LMS B-race 30/1-07 Tider och skvaller!

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Var för första gången någonsin på en RR tävling i helgen. var där som mekaniker/depåslav åt #50 R600 + två st. R1000 åkare som delade tält med oss.

Var grymt imponerad hur proffsigt tävlingen var arrangerad trots att det "bara" var en B-tävling. Så tävlingsledningen och alla duktiga (och trevliga) funktionärer har helt klart gjort sig förtjänta av mycket beröm för ett väl utfört arbete!

Det enda jag reagerade negativt på var att en hel del förare körde onödigt fort inne i depåområdet där det befann sig mycket folk och andra hojar. Vore hemskt onödigt med en olycka där.

Var då iaf. en grymt trevlig helg med trevligt folk och spännande race och förstås en hel del skruvning och däckkrängning!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Är det ingen som har bilder från när 125-400 körde? Har inte sett någonting.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det enda jag reagerade negativt på var att en hel del förare körde onödigt fort inne i depåområdet där det befann sig mycket folk och andra hojar. Vore hemskt onödigt med en olycka där.

Jag blev påkörd när jag skulle ut ur depåtältet av en vettvilling som susade nerför depågatan som om han körde för vinst redan innan han var på banan. Som tur var klarade vi oss båda två.

Men arrangörsmässigt sett måste jag hålla med alla andra, allt funkade perfekt så vitt jag kunde se. Jag har inget att jämföra med men tyckte allt funkade enkelt, smidigt och snabbt.

Stort jättetack till alla som hjälpte till så att jag och alla andra kunde leka världsmästare för 1 dag! (eller 2)

MC Doktorn

Guest
Jag borde vart där men jag skyller på att jag hade en sk tahandombarnhelg.

Ja har inga bättre bortförklaringar :gnissla

Edit: Jag passar på att gratta Kantarellhaveristen AFFE som kom på pallen. nästan en askunge saga .

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Han var tillbaka innan dagen var slut, så ingen större fara med honom. Gjorde riktigt ont att se hojen dock, vått gräs sög bort kåpor och andra "bra-att-ha" delar från hojen. :gnissla

Skönt att höra,, jag det var en riktig lerhög att lasta,,,, jag kommer gärna fler gånger som funktionär,,,, Rolle som jag kamperade med på söndagen och jag hade trevligt och snackade gammal roadracing från 1980 talet. :)

Ska man anmäla sig nånstans om man vill komma fler gånger.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var för första gången någonsin på en RR tävling i helgen. var där som mekaniker/depåslav åt #50 R600 + två st. R1000 åkare som delade tält med oss.

Var grymt imponerad hur proffsigt tävlingen var arrangerad trots att det "bara" var en B-tävling. Så tävlingsledningen och alla duktiga (och trevliga) funktionärer har helt klart gjort sig förtjänta av mycket beröm för ett väl utfört arbete!

Var då iaf. en grymt trevlig helg med trevligt folk och spännande race och förstås en hel del skruvning och däckkrängning!

Kul att du trivdes. :) Det är ett skönt ställe att vara på.
Håller med om folk som kör fort i depån. Det är faktiskt 5 km/h som gäller...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Oj oj. Den första bilden visar en icke föreskriven handledsposition. GASA!

Den första var ju på väg till full gas. Det ser du ju på dom andra bilderna :mad: Äh jag körde som en kratta hela racet ändå, förutom starten då. Den kan ju du ta dig äran för

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Skönt att höra,, jag det var en riktig lerhög att lasta,,,, jag kommer gärna fler gånger som funktionär,,,, Rolle som jag kamperade med på söndagen och jag hade trevligt och snackade gammal roadracing från 1980 talet. :)

Ska man anmäla sig nånstans om man vill komma fler gånger.

Gärna, klicka på "här" i min signatur och fyll i uppgifterna så får du mail när det är dags igen! Kul att du tyckte det var kul! :)

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Det är jag som är Petter :)

Jag vill passa på att tacka alla inblandade i helgens tävlingsarrangemang, underbart välordnat från LMS sida!

Tack till alla vänner som hjälpt till i tältet, med däckbyten, mat å andra småsaker.

Extra tack till Anders Eskilsson som inhyst mig i sitt tält så jag slapp massa praktiska problem och kunde koncentrera mig på körningen.

Tack också till alla som lyckönskat och gratulerat mig, jag ska göra mitt bästa för att leva upp till era framtida förväntningar! :D :yoparty

Grattis till segern.

/ David "Svensken" Andersson

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Last edited:

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Jag var o kikade på mitt första rr-race någonsin o det lär jag göra fler ggr var riktigt kul. Att man sen hade anmält sig som funkis o fick va med o fixa vid starten båda dagarna gjorde inte saken sämre såg ju hyffsat mycket av banan o racet därifrån + lördagen som det regnade så in i :huvet så fick man gå in i depån o stå lite under taket o då hörde jag denna klockrena kommentar från ngn till en förare " nu ska du köra som du snott hojen det är ju bara en ahhaha-hoj och du kan ju inte göra mer än att krascha " o då var det vattenpölar på banan, men den klarade sig den dagen men dagen efter så var den bredvid en container i delar skall tilläggas. Annat som man minns är en liten incident vid start för 125:eek:rna en liten tjej som inte kom iväg tillräckligt fort blev på-åkt av en cykel i bakomvarande startled efter att man fått upp cykel + förarinnan från bakomvarande ledet och den påkörda kommit iväg i racet så var det dags att leda bort den ledsna förarinnan o hennes cykel. När man kommit ner till däcken o precis klättrat över kommer en kommentar från hon som trillat som visar på stor medkänsla "det skulle ju inte vara ngn där (lite besviket konstaterande), men hoppas det går bra för henne för hon är ju så liten" undrar hur många som skulle vara så ödmjuka i samma situation o inte spotta tjära o spruta eter över den som stog i vägen o gjorde så att racet tog slut så fort. Så tänker helt klart ställa upp som funkis ngn mer gång för det var kul att se så många snabba cyklar. :yoparty

Dr.Bike

Guest
Bilder från Rookie 600+1000 och lite 126-400cc.
Liwa1 är fotograf, inga proffsbilder men ett gäng är jättebra. Gör vad ni vill med bilderna, håll tillgodo och slit med hälsan.
/Nitrous & Liwa1

Nåt från 1000 grupp 2? (Kamikaze Kid #45)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nåt från 1000 grupp 2? (Kamikaze Kid #45)

Det där är alla bilder som finns.
Vet att jag såg någon på Patrik, kolla Race 30 Juni igen för den länken var fel nyss. Kan finnas någon där!

Men samtliga dom där albumen är alla bilder som finns, både bra och mindre bra bilder.

/Nitrous

Dr.Bike

Guest

Haha! DEN har jag redan tankat ner!!
Tror du inte jag läser dina inlägg va? ;)
Guld!

Det där är alla bilder som finns.
Vet att jag såg någon på Patrik, kolla Race 30 Juni igen för den länken var fel nyss. Kan finnas någon där!

Men samtliga dom där albumen är alla bilder som finns, både bra och mindre bra bilder.

/Nitrous

Ajj vill lok!
Thnx mate - Cheers!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring