Ljuddämpare

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Håller på att leta ny ljuddämpare nu kör för det nuvarande med Jolly moto ljuddämpare. Men den är så jävla liten och ful vill ha en som är lite större och snyggare.
Har ni några bra tips ?
Ge mig en länk om ni vet något

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Alex.J skrev:
Håller på att leta ny ljuddämpare nu kör för det nuvarande med Jolly moto ljuddämpare. Men den är så jävla liten och ful vill ha en som är lite större och snyggare.
Har ni några bra tips ?
Ge mig en länk om ni vet något

Begagnad är väl att rekomendera, dom är så jävla dyra nya. 250-500cc crossburk kanske?

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Eftersom avgasystem är otroligt viktiga för att få ut maximal prestanda på 2´-taktare så är ju inte en cross dämpare att rekomendera.. :va

Men kanske för modifikation..
Jolly moto är ju kvalitetsgrejer rakt igen för den delen också.. Synd att kapa det röret..

Men gör som cRoC säger, Ta en cross burk och montera utanpå din ljuddämpare nu.. Då får du ju en som ser aningen större ut :)

Ähh nu har jag yrat klart..
Mvh, Stefan

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
steffo skrev:
Eftersom avgasystem är otroligt viktiga för att få ut maximal prestanda på 2´-taktare så är ju inte en cross dämpare att rekomendera.. :va

Men kanske för modifikation..
Jolly moto är ju kvalitetsgrejer rakt igen för den delen också.. Synd att kapa det röret..

Men gör som cRoC säger, Ta en cross burk och montera utanpå din ljuddämpare nu.. Då får du ju en som ser aningen större ut :)

Ähh nu har jag yrat klart..
Mvh, Stefan

Jodå kvallen klagar jag inte på men den är ju sjukt ful. Behöver ju inte kapa det är ju bara till skruva.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ja du skulle ju kunna montera in din befintliga ljuddämpare i en större, men vad fasen, är det värt den pengen? Tänk på så mkt annat du kan få för vad en dämpare kostar..

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
cRoC skrev:
Ja du skulle ju kunna montera in din befintliga ljuddämpare i en större, men vad fasen, är det värt den pengen? Tänk på så mkt annat du kan få för vad en dämpare kostar..

Stämmer jag funderar bara på det. Den är ju sjukt ful ser ut som en jävla snopp

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
klotter skrev:
Ta och köp en dämpare till en stor hoj, ta ut allt innehåll och
trä den över din gamla dämpare.
Sen e det bara att svetsa ihop dem¨
Både snyggt och maffigt :tummenupp
Trä den över sin gamla dämpare???
Usch och fy!! :fatta!

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Det känns som att jag kan föregå med gott exempel i en sån här tråd i alla fall.

Min älskling med "lagom" stor ljuddämpare. :tuttar

Bifogat

• gsxr_3.jpg
    gsxr_3.jpg
    77.1 KB · Visningar: 72

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
SpeedAbuser skrev:
Det känns som att jag kan föregå med gott exempel i en sån här tråd i alla fall.

Min älskling med "lagom" stor ljuddämpare. :tuttar

Det går ju inte att göra 12'or utan att dämparen slår i vid 10 tiden. Skit sak ;)

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
I bästa fall kanske jag skulle hitta en till originaldämpare till hyffsat förmånligt pris, sedan skulle man förstås montera båda dämparna på bakstammen och skarva med lite mera rör på avgassystemet upp och splitta det i två vid slutet och montera dämparna på det, ala`Ducati 916.

Men det är troligtvis lite för krångligt att börja göra något sådant på en 125:a, men för tusan det skulle vara snyggt om det blev bra gjort :tummenupp

Tyvärr har jag inte sett min hoj på flera månader, så jag kan inte direkt gå ut i garaget om kolla upp om det faktiskt skulle fungera rent praktiskt.

Hur skulle det då annars bli med motorn om man förlängde avgassystemet, inte är det väl att rekommendera att förlänga avgassystemet på den?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...