jag har använt en sån för att jag hade för högt ljud på banan. Effekten sjönk nog med 50%. Funkar nog jättebra för besiktning. Men inte alls för banåkning.
Klart effekten sjunker något, men handlar det om att bli avhyst från banan eller fortsätta köra resten av dan så är valet enkelt.
Faen, jag behöver ju 2 st..![]()
jag har använt en sån för att jag hade för högt ljud på banan. Effekten sjönk nog med 50%. Funkar nog jättebra för besiktning. Men inte alls för banåkning.
50%....? Det låter mycket.......
Jag bänkade min ZX636 -03 med KN, PCIII, Slipon med en sån insats......och
med prioritering på vrid i mellanregistret så landade den på 107hkr på bakhjulet
med slicks, vilket enl. Roger tog bort några hästar i förhållande till gatdäck.
Har du kollat i bänk hur mycket det gjorde....? Ljud kan lura en långt.....
KentW
I mitt fall var effektförlusten ganska massiv, så ska man åka bana e det bättre med original. Dock är det ju som du säjer en bra nödlösning.
Det kändes verkligen jättestor skillnad. Den var helt död. Skulle gissa på att den kanske gick max 150km/h. Men det kan väl skilja på insatserna kanske. Mitt rör var rejält tilltäppt.
Kanske "ett varv" på en Dynobänk kan ändra på det.....annars blir det inte
mycket åka på Midlanda till sommaren. Fixar vi inte ljudnivån får vi nog inte fortsätta åka, eller vad tror du...?
KentW
i en annan tråd kunde jag läsa att den instatsen skulle gå att beställa från touringbutiken till ett lägre pris.. Någon som vet vilket artikelnummer den har där? Hittar den inte...
Tja, Jag starta en tråd om just detta imorse, beställde nyss en sådan dampäre verkar vara som klippt och skuren för mitt system, du hade väl nåt liknande vill jag minnas, köp diwekt![]()
Raggarinsats hette det förr.
Har köpt av "Roffes".
När man får dem i näven, så är det full dämpning/motstånd.
Går att öppna genom att vinkla om några "flärpar" till önskat motstånd/ljud.
Har man mappat/bestyckat för öppen dämpare och sedan täpper igen röret utan att ändra, så förlorar man naturligtvis massor med effekt.
Raggarinsats hette det förr.
Har köpt av "Roffes".
När man får dem i näven, så är det full dämpning/motstånd.
Går att öppna genom att vinkla om några "flärpar" till önskat motstånd/ljud.
Har man mappat/bestyckat för öppen dämpare och sedan täpper igen röret utan att ändra, så förlorar man naturligtvis massor med effekt.
Det röret jag talar om är helt öppet rakt igenom, med perforerade sidor. Tappade som sagt inte "massor med effekt"..
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |