dämpare till Monster så finns det allt möjligt att välja mellan.. Allt från Termignoni helsystem till bolt-on Supertrapp och allt därimellan.

Normalt så är 600:an ganska trevlig med termisar, men även arrow och akrapovic funkar fint. Remus och Sil moto är också vanliga. Ljudet brukar bli lite vassare i titandämparna än kolfiber, men det är fråga om tycke o smak. Personligen skulle jag nog skaffa titanrör om det var samma pris då fördelen är att de inte åldras som kolfiberdämpare..

Kolla på ducceklubben.org under säljes annonserna så kan du nog hitta beg. slipon för en trevligare prislapp än nya system.

Köper du nytt så ta ett system som du får med dB-killers till, så slipper du byta till orginalrör vid besiktning.

Titta på http://www.ducceklubben.org/annonser/default.asp
Välj säljes och delar/tillbehör.
Jag hittade detta
2548
Termignoni Kolfiber slipon Låga + box
Suttit på min monster 900 ie -2001, kan passa andra modeller. Körda ca 1800 mil. Bilder kan mailas. Nypris runt 8000 kr. säljes för 4000 kr.

Införd : 2004-08-11
Annonsör : Greger Nilsson
E-mail : greger.nilsson@inbrix.com
Telefon : 070-5986664

På den monstern jag skulle köpa satt det Remus titanium Ducati performance, det stog så i alla fall. Jag söker en monster med ett högt jävla skönt muller. Är det jag hitta ett bra alternativ eller?
Good luck.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...