Tack, roligt att höra.Ambulanser och flaggposteringar hade koll på läget och var på plats med ambulans eller flaggor.
Tackar, det är förstås så vi försöker göra. De ska upp direkt när de behövs, och sedan bort så fort det går. Kul att du upplevde att det funkade bra!Det funkade ju skitbra med flaggorna, snabbt upp och inte förlänge.
Man känner sig lite elak när man rapporterar in en gulflaggsomkörning, eftersom det förmodligen inte är medvetet från den som kör om, men rätt måste ju vara rätt. Taskigt mot den som slagit av och blir omkörd annars ju. Kör inte om under gulflagg, så blir det mycket bättre för alla.
Ambitionen är förstås att få upp grönflagg efter gul, men ibland hinns det inte med eller missas (prio ett är ju att hålla koll på sin egen sträcka, så att man inte missar att flagga för faror på den). Då gäller som sagt att den automatiskt upphävs vid nästa postering. Det är ett av skälen till att man flaggar grönt under sighting och warmup, så att alla ska veta var posteringarna står. Men bäst är förstås om det kommer en grön flagga direkt efter gul.måste bara säga en sak om flaggningen jag oxå.fick gul i vänstern men aldrig någon grön på tre varv men det löste sund logik.
Last edited: