Ljuva 80-tal....

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
lorkan skrev:
2613904 Det beror på priset kan jag lova.
:va

En entusiast vill för det mesta sälja till en annan entusiast, annars ingen affär (inget konstigt)

Ang. Försäkring, på den punkten är det oftast inga problem med ekonomisk ersättning med rariteter förutom då att hitta en likvärdig.

Btw, har du körkort för en sådan hoj? Det är ett stort älgakliv från NSR:tungan
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Badger skrev:
2614111 :va

En entusiast vill för det mesta sälja till en annan entusiast, annars ingen affär (inget konstigt)

Ang. Försäkring, på den punkten är det oftast inga problem med ekonomisk ersättning med rariteter förutom då att hitta en likvärdig.

Btw, har du körkort för en sådan hoj? Det är ett stort älgakliv från NSR:tungan

Hade jag erbjudit honom 110k för den där hojen slår jag vad rätt mycket om att han hade sålt den till mig, oavsett om jag är entusiast eller ej.

Okej, det var det jag frågade efter. FB är alltså shyssta och ersätter en ordentligt, istället för att jämföra den med en vanlig katana från 81?

Och ja, det är ett stort älgakliv bakåt rent teknikmässigt måste jag hålla med om.

fazerfun skrev:
2614006 Jaså det kan du....hur många klassiker har du ägt/köpt?

Är du på riktigt?

Om jag rent hypotetiskt erbjuder honom 500 000:- för hojen säljer ju han den till mig!
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
lorkan skrev:
2614658 Är du på riktigt?

Om jag rent hypotetiskt erbjuder honom 500 000:- för hojen säljer ju han den till mig!

Suck...jadå. Intressant fråga från en som bara gissar och snackar hypoteser....:rolleyes: :pannkyss

Varför kommenterar du överhuvudtaget ett inlägg där du varken har ett intresse eller kunskap?
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
fazerfun skrev:
2615611 Suck...jadå. Intressant fråga från en som bara gissar och snackar hypoteser....:rolleyes: :pannkyss
Varför kommenterar du överhuvudtaget ett inlägg där du varken har ett intresse eller kunskap?
Som åldring har man ju matchande hojar..
Jag iaf, tycker det är coolt att ha hojjar som det inte går tretton på dussinet av.
En av garagehojarna finns det två av i Sverige. Av en annan typ har jag två av totalt 100 sålda i Sverige....
Har den fullaste förståelse för den snart fd Katanaägaren och prisättningen. 65 papp får han säkert.
Finns många fler "gammelfånar" än jag i Svea Rike.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
fazerfun skrev:
2615611 Suck...jadå. Intressant fråga från en som bara gissar och snackar hypoteser....:rolleyes: :pannkyss

Varför kommenterar du överhuvudtaget ett inlägg där du varken har ett intresse eller kunskap?
Det är hans erfarenhet som talar :D

Men en sak är säker, entusiastfordon går ofta "rundgång" på marknaden. Inte ovanligt att folk äger samma hoj eller bil ett par gånger i sitt liv bara för att dom saknar den efter att dom sålt den.
Jag skulle inte sälja ngt så unikt som denna fina katana till ngn snorunge med pengar iaf. Sedan får hans pappa heta vad han vill. För jag skulle vilja att hojen levde vidare i ngns ömma händer.
//Tobbe
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kahobe skrev:
2615645 Som åldring har man ju matchande hojar..
Jag iaf, tycker det är coolt att ha hojjar som det inte går tretton på dussinet av.
En av garagehojarna finns det två av i Sverige. Av en annan typ har jag två av totalt 100 sålda i Sverige....
Har den fullaste förståelse för den snart fd Katanaägaren och prisättningen. 65 papp får han säkert.
Finns många fler "gammelfånar" än jag i Svea Rike.

:tummenupp

Hade själv två rariteter tills helt nyligen och när en sån har goding dyker upp så funderar man....

Vad har du i garaget?

tobbeviking skrev:
2615653 Det är hans erfarenhet som talar :D

Men en sak är säker, entusiastfordon går ofta "rundgång" på marknaden. Inte ovanligt att folk äger samma hoj eller bil ett par gånger i sitt liv bara för att dom saknar den efter att dom sålt den.
Jag skulle inte sälja ngt så unikt som denna fina katana till ngn snorunge med pengar iaf. Sedan får hans pappa heta vad han vill. För jag skulle vilja att hojen levde vidare i ngns ömma händer.
//Tobbe

:tummenupp
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
fazerfun skrev:
2615611 Suck...jadå. Intressant fråga från en som bara gissar och snackar hypoteser....:rolleyes: :pannkyss

Varför kommenterar du överhuvudtaget ett inlägg där du varken har ett intresse eller kunskap?


