Har dona på lite ikv.
Tog upp å rengjorde min gamla org gasare GRUNDLIGT! Den som alltid flödade över som beskrivet i mitt första inlägg i denna tråd.. Ställde flottörhöjd nålventil enligt denna länk, gällande 26mm förgasare då, dvs ca 20-21mm från kant till flottör.. listan finns längre ner i guiden
http://www.blasterforum.com/threads/float-heights-and-how-to-adjust-them.50565/
Tog bort bränslefiltret och dängde på gasaren och den höll tätt

inte en droppe rann it ur dräneringen!
I början trögstartad, hostade ur luftfiltret och dog, flera gånger. Den fick för mycket luft.. Började justera på den undre luftskruven (vid koppen) och slutade på 1,5 varv ut ca från 2,5 öppen, sen hårdhjusterade ja på den yttre luftskruven och nu gick hojen bra på tomgång.
Testarepa - bra acc upp till halvgas, varvar inte riktigt ut, hackar och baksmäller. Kollar stift
Oj, jätte torrt, ställer ner nålen ett snäpp, bättre efter halvgas men toppvarv fort hackig och misständer och baktänder i avgasröret. Stiftet fortf mot vitt.
Det sitter 91 högfart just nu, tanken var att ställa tillbaka nålen på halv igen samt köpa 100-alt 105 munstycke.
Luftskruvarna tror jag inte att jag behöver röra nåt mer då den få bra med luft men snålt med sås.
Tror ni de skulle duga? Eller ska man gå på ännu större?
Skickat från min iPhone med Tapatalk