Loncin 150cc går dåligt

Om ja låter den stå en kvart, dänger igång den sen dra Pellebött så går den rent ut på alla växlar tills att den blir helt varm å då börjar den muppa sig. Chokade rätt länge plus att ja ställde nålen på fetast så stiftet blev alldeles sotigt så de verka inte vara pga att den går fett. Men kollar man stiftet så ser de rätt ok ut.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Detta stift är ju nytt men går de se på något vis ifall det är korrekt stift till maskinen?

Kass tändspole kanske? Tätt i tankventilationen? Kass cdi? För lite spel på insugsventiler?

Har glömt vilket du kollat tidigare i tråden men detta kan vara möjliga problem.

Tankvent verkar långsökt för detta problem, men ja har nytt tanklock iaf. Ventiler nyjusterade. Cdi kan ju va möjligt, kan den uppträda så vid maxvarv eller borde den bete sig så hela tiden? Mellanreg är bra i lugn takt.

Ja blev lite fundersam om ja ens har rätt stift i.. Satte in nytt de som satt där. NGK D8EA. Men hojjen ha gått lika dåligt sen ja köptn

Provade att ställa ner elektroden lite men utan nåra särskilda resultat. Finns de nåt mer man kan justera på förgasaren? Luftskruven på sidan är väl ba för tomgång? Brukar ju finnas nån liten skruv vid bränslekoppen, kan de va nån idé å peta på dem? Förgasaren i fråga som ja bytte till http://m.ebay.com/itm/321060438739?_mwBanner=1&ul_noapp=true

Kan hål i slutburken göra så den går dåligt?

Nu helst plötsligt får jag kraftiga avgassmällar med eld. Tror jag måste byta tillbaka gasare till org. Försöka få bukt på överflödandet på den istället

Har dona på lite ikv.

Tog upp å rengjorde min gamla org gasare GRUNDLIGT! Den som alltid flödade över som beskrivet i mitt första inlägg i denna tråd.. Ställde flottörhöjd nålventil enligt denna länk, gällande 26mm förgasare då, dvs ca 20-21mm från kant till flottör.. listan finns längre ner i guiden http://www.blasterforum.com/threads/float-heights-and-how-to-adjust-them.50565/

Tog bort bränslefiltret och dängde på gasaren och den höll tätt :D inte en droppe rann it ur dräneringen!

I början trögstartad, hostade ur luftfiltret och dog, flera gånger. Den fick för mycket luft.. Började justera på den undre luftskruven (vid koppen) och slutade på 1,5 varv ut ca från 2,5 öppen, sen hårdhjusterade ja på den yttre luftskruven och nu gick hojen bra på tomgång.

Testarepa - bra acc upp till halvgas, varvar inte riktigt ut, hackar och baksmäller. Kollar stift
d423a8198a445488f42ebe8b0777fd41.jpg

Oj, jätte torrt, ställer ner nålen ett snäpp, bättre efter halvgas men toppvarv fort hackig och misständer och baktänder i avgasröret. Stiftet fortf mot vitt.

Det sitter 91 högfart just nu, tanken var att ställa tillbaka nålen på halv igen samt köpa 100-alt 105 munstycke.

Luftskruvarna tror jag inte att jag behöver röra nåt mer då den få bra med luft men snålt med sås.

Tror ni de skulle duga? Eller ska man gå på ännu större?

Last edited:
Nu ha ja köpt på mig ännu en pit bike. Gongyu 120cc, vet ej årsmodell.

Ville bara ha tanken från den men köpte hela för 200:- som defekt. Allt är komplett förutom startmotor, solenoid, startknappen med brytare, tändspole och ett bakre bromsok.. Sen lite kabeltjafs. Vet inte än vad de bli av denna då tanken inte ens passade på pit biken i denna tråd. Kanske fixar denna.. Den har halvautomatiskt låda (funktion???) å ingen kickstart finns -.- testade vrida runt motorn men den stöp alldeles vid noll (T) läget på svänghjulet, så fick vrida tillbaka andra hållet och då stöp den på F läget. Kamdrev verkar vara i linje iallafall.

Kolven tar i avgasventilen, insugsventilen rör på sig iaf, men avgas, den är stum. Ska öppna på och kolla om man kan byta ventiler och ev kolv beroende hur den ser ut.

Finns mkt billigt på eBay :)
ac7f9964ec3da0fcb9c4cba77c4393c1.jpg
c11ee9f842a44061aef1800129411eaa.jpg
d6c839300fd99bfcdee4810c61465977.jpg

Testarepa - bra acc upp till halvgas, varvar inte riktigt ut, hackar och baksmäller.

Som du beskriver det är det precis samma symptom som det blir när soppan tar slut. Har du kollat att det rinner ordentligt med soppa till förgasaren så att det inte är skit någonstans uppströms eller soppaslangen är vikt?

Som du beskriver det är det precis samma symptom som det blir när soppan tar slut. Har du kollat att det rinner ordentligt med soppa till förgasaren så att det inte är skit någonstans uppströms eller soppaslangen är vikt?

Denna går rätt bra nu :) den tar lite tjuvluft för tillfället men ska fixa de snart då ja får hem nya cdi'n :) därför den hostar ur filter kall..

Denna andra som ja posta bilder på sist ska ja ta å se om ja kan få liv i

Kan någon svara på vad detta är för munstycke? Har aldrig sett nånsin. Det står ingenting på detta..
7f9644e29ccbb8d6d3d8a261b2160df5.jpg

69a58e5f7a94f2ed92e48f37f13f7685.jpg
kolven må ju sådär.

Gå å slipa ner någorlunda?

1ca5cabe0948a93b112b75900d749dbb.jpg

6093c30c1a41011396b873f004bcd265.jpg
insugsventilen har fått smaka närgång..

Ska försöka slipa ner och se hur de blir. Frågan är ju vad som kan ha orsakat detta!? Slängt i låg vxl i hög hastighet? Eller kanske glapp vevlager. Glömde känna på spelet sist

568a1cb243546ae15e8c0c075cbefecc.jpg

7d1f5edf767e454afa2e8780d5eda166.jpg

Vad tror panelen? Dom som syns är rätt djupa. De värsta e borta iaf. Kan ej "lysa förbi" ventilen me ficklampa ovanfrån så den verka täta än iallafall.

Det ser ut som att du har gnossat på tätningsytan utanför klämspalten. Jag skulle se till att plana toppen.

Ventilen måste bytas.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...