Lokförare på SH?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Finns det några som antingen jobbar som lokförare eller som har jobbat som lokförare här på sporthoj.com?

Skulle vara kul att komma i kontakt med någon, jag har några frågor jag vill ha svar på. Skicka gärna ett PM. Vad jag vet finns det ca 3000 lokförare i landet och någon av dessa måste väl ändå köra hoj och vara reggad här?

Thanks in advance, som dom säger över där.

Jag är me´lite sugen på Å bli LokPilot!

Hoppas det är någon här som besitter kunskap och erfarenhet i ämnet...

Så man kan få lite + och - !

Tack på förhand!

Atlas här på sporthoj var väl lokförare har jag för mig, vart han har tagit vägen kommer jag inte ihåg dock.

Farsan var eldare på ånglok en gång i tiden, å sen jobbade han nästan hela sitt yrkesverksamma liv som mekaniker på SJ! Å hoj körde han! Fast det är lite svårt att ställa frågor till honom nu för tiden :(

Jag är me´lite sugen på Å bli LokPilot!

Hoppas det är någon här som besitter kunskap och erfarenhet i ämnet...

Så man kan få lite + och - !

Tack på förhand!

Krävs att man har gått treårigt gymnasieprogram och har grundläggande behörighet, eller något motsvarande. Utbildningen är på två eller tre terminer vad jag vet, och det sker en rad psykologiska tester för att skilja agnen från vetet så att säga.

Vad jag har hört så ligger de flesta på runt 30 i månaden efter två år i yrket, och med tanke på utbildningen låter det ju rätt bra, nästan oavsett hur slitigt det än är.

Krävs att man har gått treårigt gymnasieprogram och har grundläggande behörighet, eller något motsvarande. Utbildningen är på två eller tre terminer vad jag vet, och det sker en rad psykologiska tester för att skilja agnen från vetet så att säga.

Vad jag har hört så ligger de flesta på runt 30 i månaden efter två år i yrket, och med tanke på utbildningen låter det ju rätt bra, nästan oavsett hur slitigt det än är.

Hur är det att få jobb i Sverige?