ozto
Testförare
B: Jag är het, så det blir nog bara jag
ja jävlar vad coolt om du sätter en 59 första träningen...
B: Jag är het, så det blir nog bara jag
Då är det bara att klassa upp sig direkct!ja jävlar vad coolt om du sätter en 59 första träningen...
ja jävlar vad coolt om du sätter en 59 första träningen...
blev det nån 59:a nurå?
Nästan hela första varvet gick bra, sen upptäckte jag två grussträngar i depåkurvan (det visade sig sedan vara sanerat oljespill men det tog ett par varv innan jag fattade det) och sen var den kvällen förstörd. Kunde inte köra det spår jag brukar (kunde och kunde, det hade säkert gått men jag valde att köra mellan strängarna) så jag skyller de usla varvtiderna på dålig bana...
I crossböjen låg det massor av grus men Patrik och Mange körde ju där så det borde inte vara någon fara. Det var fara! Både bak- och framhjul släppte och mina kalsonger antog en något brunare nyans. I depån berättade Patrik att han råkat svänga in lite för tidigt och körde över gräset och la ut lite grus på banan
Mange och Patrik passade dessutom på att byta dekaler med varandra ut på bakrakan
Ang gruset så hade det hjälpt massor om det funnits curbs runt banan istället för jord, grus och grästovor. Har verkligen inte LMS råd med curbs?
det är väl ungefär 330 medlemmar i RR sektionen... om alla hjälper till och gräver/fixar till curbs:en så är det gjort ganska fort
enkelt fixat, eller hur?
skulle väl gissa att det egentligen inte handlar om pengar, det handlar om att ingen vill ta tag i det, frivillig?
Förstår att du vill skoja till det hela lite Håkan och jag vet att du gör massor för klubben men hur du än vänder och vrider på det så kommer det alltid vara så att de medlemmar som bor närmast är de som får sköta största delen av jobbet. Vill ni att "vi" andra som bor 20-30 mil enkel resa från banan ska vara med och hjälpa till måste arbetet organiseras ordentligt.det är väl ungefär 330 medlemmar i RR sektionen... om alla hjälper till och gräver/fixar till curbs:en så är det gjort ganska fort enkelt fixat, eller hur? skulle väl gissa att det egentligen inte handlar om pengar, det handlar om att ingen vill ta tag i det, frivillig?
Björne stod och dreglade över varenda hoj och hade under minuten tider i kroppenFredde var ensam under minuten på 59 + något, sedan va ju förstås Ecce på plats vid stakaetet och hade han bara haft hoj så djäflar hade minsan tiderna ...................
Om RR-sektionen, i samarbete med de andra sektionerna, tog fram underlag för vad som behövs i material och arbetstid och gick ut med en plan skulle det säkert inte vara några problem att få folk att komma ner och arbeta 1-2 dagar en helg.
Ska tillägga att jag inte vet hur mycket arbete det är med att göra curbs eller vad kostnaden blir.
EDIT: Ottos förslag om att ta in en offert är ju också ett alternativ
Precis det här har jag nämnt på flera månadsmöten dom senaste åren men inte fått gehör.
vem gör detta jobbet då? frivillig?
Vem gör det jobbet då? frivillig?
låter enkelt, men ingen gör det... var och en medlem får och kan själv göra massor med jobb, utan att åka 20-30 mil (förutom på träning då kanske)
ni vet vart det behövs curbs, ta in offert från nån som gör sånt och presentera förslaget.
nån måste ju fortfarande göra jobbet.
ta in offert och presentera ditt förslag, enkelt
Förstår att du vill skoja till det hela lite Håkan och jag vet att du gör massor för klubben men hur du än vänder och vrider på det så kommer det alltid vara så att de medlemmar som bor närmast är de som får sköta största delen av jobbet. Vill ni att "vi" andra som bor 20-30 mil enkel resa från banan ska vara med och hjälpa till måste arbetet organiseras ordentligt.
Vem är det som läggar asfalten som ska läggas i höst? Borde väl göras samtidigt och kanske av samma bolag i så fall?
Är det inte huvudklubben som fixar med sånt? att ta in offerter om asfalt och anläggning?
Att enskilda medlemmar ska organisera arbete eller ta in offerter känns inte så bra. Vi har väl en styrelse i RR-sektionen som ansvarar för sånt här?
Om nu Otto tagit upp detta på åtskilliga månadsmöten måste ju frågan till styrelsen bli varför ingen blivit ansvarig för detta?
Jag gör så att jag mailar Christer och kollar om jag kan hjälpa till med något angående curbsen.
Att enskilda medlemmar ska organisera arbete eller ta in offerter känns inte så bra. Vi har väl en styrelse i RR-sektionen som ansvarar för sånt här?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|