LMS B-race 30/1-07 Tider och skvaller!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
För mig själv så gick det riktigt kasst.
Jag fick för en gång skull en riktigt bra start. Tog några stycken och var alldeles för laddad för att ha koll på vilken växel jag hade inför Esset, detta resulterade att jag fick i ettan och tappade alla placeringar jag hade tagit plus några till.
Jag hade sen oturen att hamna bakom en 250 racer som stod still i kurvorna. Blev helt blockad varje varv vid varje inbromsning och kurva. Bromsade om inför Torparn några gånger för att sen bli omblåst på rakan om och om igen. Riktigt surt att inte bli omsläppt då man inte ens kör i samma klass. Jag tappade all möjlighet att komma ifatt dom framför som faktiskt körde i min klass. Så nej tack till sammanslagna klasser.
Men jag kom iallafall till start och i mål och det ska visst vara en seger i sig enligt Mattias :)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag tappade all möjlighet att komma ifatt dom framför som faktiskt körde i min klass. Så nej tack till sammanslagna klasser.
QUOTE]

trågit att höra, det blir sådan här problem vid samman slagningar dock tycker jag att det är bättre att vi gör så en stryker klasser viket vi fått göra annars.

björn

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har kommit hem o har fixat SH lite igen. Hoppas det flyter på nu. :)

Lördagens race var kul! Go fajt med Watz i regnet! Bytte plats 3 gånger tror jag och till slut stressa jag på Watz å han fippla bort sig genom att stampa sönder växelpinnen på näst sista varvet. Hade då kämpat ifatt en lucka med flertalet varvade förare och låg han i arslet. Med 1 sekund bättre varvtid på slutet så blev det 1.04.7 mellan vattenpölarna och regnet som dränkte oss. God vinst som satt gött!

Söndagens race så var det riktigt kul att få köra på torrt för omväxlingens skull! Får en rådålig start och är 3:a in i första böj (från 2:a startposition). Ligger hack i häl med Watz ett par varv och kommer förbi. Sedan så sticker Watz in framhjulet och leder några varv. Börjar tänka lite strategiskt och tänkte sitta och vänta på de avslutande varven. Med 4 varv kvar börjar jag mata på allt jag har och har tagit igen luckan som blivit från varvade förare som hamnat emellan. Ligger och är nära att ta Watz på yttern i torparn men är millimetrar ifrån... lyckas dock bibehålla farten ut på raken och tar han i inbromsningen in i chikanen. Öser på för att dra lucka... Ser oljeflagga i S-et. Ajja... kommer förbi och fortsätter. Medan jag lägger på fetgas in i torparn så börjar jag få cp-vobell så jag trodde att nu var det slut på det roliga. Fattade inte varför utan fortsatte köra. Sedan fick jag lååångt GP-ställ in i nya chikanen o tyckte det var häftigt ... men det gled för långt. Insåg väl då att något måste vara fel men mata vidare till start o mål för att leta efter svartflagg... för bekräftelse. Då tog jag lugnet o vände mig om för att kika och såg då en aning massa blårök från min hoj. Fick snällt väja undan och parkera.

Det som hänt var att hatten/pluggen på en icke använd vakuumnippel på kopplingshöljet hade lossnat under race då jag troligen fyllt på för mycket olja och skapat övertryck. Därefter så tryckte det ut olja som i en stråle i högersvängar. Ren tur att jag inte gjorde en äkta praktvurpa, och att även ingen annan gjorde det!

Kul racing, tyvärr med 25 poäng mindre än tänkt ;)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Vad hände med Führstenhof, om det nu är hans hoj vill säga?

IMG_0266.JPG

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Insåg väl då att något måste vara fel men mata vidare till start o mål för att leta efter svartflagg... för bekräftelse. Då tog jag lugnet o vände mig om för att kika och såg då en aning massa blårök från min hoj. Fick snällt väja undan och parkera.

Du körde runt med oljedimma efter dig i tre varv innan du stannade, märkligt att ingen tog beslutet att påkalla din uppmärksamhet.
Varvet innan du ställde av var Watz förmodligen vansinnigt nära att vobbla omkull efter esset så du hade en lucka trots allt.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
För mig själv så gick det riktigt kasst.
Jag fick för en gång skull en riktigt bra start. Tog några stycken och var alldeles för laddad för att ha koll på vilken växel jag hade inför Esset, detta resulterade att jag fick i ettan och tappade alla placeringar jag hade tagit plus några till. [klipp]
Men jag kom iallafall till start och i mål och det ska visst vara en seger i sig enligt Mattias :)
Kul att du fick till en bra start Alicia, och till alla poäng du fick :tummenupp
Härligt att det går bra för dig (fokusera på det braiga, och lär av dina misstag ;-))

Får man vara med i din Fan-club?!

Kram
Åsa.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Var funktinär idag innan torparn (4:an) på väg ut kom nån flygande över gräs med buller och bong,, sprang sista biten och fick tag i en flagga,,,, snacka om rivstart.
Vet inte vem som klotade men hoppas han/du mår bra, blev visst sjukhusbesök vad jag hörde.

Synd om Swedie,,,,, satans go batalj mellan honom och Wats inna haveriet

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Du körde runt med oljedimma efter dig i tre varv innan du stannade, märkligt att ingen tog beslutet att påkalla din uppmärksamhet.
Varvet innan du ställde av var Watz förmodligen vansinnigt nära att vobbla omkull efter esset så du hade en lucka trots allt.

Biträdande tävlingsledare samt Pelle Träff Flaggade Oljeflagg samt påkallade Jonnys uppmärksamhet med bifogad nummer skylt, sedemera även svartflagg.

/Christer

A: Sveriges genom tiderna bästa RR arrangemang med 2 dagars kval & race - stor eloge till LMS och dess personal samt frivilliga funktionärer som i ur och skur skött sitt arbete mycket bra!! :tummenupp

Ett koncept jag hoppas att andra arrangörer tar efter och detta omgående!! ;)

/Fürstenhoff.

Tack för det betyget:) En förutsättning är att man har bra folk omkring sej, och det har vi. Vidare så blir det satans mycket bättre med trevliga team oxå:tummenupp

/Christer

Last edited:

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RMZ450 SX144
Olyckan i r600 va riktigt läskig. Han låg kvar länge, hoppas det gick bra med honom. I r1000 va det två som kroka ihop och en åkte av, jag fick det hela på bild. Det va han utan släpp som gick av :gnissla

Det var jag som vurpa i R600, fick en riktigt läskig hjärnskakning med minesluckor och sånt kommer inte ihåg något från racet och några timmar efter. Är det någon som har bilder på vurpad eller det lilla av racet jag var med, så skulle jag vara väldigt tacksam.

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Enligt en SUR #6 :mad: (Martinus här på forumet) så gick #51 imål på den 11:e plats #6 låg på innan Bergskurvan

Fast jag låg 10:a med ett varv kvar när Magnus #51 kom farande på insidan och skickade av mig. :mad:
Ingen större fara men så här i efterhand svider det i själen, speciellt när jag inte lyckades bättre än 19:e idag. Ganska nöjd ändå med tanke på att man inte kört där innan.
Ett fantastiskt bra arrangemang, proffsigt skött. Mer såna här helger vill vi ha med mycke åka. Tack LMS för detta. :tummenupp

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Bröt race 1 (lördags racet) när det var exakt 4 varv kvar på en 4'e plats pga ålders kramp :D i höger underarm, bröt även dagens lopp (söndag) pga ålders kramp :D då jag fick kram i båda under armarna vilket fick sin förklaring då mina sk socker värden var under all kritik (diabetes) då medecin mm blev kvar glömt i Stockholm!!
Ursäkter, ursäkter... Jag är för f-n lika gammal som dig... Kärring..! :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Var funktinär idag innan torparn (4:an) på väg ut kom nån flygande över gräs med buller och bong,, sprang sista biten och fick tag i en flagga,,,, snacka om rivstart.
Vet inte vem som klotade men hoppas han/du mår bra, blev visst sjukhusbesök vad jag hörde.

Synd om Swedie,,,,, satans go batalj mellan honom och Wats inna haveriet

Han var tillbaka innan dagen var slut, så ingen större fara med honom. Gjorde riktigt ont att se hojen dock, vått gräs sög bort kåpor och andra "bra-att-ha" delar från hojen. :gnissla

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3030241 Det var jag som vurpa i R600, fick en riktigt läskig hjärnskakning med minesluckor och sånt kommer inte ihåg något från racet och några timmar efter. Är det någon som har bilder på vurpad eller det lilla av racet jag var med, så skulle jag vara väldigt tacksam.
Jag har bara en bild nrä dom höll på att lasta in dig. Känns olustigt att fota när man inte vet hur det är med föraren. Jag ska leta fram bilden åt dig.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Stort grattis till alla. Ja så bra tycker jag att helgen var på Sviestad.

LMS lyckades riktigt bra med denna tävlingshelg. Alla funktionärer som fanns där och alltid var glada och trevliga. Förarna och deras team som gjorde att vi fick se härliga race.

Okej, väderguden var jag inte glad på under lördagen. Men söndagen gillade jag.

Lite extra grattis måste jag ge till några speciella personer;

LUKAS som vann Rookie 600 på söndagen, du är grym ska du veta. Hela helgen har du kört kanon. Sponsorer borde jaga dig, för du är ett säkert kort.

PETTER du är otrolig, vann Rookie 100 båda dagarna och gjorde det rejält. Fan vad kul men fy vad nervös jag var dom sista varven (har ju sett dig krascha allt för många gånger dom "sista" varven) men nu jäklar visade du en klass för dig själv.

DAVID som tog licens dagen innan lördagsracet, och sedan placerade sig 3.a båda dagarna i Rookie 1000. Vilken körning, vilken fart. Det är som se Petter innan han fick till rutinen och höll sig på banan. Du kommer kunna nå långt. Ring och jaga sponsorer nu.

Eskilsson som gjorde en fin körning på lördagen i Rookie 1000 och slutade på en 2.a plats. Klappar händerna och bugar för dig.

Till Affe som har haft alla motgångar som bara finns och när man tror att allt är frid så startar inte hojen! Sen kommer den igång och du kör snabbt och vilka placeringar du har på första racet, men så kommer kraschen, gör inte så. Jag blir orolig då. Men söndagen var du på det igen och kom 3.a i B-finalen, grattis grattis.

Sen till min underbara man Nitrous som genomförde sin andra tävling och då på ny hoj samt med förra kraschen i huvudet. Du var kanon ska du veta. Du gjorde en riktigt bra start på söndagens Rookie 600 A-final. Hann inte ens fota dig i starten. Vill även tacka Tjoffe som hjälper vårt team (www.wlmotorsport.se) med mekande och stöd.

FOTON! Jag var ute och fotade runt 1000 bilder denna helg. Eftersom jag inte är en fotograf så kommer dessa läggas ut på www.actionpics.se i veckan och dessa kommer inte kosta något för er att hämta hem. Vill inte ta betalt då jag inte kan erbjuda kanonkvalitet men några roliga bilder hittar ni nog efter jag rensat bort dom med halva huvudet borta, suddiga så man inte ens ser att det är en hoj och så vidar ;)

/Liwa1

Last edited:

magma

Fiver Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -07 Racer
Fast jag låg 10:a med ett varv kvar när Magnus #51 kom farande på insidan och skickade av mig. :mad:
Ingen större fara men så här i efterhand svider det i själen, speciellt när jag inte lyckades bättre än 19:e idag. Ganska nöjd ändå med tanke på att man inte kört där innan.
Ett fantastiskt bra arrangemang, proffsigt skött. Mer såna här helger vill vi ha med mycke åka. Tack LMS för detta. :tummenupp

Sorry igen Martin, fick en bra utgång ur chikanen o trodde jag skulle hinna upp jämsides men var nån tiondel sen. Dåligt beslut. :( Glad att du kunde starta igår i alla fall.

Instämmer angående arrangemanget. Kanon!!:tummenupp

Dr.Bike

Guest
Tack för ett kanonarrangemang LMS! :tummenupp
Idag är man helt ledbruten efter att ha sovit i en van hela helgen med en kille som bara låg och fes och snarkade.... :hihi
Men det var det värt!
Team gammelman där jag mekade hade kul hela helgen trots regnskyar av tropiska mått!
Lördagens väder går till historien med stekande sol om vartannat med regnstormar...
Vi bytte nog däck 4 ggr den dan.
5 min innan utsläpp stod vi på slicks och det var torrt.
DÅ öppnade sig himlen och tävlingsledningen gav alla 10 min för byte. Och vilket byte! Det kom säkert 30 mm regn på de 10 minutrarna!
Folk hade skrattat åt min sydväst (fiskarhatt) tidigare, men nu var det ingen som skrattade längre! :D Det hade varit skönt med ett depåtält... :rolleyes:
Tack Anneli i A-racing som hjälpte oss i denna röra! Du skruvade och najade bromsok så naglarna rök. Utan dig hade vi inte hunnit.

Grattis oxå till Affe R1 som kraschade på Lördagen, men revanscherade sig å det värsta på Söndagen genom att ta en mycket hedrande 3:e plats!
Starkt. Jag vet hur stukad du kände dig efter vurpan, så det var en rejäl upphämtning/vändning.
Skall tilläggas att detta var Affes första tävling, vilket gör det hela än mer anmärkningsvärt :tummenupp

Tack ska ni ha alla team som stod runtomkring oss och lånade ut grejer som senilgubbarna glömt hemma.
Hoppas Lagavulin smakade bra, det var ni värda. Minst.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...