Ljud

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vilket material av ljuddämpare ger det grymmast ljudet? alu eller rostfritt stål? Någon som vet. Rostfritt borde ju ge ett hårdare och vassare ljud, eller har jag fel? Alu är väl en aning mjukare än rostfritt?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Lundgren skrev:
Vilket material av ljuddämpare ger det grymmast ljudet? alu eller rostfritt stål? Någon som vet. Rostfritt borde ju ge ett hårdare och vassare ljud, eller har jag fel? Alu är väl en aning mjukare än rostfritt?

Ehh.. Eftersom du har 3-4 cm av dämparull brukar det innebära att DEN dämpar ljudet, och inte ytterhöljet av dämparen. :gnissla

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Svenssson skrev:
Öhm, varför skulle det låta olika med olika material?
Ett mjukare material tar upp en del av ljudet. Borde göra iaf.

Trashcan skrev:
Ehh.. Eftersom du har 3-4 cm av dämparull brukar det innebära att DEN dämpar ljudet, och inte ytterhöljet av dämparen. :gnissla
Menar du det! Ja men jag tänkte först och främst utan.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
ljuddämparen gör inte ljudet.. inte på Arrow iaf. (inte helt)
lite gör det väl skillnad. jag har plockat ur nästan all ull ur min dämpare nu iaf. har inte kollat hur det låter ännu..

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag vet iallafall att mässing användes förr till att göra "raka rör" till typ epa traktorer osv.. klinga tydlingen bäst.. :p :yoparty

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
låta mycket å gå som satan :yoparty så ska de vara :tungan fast då blir man inte så omtyckt av grannarna :gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
NSR_MAN skrev:
låta mycket å gå som satan :yoparty så ska de vara :tungan fast då blir man inte så omtyckt av grannarna :gnissla

Crm orginal har en sak som e bra. Tyst under 8000 rpm. Men det kunde ryta till lite mer när man vred gasen sen. Sen är det ju ballt när dom står å popar å smäller på tomgång. Däremot är de inte kul när dom hoppar så mkt på tomgång så stödet fälls undan.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
Crm orginal har en sak som e bra. Tyst under 8000 rpm. Men det kunde ryta till lite mer när man vred gasen sen. Sen är det ju ballt när dom står å popar å smäller på tomgång. Däremot är de inte kul när dom hoppar så mkt på tomgång så stödet fälls undan.
haha hur lyckas du? Ninja ljuddämparen ger rätt gött ljud kan jag ju säga som den är men. Mycket mörkt smällande på tommgång och ganska mörk upp till 6000 och sedan börjar den att skrika nått djävulskt. :yoparty

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
prulle skrev:
min stängs av då jag fäller ner stödet :gnissla men de e bara om har växel i :3freak

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
haha hur lyckas du? Ninja ljuddämparen ger rätt gött ljud kan jag ju säga som den är men. Mycket mörkt smällande på tommgång och ganska mörk upp till 6000 och sedan börjar den att skrika nått djävulskt. :yoparty

Vart köper man?

Precis sånt ljud jag vill ha! Inget äkligt moppe popcorn ljud va?

Ställ in tvåtaktaren så den varvar max och sen glömmer du ändra nålen (den kvittar ju vid max gas) så får den för mycket soppa på tomgång och kommer smälla tillrätt rejält när du antingen släpper gasen efter kanske 1-2 kilometer på fullgas, eller står förlänge på tomgång och börjar bli sur. :tummenupp

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
NSR_MAN skrev:
min stängs av då jag fäller ner stödet :gnissla men de e bara om har växel i :3freak

Min med...lite irreterande men kan vara bra faktiskt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
Vart köper man?

Precis sånt ljud jag vill ha! Inget äkligt moppe popcorn ljud va?

Ställ in tvåtaktaren så den varvar max och sen glömmer du ändra nålen (den kvittar ju vid max gas) så får den för mycket soppa på tomgång och kommer smälla tillrätt rejält när du antingen släpper gasen efter kanske 1-2 kilometer på fullgas, eller står förlänge på tomgång och börjar bli sur. :tummenupp
Haha fan vad grymt! :yoparty :hihi
Vet inte riktigt vart man köper den men har för mig att den är svindyr, hittade den bara en gång på internet men har aldrig hittat sidn igen. :gnissla

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
det kanske är för att jag är sjuk, men jag får faktiskt riktiga dejavu känslor av denna tråden. fast jag tror att i den andra tråden så började alla skälla ut varandra.

är jag galen :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Wargen skrev:
Min med...lite irreterande men kan vara bra faktiskt.

It's where studion engerige comes to handy my hard rocking amigo! :tomten

Lundgren skrev:
Haha fan vad grymt! :yoparty :hihi
Vet inte riktigt vart man köper den men har för mig att den är svindyr, hittade den bara en gång på internet men har aldrig hittat sidn igen. :gnissla

Ajfan.. Man kanske ska bygga eget är ju inte direkt kompliserat..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
It's where studion engerige comes to handy my hard rocking amigo! :tomten

Ajfan.. Man kanske ska bygga eget är ju inte direkt kompliserat..
Ne speciellt inte som ninjan är konstruerad. Det skulle vilken jävel som helst fixa, som kan svetsa då men. Den är jättesimpel. Ett rör, ett rör med hål i, ull, och en anslutning och ett utblås. Och rör är ju inget svårt att fixa så det är bara att bygga på. Det blir ju svårt att göra den så att det inte blir något motsånd i den men vafan. Bygg två vettja! :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
Ne speciellt inte som ninjan är konstruerad. Det skulle vilken jävel som helst fixa, som kan svetsa då men. Den är jättesimpel. Ett rör, ett rör med hål i, ull, och en anslutning och ett utblås. Och rör är ju inget svårt att fixa så det är bara att bygga på. Det blir ju svårt att göra den så att det inte blir något motsånd i den men vafan. Bygg två vettja! :tummenupp

Motståndet kan du reglera genom mänden ull och täcka över en del av det perforerade hålet. Kruxet blir att det blir helt runt fast de e rätt snyggt det med.

Värt ett försök. Svetseen står brevid hojen tyvär så blir svårt å göra nu.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
-Rosen- skrev:
det kanske är för att jag är sjuk, men jag får faktiskt riktiga dejavu känslor av denna tråden. fast jag tror att i den andra tråden så började alla skälla ut varandra.

är jag galen :va

det är lungt jag har ca 3 st dejavu´s om dagen :3freak

och jag har inte dödat någon än :hihi

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Soulflylost skrev:
det är lungt jag har ca 3 st dejavu´s om dagen :3freak

och jag har inte dödat någon än :hihi
Haha, jag med typ kanske inte 3 om dagen men 3 i veckan typ. Det är lite läbbigt ibland faktiskt

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457