Vilket material av ljuddämpare ger det grymmast ljudet? alu eller rostfritt stål? Någon som vet. Rostfritt borde ju ge ett hårdare och vassare ljud, eller har jag fel? Alu är väl en aning mjukare än rostfritt?
Lundgren skrev:Vilket material av ljuddämpare ger det grymmast ljudet? alu eller rostfritt stål? Någon som vet. Rostfritt borde ju ge ett hårdare och vassare ljud, eller har jag fel? Alu är väl en aning mjukare än rostfritt?
Ett mjukare material tar upp en del av ljudet. Borde göra iaf.Svenssson skrev:Öhm, varför skulle det låta olika med olika material?
Menar du det! Ja men jag tänkte först och främst utan.Trashcan skrev:Ehh.. Eftersom du har 3-4 cm av dämparull brukar det innebära att DEN dämpar ljudet, och inte ytterhöljet av dämparen.
NSR_MAN skrev:låta mycket å gå som satan så ska de vara fast då blir man inte så omtyckt av grannarna
haha hur lyckas du? Ninja ljuddämparen ger rätt gött ljud kan jag ju säga som den är men. Mycket mörkt smällande på tommgång och ganska mörk upp till 6000 och sedan börjar den att skrika nått djävulskt.prulle skrev:Crm orginal har en sak som e bra. Tyst under 8000 rpm. Men det kunde ryta till lite mer när man vred gasen sen. Sen är det ju ballt när dom står å popar å smäller på tomgång. Däremot är de inte kul när dom hoppar så mkt på tomgång så stödet fälls undan.
min stängs av då jag fäller ner stödet men de e bara om har växel iprulle skrev:Crm orginal har en sak som e bra. Tyst under 8000 rpm. Men det kunde ryta till lite mer när man vred gasen sen. Sen är det ju ballt när dom står å popar å smäller på tomgång. Däremot är de inte kul när dom hoppar så mkt på tomgång så stödet fälls undan.
Lundgren skrev:haha hur lyckas du? Ninja ljuddämparen ger rätt gött ljud kan jag ju säga som den är men. Mycket mörkt smällande på tommgång och ganska mörk upp till 6000 och sedan börjar den att skrika nått djävulskt.
NSR_MAN skrev:min stängs av då jag fäller ner stödet men de e bara om har växel i
Haha fan vad grymt!prulle skrev:Vart köper man?
Precis sånt ljud jag vill ha! Inget äkligt moppe popcorn ljud va?
Ställ in tvåtaktaren så den varvar max och sen glömmer du ändra nålen (den kvittar ju vid max gas) så får den för mycket soppa på tomgång och kommer smälla tillrätt rejält när du antingen släpper gasen efter kanske 1-2 kilometer på fullgas, eller står förlänge på tomgång och börjar bli sur.
Wargen skrev:Min med...lite irreterande men kan vara bra faktiskt.
Lundgren skrev:Haha fan vad grymt!
Vet inte riktigt vart man köper den men har för mig att den är svindyr, hittade den bara en gång på internet men har aldrig hittat sidn igen.
Ne speciellt inte som ninjan är konstruerad. Det skulle vilken jävel som helst fixa, som kan svetsa då men. Den är jättesimpel. Ett rör, ett rör med hål i, ull, och en anslutning och ett utblås. Och rör är ju inget svårt att fixa så det är bara att bygga på. Det blir ju svårt att göra den så att det inte blir något motsånd i den men vafan. Bygg två vettja!prulle skrev:It's where studion engerige comes to handy my hard rocking amigo!
Ajfan.. Man kanske ska bygga eget är ju inte direkt kompliserat..
Lundgren skrev:Ne speciellt inte som ninjan är konstruerad. Det skulle vilken jävel som helst fixa, som kan svetsa då men. Den är jättesimpel. Ett rör, ett rör med hål i, ull, och en anslutning och ett utblås. Och rör är ju inget svårt att fixa så det är bara att bygga på. Det blir ju svårt att göra den så att det inte blir något motsånd i den men vafan. Bygg två vettja!
-Rosen- skrev:det kanske är för att jag är sjuk, men jag får faktiskt riktiga dejavu känslor av denna tråden. fast jag tror att i den andra tråden så började alla skälla ut varandra.
är jag galen
Haha, jag med typ kanske inte 3 om dagen men 3 i veckan typ. Det är lite läbbigt ibland faktisktSoulflylost skrev:det är lungt jag har ca 3 st dejavu´s om dagen
och jag har inte dödat någon än
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |