Ljuddämpare på försäkring

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vad gnäller ni i..? man har väl en mc försäkring av en orsak?!

Skulle alla använda försäkringen så fort nåt hände oavsett anledning så skulle ingen ha råd att ha hojen försäkrad till sist. En del får man allt ta på sig själv även om det är surt sen har jag mycket svårt att tänka mig att ljuddämparna är så trasiga pga byxorna att han måste ersätta dom.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du har inte så bra koll på hur varm en ljuddämpare blir va, om du tror att det bara är plastkläder som är känsliga för extrem värme? :va

Min fru lyckades med exakt samma sak mot min ljuddämpare (som även innehåller katalysator) med skinnstövlar avsedda för motorcykelkörning!. :fakta

(möjligt att färgen till skinnet på något sätt hjälpte till att bränna fast det hela, vi sket vi i att blanda in något försäkringsbolag i det hela)
Jodå, och just därför brukar jag inte linda mina flickvänner runt dom :tungan

Självklart går ju allt sönder vid tillräckligt hög värme, men ett skinnställ tål ju att man duttar lite mot en skållhet ljuddämpare, åtminstone har alla mina gjort det. Mitt lår tålde det sämre, så antagligen sker något under garvningen. Men jag har iaf ett fint minne av min första R6'a på högerlåret :tummenupp

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det är ju hyfsat berättigat när killen i fråga vill att andra ska betala för nåt han själv har ställt till med som dessutom inte försäkringsbolaget vill ersätta!

Du måste skämta? Hur många kör omkull med sina hojar och skadar dom varje sommar p.g.a klantighet, för hög fart eller bara otur? Ska dessa då inte kunna använda försäkringen som DE betalar för, eller vad menar du? Försäkringarna är inte dyra för att folk får ut några tusen i ersättning för skador på detaljer, de är dyra p.g.a personskadorna och alla stulna hojar.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Att försöka få ut en skönhetsskadad pryl pga egen försumlighet är väl ganska korkat, bara självrisken bör ju vara högre än egen eller andras arbetsinsats för att få den snygg igen.
Eller är det ett "trollinlägg" för att skapa lite skriverier :va

Till TS, sätt dit ett värmeskydd på dämparen så slipper du få samma problem igen eller byt till en hjulbent tjej istf den kobenta du har :brynad

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
...............................eller byt till en hjulbent tjej istf den kobenta du har

Dagens bästa :D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Du måste skämta? Hur många kör omkull med sina hojar och skadar dom varje sommar p.g.a klantighet, för hög fart eller bara otur?

Ser du att jag skrattar?
Nu har ju redan försäkringsbolaget sagt nej sedan anser jag inte att bränna fast byxorna på ljuddämparen är samma sak som att lägga en hel hoj, viss skillnad. Finns det nån försäkring som skulle kunna passa "brännabyxa" historien så är det väl drulle!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ser du att jag skrattar?
Nu har ju redan försäkringsbolaget sagt nej sedan anser jag inte att bränna fast byxorna på ljuddämparen är samma sak som att lägga en hel hoj, viss skillnad. Finns det nån försäkring som skulle kunna passa "brännabyxa" historien så är det väl drulle!

Både Kolfiber och rostfritt går att putsa med autosol.. :fakta. är det grovt så ta svinto... :tummenupp

Med vänlig hälsning

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...