Ja det är olagligt men du kommer inte att bli stannad för det. Personligen tycker jag att små 4-taktare inte låter "najs" oavsett vad man än gör.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Ja jävlar! Jag tar tillbaka min gubbsura kommentar.det finns ett undantag: https://www.youtube.com/watch?v=FJ8R4tYbX5w
Det bästa man kan göra är att skaffa 2-takt istället för 4-takt om man skall få ut nåt av 125cc.
En begagnad Aprilia Rs125 är fantastiskt rolig o du kan få upp dem i 180km/h. Finns ju varianter på cross-hoj också, och de piskar väl skiten ur allt med 4-takt.
Får man verkligen böter om den väsnas för mycket?
Var det inte så att polisen inte hade godkänd ljudmätningsutrustning, och kunde således inte bevisa att det lät för högt.
Det enda man fick var krav på ombesiktning.
Har man som 16åring en sprillans ny hoj vill man såklart inte att det ska låta mindre än en moppe, det får man inga brudar av!
Då kan han väl lika gärna köpa mera kubik för det lär väl bli olovlig körning om polisen mot all förmodan stoppar honom
Menae inte att han skulle köra över hastighetsbegränsningen, men att en 2-takt 125 går bättre.
Då kan han väl lika gärna köpa mera kubik för det lär väl bli olovlig körning om polisen mot all förmodan stoppar honom
Vänta lite nu - menar du att en 16åring idag med A1-kort inte får lov att framföra en äldre 125:a utan den strypningen som moderna 125r har...?
Är det verkligen så korkat?
Ett A1 kort idag säger att motorcykeln får ha max 11kW. Har den mer än det så har man inte behörighet för fordonet. Dom flesta äldre 125r, dvs innan körkortsreglerna ändrades, har mer än så och får följdaktligen inte framföras med ett nytt A1 körkort.
Byråkratins högborg, Sväjje
Tack för förtydligandet - detta hade jag inte en susning om!
Det är såvitt jag vet likadant i hela EU, eller ska i vart fall vara det.
Kruxet där är väl att om du tagit körkortet nyligen så har en gammal 125 2t för hög effekt för att han ska få köra den och då är det olovlig körning eftersom han inte har körkort för fordonstypen. Det är ju en effektbegränsning på vad du får köra numera men för en massa år sedan så var det bara max 125 cc som var gränsen.
En del 125r då hade ju mer än dubbelt så mycket effekt som en lätt MC får ha idag enligt körkortsbehörigheten.
Kan man få böter av polisen på en flygande inspektion? Elr kommer de bara säga att jag måste besikta om den?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|