LMS B-race 30/1-07 Tider och skvaller!

sandstream

Guest
Tack LMS för en väl arrangerad tävlingshelg. Och även extra tack för licensen! Det här med rejsing var ju skit kul. Och ett stort tack till alla som hjälpte mig i depån på min första tävling..
/ David "Svensken" Andersson
Du har onekligen talang för det här och kommer garanterat att ge Petter och Mats rejäla fighter i kommande race :tummenupp

Men, att nästan inte få licensen pga för tuff körning, krascha på lördagens kval och sedan vara inblandad i en relativt onödig krasch under söndagens kval där en förare som du skulle om blev drabbad (RR:Benny) är inget vidare. Visst, alla kan göra misstag och det var din första racehelg men försök att köra lite säkrare i framtiden så blir det bäst både för dig och oss andra!
Sandstream hade 8:e bästa varvtid men blev 15:e. Åh, en sån latmask. Så går det när man struntar i fysträningen :mad: :D Grattis till poängen sandis :tummenupp
Inget problem med kondisen, däremot med starterna :mad:
Näst sist in första kurvan i båda racen gjorde att jag svor och skrek men jag är ändå nöjd med uppkörningarna från 27-28 plats till 15:e och 17:e plats i mål.

En liten rapport från helgen: http://sandstream.sportsblogg.se/

Stort tack till LMS och alla funkisar som gjorde ett kanonjobb :bow

E: Slutligen - ett stort grattis Watzen för din vinst i dag i muller klassen på en gammal nollnolla, en vinst som lätt blitt två om inte växelföraren spökat!! :tummenupp
Hade inte Swedies hoj gått sönder hade det blivit 2 vinster, Watzen hängde inte med på slutet varken i race 1 eller 2 :fakta

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Hade inte Swedies hoj gått sönder hade det blivit 2 vinster, Watzen hängde inte med på slutet varken i race 1 eller 2 :fakta
På lördagen berodde det iofs på att växellänkaget gick sönder när Fredde var i ledning. Svårt att vinna när man bara har fyrans växel. :fakta

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kommer en racerapport ikväll men jag åkte hem med ett jätteleende igår. Nog aldrig varit så nöjd efter ett race. Lite illa att jag tog med mig en bit av Jensens kåpa när jag dök om honom i näst sista böj - blev onödigt tight, men som jag krigade för att komma om honom under hela racet. Puh... :yoparty

Två i racet och tvåa i serien :) Börjar fundera på att skaffa nått vettigare att åka på så man kan ge Swedie en match...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jävlar vad glad jag blev när jag kom hem och kikade på mylaps att du kommit två. Grattis!
fast det gick ju att vinna race med 00:a så varför byta. ;)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jävlar vad glad jag blev när jag kom hem och kikade på mylaps att du kommit två. Grattis!
fast det gick ju att vinna race med 00:a så varför byta. ;)

Tydligt det ;) Watz har iofs jobbat en del med sin hoj. Den gick riktigt bra. Han trodde det var nått fel på min hoj efter han kört upp brevid på rakan på warmup-varvet :D

Men det gjorde otrolig skillnad att få på 180 i stället för 190 bakdäck. Trodde inte det kunde spela så stor roll men nu svänger ju hojen av sig själv...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Kommer en racerapport ikväll men jag åkte hem med ett jätteleende igår. Nog aldrig varit så nöjd efter ett race. Lite illa att jag tog med mig en bit av Jensens kåpa när jag dök om honom i näst sista böj - blev onödigt tight, men som jag krigade för att komma om honom under hela racet. Puh... :yoparty

Två i racet och tvåa i serien :) Börjar fundera på att skaffa nått vettigare att åka på så man kan ge Swedie en match...

Din transponder matchar inte hojen (bildbevis på sidan 3 i tråden), lacka genast om! Grattis förresten. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3031019 Tydligt det ;) Watz har iofs jobbat en del med sin hoj. Den gick riktigt bra. Han trodde det var nått fel på min hoj efter han kört upp brevid på rakan på warmup-varvet :D

Men det gjorde otrolig skillnad att få på 180 i stället för 190 bakdäck. Trodde inte det kunde spela så stor roll men nu svänger ju hojen av sig själv...
Den gick ju bra men Swedies hoj är ju mycket snabbare på rakan vad jag kunde se. Skitsamma. Ni körde riktigt bra allihop. :tummenupp

sandstream

Guest
På lördagen berodde det iofs på att växellänkaget gick sönder när Fredde var i ledning. Svårt att vinna när man bara har fyrans växel. :fakta
Vad jag såg hade Swedie tagit sig om Fredde långt innan det hände. Såg själv när Fredde kom in i depån med sitt problem.

Skitsamma, båda två bjöd på de bästa racen jag såg under helgen :)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
måste väll säga att jag är hyfsat nöjd efter helgen. Lördagen stämmer inget och hojen vill inte svänga. Har ju bara ett träningspass på den sen jag köpt den men är nere på 02 tider i alla fall. Otto gör allt för att göra livet lite surare för mig och kör om mig på räjset :mad: (allvarligt så var jag en stoppkloss men är ju en fena på att starta:) ) Söndagen blir bättre, höjer upp hojen 2mm och det blir som natt och dag. Kvalar till slut på 00:8 och Otto som har bestämt sig för att bli en nagel i ögat på mig kvalar lite snabbare:mad: . Dock gör jag en bra start igen, har inte riktigt tempot för dom 4-5 före men känner att jag hänger med hyfsat. Klipper i alla fall Otto som senast sågs stå och tjura vid Mcdoo och prata om bromsar och annat som inte fungerade :D blev en 8:de på lördagen och en 7 på söndagen.

björn

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
.... vem fan är "Petter" ....??

Det är jag som är Petter :)

Jag vill passa på att tacka alla inblandade i helgens tävlingsarrangemang, underbart välordnat från LMS sida!

Tack till alla vänner som hjälpt till i tältet, med däckbyten, mat å andra småsaker.

Extra tack till Anders Eskilsson som inhyst mig i sitt tält så jag slapp massa praktiska problem och kunde koncentrera mig på körningen.

Tack också till alla som lyckönskat och gratulerat mig, jag ska göra mitt bästa för att leva upp till era framtida förväntningar! :D :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3031026 Den gick ju bra men Swedies hoj är ju mycket snabbare på rakan vad jag kunde se. Skitsamma. Ni körde riktigt bra allihop. :tummenupp
Näää, det var väldigt lika måste jag säga. Med samma utgång på rakan tog varken han eller jag på varandra. Det jag tog watz på var på inbromsningarna.

På lördagens regnrace så fick jag många varvade förare mellan mig o watz men tog i sate dom sista varven och det var då jag satte de goa tiderna... (1.04) Sedan så var i arslet på watz redo att leta möjlighet att bromsa om.... när han körde brett i s-et och jag var någon hojlängd bakom. Det var först när jag var förbi som han kämpade med endast 1 växel.

Söndagens så var jag i ledning när min hoj fick för sig att kasta lite olja på watzen... o även mig själv. Tur ingen krascha... men väääldigt nära. Fick enorma vobbel i torparn. Iaf med de 2 varv kvar hade jag tagit det om inte pluggen lossnat. heheh :)

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Näää, det var väldigt lika måste jag säga. Med samma utgång på rakan tog varken han eller jag på varandra. Det jag tog watz på var på inbromsningarna.

På lördagens regnrace så fick jag många varvade förare mellan mig o watz men tog i sate dom sista varven och det var då jag satte de goa tiderna... (1.04) Sedan så var i arslet på watz redo att leta möjlighet att bromsa om.... när han körde brett i s-et och jag var någon hojlängd bakom. Det var först när jag var förbi som han kämpade med endast 1 växel.

Söndagens så var jag i ledning när min hoj fick för sig att kasta lite olja på watzen... o även mig själv. Tur ingen krascha... men väääldigt nära. Fick enorma vobbel i torparn. Iaf med de 2 varv kvar hade jag tagit det om inte pluggen lossnat. heheh :)

Ja jädrans bra kört i helgen. Torrtiderna var helt ok, men regntiden rent fenomenal. Hoppas det förtroendet i regn håller i sig och att du inte kastar dig nästa gång. Man har en förmåga att bli lite nojjig när man styper i regn!

Men jag säger som Rossi - mindre än en raceseger efter i serien nu. Inga problem att hämta in ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3031183 Ja jädrans bra kört i helgen. Torrtiderna var helt ok, men regntiden rent fenomenal. Hoppas det förtroendet i regn håller i sig och att du inte kastar dig nästa gång. Man har en förmåga att bli lite nojjig när man styper i regn!

Men jag säger som Rossi - mindre än en raceseger efter i serien nu. Inga problem att hämta in ;)
haha, tack ja! Jag blev lite nervös när du nämnde det. Du gör en Hayden ;)

Dr.Bike

Guest
Ej tidsmässigt:ajjabajja :D

Han som sitter på hojen är riktigt duktig :tummenupp.

Ja - den pôjken kommer gå långt.
Ja i det "stallet" var superduktiga. Rätt snöpligt att balansaxeln kom ut ur blocket på (killen vars namn jag nu inte minns) 125:an när han låg i ledning med bara ett halvt varv kvar...

Mjukis
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
ns125,rd500+en fjollmoppe

Hej o Hå ! Vi kan väll prova igen och hoppas att båda hojarna håller:D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag får väl också passa på att tacka LMS för en mycket rolig helg trots att jag knappt körde 9 varv totalt. Det var min hoj som mekades med i regnet hela lördagen, det var jag som stod med paraplyet. Tack Swedie för lånet! :)

När vi kom på söndagen och skulle köra första passet så var jag skitladdad, strömmen funkade inte till däckvärmarna men det var ju torrt. Ut första passet, ut ur depån, 6000 varv på ettan, full gas. Vrååål, varvräknaren i botten men inte ett skit händer. Fekk. Kopplingsslir satan, la två varv, första varvet missade jag nya chicanen och andra varvet träffade jag gruset ut på långrakan.

Aja, in och justera lite. Ut på andra passet. Första gången nånsin på Sviestad, kopplingen funkar men handtaget är så sanslöst tungt att dra i. Efter tre darriga varv var min vänsterhand så slut att jag kunde inte mönstra kraft att både bromsa och koppla samtidigt. 5:e varvet resulterade i 1:12 men sen orkade jag inte mer. Det blir till att riva nu i juli för att komma tillbaka och förhoppningsvis kvala in till Rocky 600 på Knudan i augusti. :tummenupp

Tack till LMS, Ducati-killarna för mekhjälp och Swedie för paraplyet. :)

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
Självklart, du har helt rätt, solklart, klart som korvspad, som att ta godis från en bäbbe!!
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Dumma oss som inte trodde att Swedie hade vunnit både lördag & söndag om bådas moppar hållt ihop!!

Fürstenhoff.

Söndagens race så hade det absolut inte vart omöjligt att Watz hade vunnit även om Swedies hoj inte skulle lagt av, dom låg tätt under hela racet och pendlade om varandra för 1a placeringen. Dom 2 sista varven som Swedie körde så låg Watz 25 meter bakom inte för att han hade tappat utan för att han hade ett stort olje moln framför sig.

och en annan sak som är värt att tilläga så har nog Swedie aldrig haft så mkt motstånd I BOT klassen innan.

För övrigt så tackar jag alla för en skit go helg :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...