Logga till Uppsala RoadRunners?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Wiseguy skrev:
Typsnittet & färgen går att ändra efter behag.

Med tanke på att vi är så "snälla o fina" så kanske vi behöver något lite tuffare för att höja oss ett snäpp i kaxighet? Jag vet att det är dålig stil att komma med kritik utan eget förslag men jag har tyvärr inget just nu. Jag hoppas andra kan haka på och komma med mer konkreta förslag.

/Simba

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett mycket bra förstaförslag Wiseguy :bow

Kan även hålla med Simba angående "tuffheten".. fast vi kanske kan ändra oss genom att t.ex. ha solglasögon konstant, vara otrevliga och bråkiga för att skapa lite kontrast mot en snäll logga :crash ;)

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Kryptonit skrev:
Kan även hålla med Simba angående "tuffheten".. fast vi kanske kan ändra oss genom att t.ex. ha solglasögon konstant, vara otrevliga och bråkiga för att skapa lite kontrast mot en snäll logga :crash ;)

Börja du med det Krypto, :whip tänk ett nithalsband runt dalmatiner- nacken :D

Pensionärerna blir säkert :skrämd å undrar om hunden bits :confused:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kryptonit skrev:
Ett mycket bra förstaförslag Wiseguy :bow

Åkej, jag har glajerna, DU får vara otrevlig och bråkig :D

Vi måste ju ha en "ritad" logga. Inga ihopklistrade foton å sånt shit, inge snyggt.
Inget plåttrigt, man ska väl kunna se vad det är lätt, så att folk SER OSS lätt.
Alltså, enkel bild och enkel text.
I stil med det 2:a loggaförslaget som ni ser här.
Den va rätt kul. Kan man inte få på Hjulben glajjer åxå och Gråben en snutdräkt? :D

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mattias skrev:
Nu börjar det likna nåt. Kanske.

ja, den var jävligt snygg faktiskt. man kan inte få med beneb på hjulben kanske?

I det där formatet är det ju lättare och snyggare att göra ex. dekaler, tryck på bröstet/ryggen på tröjan o.s.v.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Nå? Är det bara jag och Krypto som är intresserade av logga och hemsida?
Eller är ni andra bara för bakfulla idag? :p
Imorrn ere Rörken! :rock

Vad ska man ha på loggan då?
önskemål?

Kanske snöat in oss på Hjulben lite mkt hittills :rolleyes:
Det ska ju vara nått lite udda. Helst nått som folk drar på mun åt. (förutom div. froggy, grizzly, dalmatiner och tigerr fuz hatz då)

Enkelt, slående, roligt.
:tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det kanske är jag som är trög men vad ska vi med egen hemsida /logga till :confused:
Alla länkar, presentation av oss själva och liknande har vi ju redan på Sporthoj - Uppsala RoadRunners. Vad skulle en egen hemsida tillföra då.

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
M:et skrev:
Det kanske är jag som är trög men vad ska vi med egen hemsida /logga till :confused:
Alla länkar, presentation av oss själva och liknande har vi ju redan på Sporthoj - Uppsala RoadRunners. Vad skulle en egen hemsida tillföra då.

Druttfan instämmer.... är ochså frågande :confused:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
Är det DÄRIFRÅN Hjulben kommer?

Gråben och hjulben = Wile E Coyote and Roadrunner i den engelska serien.

Någon hemsida tycker jag inte heller att vi behöver i nuläget. Den skulle bara stjäla aktivitet ifrån forumet här. Tanken med "klubben" från början var ju att vi skulle få bättre kontakt för att kunna ordna samåkningar och andra aktiviteter, vilket jag tycker att vi så långt lyckats bra med. Se på gårdagen bara....

Sen får vi väl se hur det utvecklas i framtiden med allt kring klubben och dess medlemmar. En hemsida kanske är något för framtiden, och då är ju en logga aktuell. Likaså om vi någon gång ska fixa till egna tröjor, så om någon kunnig person vill så är det väl fritt fram att spåna på.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt

Håller med M:et

Sporthoj.com är ju inte så tråkigt, det duger väl alldeles utmärkt. :confused:
Dom flesta av oss spenderar väl antagligen x antal timmar i veckan vid datorn, istället för att köra hoj, posa vid pumpen, äta korv vid rörken, spänna kedjan mm :fakta

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Någon hemsida tycker jag inte heller att vi behöver i nuläget. Den skulle bara stjäla aktivitet ifrån forumet här. Tanken med "klubben" från början var ju att vi skulle få bättre kontakt för att kunna ordna samåkningar och andra aktiviteter, vilket jag tycker att vi så långt lyckats bra med. Se på gårdagen bara....

Jag tyckte en hemsida lät trevligt, men det är ju inte speciellt brådskande att få till en sådan. Meningen är inte att dra fokus ifrån sporthoj :bow
En hemsida tycker jag i sånt fall ska vara enkel och innehålla mest statisk information såsom vissa vägbeskrivningar och liknande, dvs sånt som skulle vara bra att ha som "sticky".

En gästbok kan även vara bra att ha... inte för normal användning, utan t.ex. om sporthoj går ner ett tag.
Jag kommer ihåg när jag ordnade minimotoracet mellan Uppsala-Gävle. Då gick sporthoj ner ca en vecka innan och det var Riktigt bökigt att försöka jaga rätt på personer via alla andra forum, icq och mail.

Om vi ordnar en sida eller inte får väl tiden utvisa och en logga är rolig att ha även om man inte har någon sådan. :fakta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tyckte att de hade vart kul med en sida.
Där man kunde haft RIKTIGA pres av medlemmar, körningar o.s.v.

Men är jag den enda som tycker det, så känns det ju som att de kvittar.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ta det inte negativt att jag frågar. Det är hur bra som helst med nya ideér, inte alltid det invanda som är bäst även om det känns så för stunden.
Jag kan bara inte se vad det skulle tillföra nu och då kan det vara kul att höra argument från båda sidor.
Det här säkert något vi kan slösa tid på under vintern när vi ändå bara sitter hemma och väntar på att vägen skall torka upp.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600

Det här säkert något vi kan slösa tid på under vintern när vi ändå bara sitter hemma och väntar på att vägen skall torka upp.

Det var så det var tänkt.
Men eftersom intresset är svalt, så känns det ju bara fånigt att de ska bli en hemsa bara för att jag och Krypto skulle tycka de va kul.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping