Logga

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
M:et skrev:
Blubs loggor var fina också, men det får bli den vänstra i så fall.
Blir nog för komplicerat /dyrt att trycka den högra.

Just det, en sak till.
:hördu Byt ut fågelfät mot en hoj
Vi är väl inga ornitologer... Det är väl ganska trevligt om det tydligt framgår att det är en hojklubb vi är, eller?
Annars kan du ju ha det som slogan:
(Vi är en hård Mc klubb) :D

Men jisses kan vi inte ta en 4-5 st som har pejl på detta, de gör en fräsig logga och *SCHMACK* på med den på en tröja :)
De som verkar ivrigast med förslag är väl Krypto, Pingu, blub och Blågröngrå hittills.
Eftersom jag själv inte kan ett jota om sånna program ni har fixat förslagen i, så känner jag att jag inte är mkt till hjälp där. Sen bryr jag mig inte så mkt längre om det är fågelen eller mc.. (även om fågeln är roligare än mc :) ). Bara det blir en logga, helst iår..
Eller vad säger ni som jag föreslog.. vill ni ta fram en logga tillsammans? :Bugar

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Pippin måste ju vara med! Är ju läcker. Titta bara vad fel det blir med en hoj istället (t.o.m. fast det är en kawa):

Bifogat

• UaRRlogo5.jpg
    UaRRlogo5.jpg
    46.6 KB · Visningar: 36

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja fan vilken olik smak alla har,
Men vi får prata på nästa ölkväll så fixxar nog vi det!
Men som jag märker så är det åt "clean"a hållet det lutar åt.
(dvs inge fågel eller fluff)

Uppsala siluetten med de snygga UA RR bokstäverna vore frächt!
Får testa det när jag kommer hem : )

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
ja ni det här är ju en riktig hönsgård :)

Mattias förslag gillade jag oxå, ren o snygg!! Det och det som någon gjorde för länge sen som det också stod prov på med pippin hals och huvud efter sista bokstaven. (de är ju lite lika påsätt o vis)

Jag tycker att Pingu ska bestämma som är moderator och allt! (dessutom verkar han ha bra smak :tungan

(att alla förslag inte faller alla eller någon på tungan spelar väl ingen roll men om många kommer med bra och dåliga förslag så ger det ideer till annat BRAINSTORMA även om ni inte är så duktiga....någon kanske stjäl din ide eller del av och gör en bra!)

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Okej.

Nu har jag mekat en ny i två varianter, en för tryck på papper och en för tryck på mörka ytor, till exempel en tröja eller så.

Var skickar jag fakturan?

Ärligt talat måste jag säga den här var superjuste! :tummenupp

Faktura =) ähh du kan väl nöja dig med äran att alla URRare kommer åka runt med DIN logga. :tungan (det skulle ju inte vara illa)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Mattias skrev:
Edit: jag VÄGRAR att skriva UARR eller UaRR. UA är förkortningen för "utan anmärkning", ingenting annat. JAG förknippar inte Ua med Uppsala i alla fall.

Ok, alla i uppsala förknippar nog UA med uppsala tror jag!
:7peta

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Bluegreengrey skrev:
Mattias förslag gillade jag oxå, ren o snygg!! Det och det som någon gjorde för länge sen som det också stod prov på med pippin hals och huvud efter sista bokstaven. (de är ju lite lika påsätt o vis)

Jag tycker att Pingu ska bestämma som är moderator och allt! (dessutom verkar han ha bra smak :tungan

Jag tycker att DU ska få bestämma! Du har ju riktigt bra smak. Gillar framförallt den gamla URR-loggan som du hänvisar till! :rock :Bugar

De enda riktigt bra förslagen som gör sig i tryck tycker jag är de som är bifogade. :klappar :tummenupp

Det är lite för mycket HD över krom och sliriga bokstäver! :ajjabajja :mattias

Bifogat

• URR3.jpg
    URR3.jpg
    32.3 KB · Visningar: 31
  • urr.jpg
    urr.jpg
    6.4 KB · Visningar: 33
  • URRLOGO2.jpg
    URRLOGO2.jpg
    53.5 KB · Visningar: 30

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Ähh....Pingu kan få bestämma tycker jag :tungan

Men hörrni ett förslag. Kan man inte göra så att vi kör allmän brainstorming fram till ett visst datum. Vi sätter ett typ 15/4 eller nåt Av dem så kan vi göra en poll eller avsätta en jury som bestämmer vilken av bidragen som ska bli vår logga. Tycker inte ni det kan vara en ide?? Vi måste ju bara komma fram till något nu. Hålla på o larva oss så här i evigheter man blir ju stressad ju ;)

Nej men skämt åsido. Vad säger ni om ett sjujävla brainstormande till ett datum tex. 15/4 och sen bestämmer vi vilken av alla loggorna som vi tycker är bäst. Jurybeslut eller Majoritet.

Sen behöver man inte knota mer då är det bara köpa läget och känna sig som en stolt URR el UARR medlem :)

Edit: Ingen logga är ful eller fel kör på bara det ena kan leda till det andra helt enkelt så kom med bidrag nurå!, förresten är det nån sen som kanske kan hitta en bild på en svart tröja och klistra in loggorna vi röstar på så man ser dem i sin helhet vore ju det juste!

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Bluegreengrey skrev:
...förresten är det nån sen som kanske kan hitta en bild på en svart tröja och klistra in loggorna vi röstar på så man ser dem i sin helhet vore ju det juste!

Jag kan klippa,klistra och hålla på för att sedan lägga upp alternativen på uarr.se-sidan. (Så man kan göra img-taggar och lägga in alla i en tråd här) :tummenupp

Ett ytterligare alternativ vore ju, som jag nämnt någon gång tidigare, att slänga upp en fixa logga-tråd på andra forum där många photoshoppare håller till. Det bästa är dock att ha någon form av "morot" till det vinnande förslaget då.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Kryptonit skrev:
Ett ytterligare alternativ vore ju, som jag nämnt någon gång tidigare, att slänga upp en fixa logga-tråd på andra forum där många photoshoppare håller till. Det bästa är dock att ha någon form av "morot" till det vinnande förslaget då.

Ja det låter väl vettigt men vad ska man då hitta på som morot....gick och funderade på det tidigare idag...men jag har dålig fantasi! Den som känner sig manad kan väl slänga upp en Logga tråd det kan väl inte skada iaf.

/Carola

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
:hihi Först ville ingen ha hemsida eller logga när jag och Krypto pratade om det och nu vill ALLA ha logga. Fast olika :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
TinaTjejen skrev:
:hihi Först ville ingen ha hemsida eller logga när jag och Krypto pratade om det och nu vill ALLA ha logga. Fast olika :D

Det var bara för att det var du som kom med idén Tina.
Vi ville inte att du skulle gå omkring och vara mallig så alla andra kom överens om att dissa idén.
Förhoppningen var att du skulle ha glömt det tills nu.
Eller nåt :rolleyes:
:blah

Eller så var det så att vi inte dissade idén som sak utan att det mest kändes som att det inte fanns så mycket ideér om hur vi skulle förverkliga det.
Men det fick ju igång disskutionerna så nu är vi här!
Och att alla har så mycket åsikter tycker jag är ett sundhetstecken för vår lilla sammankomst.
Det visar att folk bryr sig, och det är viktigt för att en sån här sak skall leva vidare.
Så fort folk inte tycker det är kul/intressant/viktigt så kommer hela korthuset att falla.

Min egen tolkning av läget /M

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
TinaTjejen skrev:

...och hemsidan finns ju nu också :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...