Intresse över att veta något som rör tråden har jag, då annonsören hävdar att det är ett säker investering och jag undrar om det verkligen är så, och som exempel så tänker jag mig ett scenario där hojen krockas och FB ska betala ut ersättning. Vad som händer i det här fallet har jag kanske fått svar på, men jag har också fått gnabbas om skitsaker, ovidkommande för ämnet, med en massa besservissers som du.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
lorkan skrev:
2616959 Intresse över att veta något som rör tråden har jag, då annonsören hävdar att det är ett säker investering och jag undrar om det verkligen är så, och som exempel så tänker jag mig ett scenario där hojen krockas och FB ska betala ut ersättning. Vad som händer i det här fallet har jag kanske fått svar på, men jag har också fått gnabbas om skitsaker, ovidkommande för ämnet, med en massa besservissers som du.

Ang fb så har du fått det svaret, en klassikerförsäkring fungerar lite annorlunda än de gängse. Lägg till att just den här modellen är en ikon i vissa kretsar och kommer bara att öka i värde. Du kanske inte fattar varför men så tillhör du inte heller köpargruppen. Inte ens hypotetiskt...:rolleyes: :pannkyss

Vad gäller besserwisser...tja, jag har kört/mekat hoj medan du fortfarande sket i blöjan så det bjuder jag gärna på. :D
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Man blir riktigt nostalgisk när man ser en sån här hoj!!
Hade själv en 82:a som jag köpte 1983 efter att jag hade sålt
min Honda CBX1000 med 6-1 system,vilket ljud det var i den...:tummenupp

//Kenneth
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
lorkan skrev:
2616959 Intresse över att veta något som rör tråden har jag, då annonsören hävdar att det är ett säker investering och jag undrar om det verkligen är så, och som exempel så tänker jag mig ett scenario där hojen krockas och FB ska betala ut ersättning. Vad som händer i det här fallet har jag kanske fått svar på, men jag har också fått gnabbas om skitsaker, ovidkommande för ämnet, med en massa besservissers som du.

På äldre "entusiast" bilar kan man teckna en speciel veteran försäkring där det är nån som bedömer just det fordonets värde. Den försäkringen ställer vissa motkrav men brukar bli väldigt billig, sen får man ju även ut fordonets riktiga värde vid eventuell olycka.

Borde ju finnas nått sånt för MC också?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lorkan skrev:
2614658
Okej, det var det jag frågade efter. FB är alltså shyssta och ersätter en ordentligt, istället för att jämföra den med en vanlig katana från 81?

men en "vanlig" katana kostar runt 50 papp iaf o då har dom oftast gått längre.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Robnek skrev:
2617300 Man blir riktigt nostalgisk när man ser en sån här hoj!!
Hade själv en 82:a som jag köpte 1983 efter att jag hade sålt
min Honda CBX1000 med 6-1 system,vilket ljud det var i den... :tummenupp

//Kenneth
Aaaaahhhhhhhhhhhhhh... en sån vill jag höra!
Vet inte hur många CBX:er som fortfarande rullar, jag har inte sett många.
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
En sån båge borde snarare bara få ägas av nån som fattar varför de byggdes från början och verkligen kör den som det är tänkt. En motorcykel som bara står i ett garage och blänker är inte värd nåt alls i mina ögon, det samma gäller bilar.. Nä en Katana är en racer som är gjord för att gasas skiten ur, att den nu börjar bli ovanlig är ingen ursäkt för att inte göra det fortfarande.. Bågar är inte byggda för att stå på stödet, en halvdassig katana på stan är alltid mkt goare än en skitfin med tio mil på mätaren som står på museum..

Min högst personliga åsikt..
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ubbejävel skrev:
2617579 En sån båge borde snarare bara få ägas av nån som fattar varför de byggdes från början och verkligen kör den som det är tänkt. En motorcykel som bara står i ett garage och blänker är inte värd nåt alls i mina ögon, det samma gäller bilar.. Nä en Katana är en racer som är gjord för att gasas skiten ur, att den nu börjar bli ovanlig är ingen ursäkt för att inte göra det fortfarande.. Bågar är inte byggda för att stå på stödet, en halvdassig katana på stan är alltid mkt goare än en skitfin med tio mil på mätaren som står på museum..

