LMS B-race 30/1-07 Tider och skvaller!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Hur går det i Linköping?
Fyll på med lite smaskiga detaljer och tider för oss som inte kan närvara!

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Hur går det i Linköping?
Fyll på med lite smaskiga detaljer och tider för oss som inte kan närvara!

Här klickar man på tråden för att få lite tider och skvaller så är det helt torsk på info.

Tror Petter är snabbast i R1000 på en mitten 59:a
Några på 0:eek:r och 1:eek:r i andra led.

Och snabbaste 600 hög 59:a

Afinal i R600 nu och hälften ute på slicks hälften regndäck.
Vurpa i bergskurvan RÖDFLAGG.

KOR PÅ BANAN i torparn Polisen där och motar:D

Ska ut nu igen mellanväder och upptorkande med en skur då och då.

Mina spekulationer.....

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rookie 600 A-final där en vurpa ut ur bergskurvan som innebar rödflagg då han troligen bröt benet. Allting är försenat med minst 1 timma.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Rookie 1000 precis klart. Petter vann, Eskilsson tvåa om jag inte misstar mig.
Furstenhoff bröt av någon anledning. Det har nu börjat regna igen. 600+1000 B final ska snart ut.

125-400cc fick torrt precis innan start. Sen började regna innan dom hann släppa ut oss. Det blev wetrace. Alla åkte in och skulle byta. Då blev det sol och sen när alla var klara igen så började det regna. Jag avstod då jag vill ha en hel hoj imorgon. I 125-250 kom 7 stycken i mål och i Sportproduction kom 6 stycken i mål. Patrik Enroth vann och Yellow kom tvåa. Tredjeplatsen tog Therese. 125 racer killarna kör som tokar. Det blir stora fartskillnader.

Nu börjar det åska också.

Håll tummarna för sol imorgon.

Nu öser det ner!!

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Rookie 1000 precis klart. Petter vann, Eskilsson tvåa om jag inte misstar mig.
Furstenhoff bröt av någon anledning. Det har nu börjat regna igen. 600+1000 B final ska snart ut.

125-400cc fick torrt precis innan start. Sen började regna innan dom hann släppa ut oss. Det blev wetrace. Alla åkte in och skulle byta. Då blev det sol och sen när alla var klara igen så började det regna. Jag avstod då jag vill ha en hel hoj imorgon. I 125-250 kom 7 stycken i mål och i Sportproduction kom 6 stycken i mål. Patrik Enroth vann och Yellow kom tvåa. Tredjeplatsen tog Therese. 125 racer killarna kör som tokar. Det blir stora fartskillnader.

Nu börjar det åska också.

Håll tummarna för sol imorgon.

Nu öser det ner!!

Fürstenhoff bröt pga kramp i högerhanden, han skulle tagit andra platsen som det såg ut. I 125-400 berodde fartskillnaden till 90% av att ingen i SP bytte däck. Förövrigt var det ju ren utklassning i SP, vinnaren ledde med över 1½ varv:va

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
B-final nu och det ligger en skatt i torparn!!!

regnbage.JPG

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Nån som vet vad de tar i inträde imorgon?? Funderar på om man ska svänga ut, men har inte tid att vara hela dagen. Vill ju inte betala multum om jag inte kan utnyttja dagen.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nån som vet vad de tar i inträde imorgon?? Funderar på om man ska svänga ut, men har inte tid att vara hela dagen. Vill ju inte betala multum om jag inte kan utnyttja dagen.

Det var i alla fall gratis idag så det borde ju vara det imorgon.

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Bröt han inte ganska tidigt, när det börja stänka på visiret?

Nej, tor det var 6varv kvar eller något sådant, han låg 4a i massa varv, tog sedan trean och var uppe på eller på väg mot andra(?)

Enligt vad han själv sa så fort han kom in i depån så var det kramp, såvitt jag vet regnade inte då.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Petter är Kreuger på forumet.

Regnet fortsatte under BOTT. Johnny tog hem segern med bästa tid 1.04.7 !!!
Fredrik Watz kom tvåa och Ronnie Jensen trea.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Fürstenhoff bröt pga kramp i högerhanden, han skulle tagit andra platsen som det såg ut. I 125-400 berodde fartskillnaden till 90% av att ingen i SP bytte däck. Förövrigt var det ju ren utklassning i SP, vinnaren ledde med över 1½ varv:va

Tyvärr så har inte så många i SP lyxen att ha dubbla uppsättningar fälgar. Iallafall inte jag. Och att kränga däck på några minuter är inte optimalt.

Allt handlar om att våga. Patrik vågade helt enkelt att gasa med vanliga däck i regn.

För mig så är fartskillnaden stor till förarna i 125 racer och 250 racer oavsett om jag kör på regndäck eller inte. Kommer förmodligen bli samma sak i morgon även om det är torrt.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Bra där Eskilsson :tummenupp

Men vem fan är "Petter" och vem blev trea? Jag gissar på Sandstream :)

Du skojar va?

"Svensken", heter väl David A i verkligheten kom trea. Tokfan tog licensen i fredags, körde sin första bandag med oss i Actionpics på Mantorp 2 maj och går nu och kniper tredjeplatsen i Rookie1000 på en bana han aldrig sett på vykort före i fredags.
Talang och lite tokig är vad han är :rolleyes: Grattis :tummenupp

/Nitrous

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mats Törnvall han inte kränga däck när regnet kom inför racet, så han fick stå vid sidan och se på. Kul när man står tvåa och bör vara på pallen...:huvet

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati