LMS B-race 28-29:e Juni

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Ambulanser och flaggposteringar hade koll på läget och var på plats med ambulans eller flaggor.
Tack, roligt att höra. :)

Det funkade ju skitbra med flaggorna, snabbt upp och inte förlänge. :yoparty
Tackar, det är förstås så vi försöker göra. De ska upp direkt när de behövs, och sedan bort så fort det går. Kul att du upplevde att det funkade bra!

Man känner sig lite elak när man rapporterar in en gulflaggsomkörning, eftersom det förmodligen inte är medvetet från den som kör om, men rätt måste ju vara rätt. Taskigt mot den som slagit av och blir omkörd annars ju. Kör inte om under gulflagg, så blir det mycket bättre för alla. :D

måste bara säga en sak om flaggningen jag oxå.fick gul i vänstern men aldrig någon grön på tre varv men det löste sund logik.
Ambitionen är förstås att få upp grönflagg efter gul, men ibland hinns det inte med eller missas (prio ett är ju att hålla koll på sin egen sträcka, så att man inte missar att flagga för faror på den). Då gäller som sagt att den automatiskt upphävs vid nästa postering. Det är ett av skälen till att man flaggar grönt under sighting och warmup, så att alla ska veta var posteringarna står. Men bäst är förstås om det kommer en grön flagga direkt efter gul.
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Tackar, det är förstås så vi försöker göra. De ska upp direkt när de behövs, och sedan bort så fort det går. Kul att du upplevde att det funkade bra!

Man känner sig lite elak när man rapporterar in en gulflaggsomkörning, eftersom det förmodligen inte är medvetet från den som kör om, men rätt måste ju vara rätt. Taskigt mot den som slagit av och blir omkörd annars ju. Kör inte om under gulflagg, så blir det mycket bättre för alla. :D

Inte elakt, jag hade ju inte fått poäng ändå. :pannkyss

Det är nog mer elakt att inte klassificera det som omkörning under gulflagg mot killen som kanske slagit av då, än att göra tvärtom mot mig.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
helt missat den reglen men den sunda logiken gjorde att jag antog att det vart så.
perfekt organiserad tävling med en svår men rolig bana:tummenupp
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vart hittar jag bilderna på din sida?

Thomas!

Dom har precis kommit upp nu under Galleri (i menyn till vänster) på www.falemo-racing.se. Det är bilder ifrån A-finalerna i R600/1000 (lö-sö) och BoTT på lördagen.

PM bildnamnen om ni vill ha orginalen. :)



Edit:
Förtydligande: det är kompisen hemsida, inte min. :)
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top