Min högst personliga åsikt..
Jag kan hålla med dig till viss del här.
Har man en hoj/bil som det finns gott om reservdelar till så må det vara hänt att den "ska" brukas ist för att stå som ögongodis i ngt vardagsrum.
Men har man ett fordon som det kan ta i princip hur lång tid som helst att hitta en reservdel till så får man nog fundera på om man verkligen ska "kräva" att dom ska rulla och ta totalt död på sig själva. Ett fordon som katanan är väl ett gränsfall i detta hänsendet? Har inte koll på utbudet av reservbitar till dom, men det borde finnas rätt vettigt med bitar till dom tycker jag.
Men visst fasen är det fett när man ser en klassiker rulla förbi på gatan.

Just katanan är ju rätt ball på det viset att den var en tokflopp när den kom ut på marknaden. Folk tyckte den var åt helsike för extrem och udda i designen.
//Tobbe
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Jag tycker nästan att det kvittar vad det är för nåt, det är bättre att köra sönder grejerna än att inte köra med dem alls..
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ubbejävel skrev:
2617579 En sån båge borde snarare bara få ägas av nån som fattar varför de byggdes från början och verkligen kör den som det är tänkt. En motorcykel som bara står i ett garage och blänker är inte värd nåt alls i mina ögon, det samma gäller bilar.. Nä en Katana är en racer som är gjord för att gasas skiten ur, att den nu börjar bli ovanlig är ingen ursäkt för att inte göra det fortfarande.. Bågar är inte byggda för att stå på stödet, en halvdassig katana på stan är alltid mkt goare än en skitfin med tio mil på mätaren som står på museum..

Min högst personliga åsikt..

Så en Lambo Countach eller en McLaren F1 som bara används ett par gånger om året är inte värda ett smack? Eller en Shelby GT 500?
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
fazerfun skrev:
2620139 Så en Lambo Countach eller en McLaren F1 som bara används ett par gånger om året är inte värda ett smack? Eller en Shelby GT 500?
Det jag menade är att om man inte vågar använda dem för att de är för fina och man är rädd för att pajja dem så är det ju inget att ha.. Fordon är till för att köras, jag gillar inte att bågar och bilar står på museum år ut och år in..

Samtidigt så tycker jag nog att det är ett svek mot dem som en gång konstruerade fordonet, att man äger det men att det sällan får rulla som det är tänkt..

Och som jag skrev tidigare så är det min högst personliga åsikt, jag kräver inte att andra ska tycka som jag..
 
Last edited:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Ett klassiskt fordon i nyskick och med jättenågra mil på mätaren betyder inte för mig att den ska ställas i bokhyllan och vårdas ömt, snarare att det finns jättemkt kvar att ta ur den ute på vägarna..
Det betyder ju självklart inte att man ska leta reda på första bästa träd att sätta den i med flit men händer det så händer det..
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
tobbeviking skrev:
2617713 Just katanan är ju rätt ball på det viset att den var en tokflopp när den kom ut på marknaden. Folk tyckte den var åt helsike för extrem och udda i designen.
//Tobbe

Nja en flopp kan man väl knappast kalla Katanan. Det är sant att den inte blev någon volymhoj i Sverige (den var ju rätt dyr) men den uppmärksamhet den fick vid lanseringen och den kultstatus den har idag talar sitt tydliga språk. 1984 var sista året den importerades til Europas men den tillverkades ända till 2000.

Ubbejävel skrev:
2620154 Det jag menade är att om man inte vågar använda dem för att de är för fina och man är rädd för att pajja dem så är det ju inget att ha.. Fordon är till för att köras, jag gillar inte att bågar och bilar står på museum år ut och år in..

Samtidigt så tycker jag nog att det är ett svek mot dem som en gång konstruerade fordonet, att man äger det men att det sällan får rulla som det är tänkt..

Och som jag skrev tidigare så är det min högst personliga åsikt, jag kräver inte att andra ska tycka som jag..

Det är ett dilemma för alla ägare av klassiska fordon: grejorna ska användas men inte för mycket...Samtidigt har den här hojen ändå gått 1860 mil så den är ju knappast ett museiföremål.

Du får självfallet tycka som du vill, var bara nyfiken på hur du resonerade :)
 
Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top