London, butiker och platser värda ett besök.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Yo!

I slutet på September så kommer jag och frugan dra till London några dagar.

Jag är på jakt efter nya pjuck och visir eller hjälm, samt annat smått och gott som man kan tänkas hitta.

Jag har även tänkt att försöka besöka MC-muséet där borta.

Jag skulle gärna vilja hitta EN butik som har det mesta.

Helst centralt eller i närheten av lokaltrafiken, jag vägrar att lifta med nån gammal bonde ut på landet för att hitta en "mysig-liten-hoj-butik".

Är det någon som har ett tips på någon bra butik med stort utbud?

Andra ställen värda att besöka?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
The market porter brukar vara packat med folk men dom har ett riktigt bra utbud av öl :öl . Trevligt ställe och helt klart värt ett besök eller tre.

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
London Aquarium finns bredvid London eye. London Dungeon som ligger i närheten av London bridge. För förstagångsbesökare kan jag rekommendera "Hop on Hop off" turistbussarna som kör ett flertal fasta slingor runt om i stan.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Varför inte investera i en turistguide? Brukar stå mycket nyttigt i de.

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Är det fint väder är det trevligt att äta lunch på någon av restaurangerna runt St Katharine Docks.

Köp även ett par Oyster Cards (kollektivtrafik) i vilken kiosk som helst och ladda med några pund, gör buss- och tunnelbaneresor mycket enklare.

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
CBR 600rr,
Om vädret gör att man vill vara inomhus så är Imperial war museum värt ett besök. Frugan rynkade på näsan när jag kom med detta förslag men efteråt så var vi bägge överens om att det var ruggit interesant.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Tack för alla svar.

London Eye kommer tyvärr inte att ske, hur mycket jag än vill det. Frugan är livrädd för allt över 2 meter.

The Market Porter ska jag lägga på minnet, det låter som om det passar min strupe alldeles utmärkt.

Bussarna har jag funderat på, men är dom inte bara till för asiater med svindyra kameror runt halsen? Passar dom även en 30-årig svensk?

Tutistguider finns det ju på nätet, anledningen till att jag vände mig till er var för att jag som sagt letar efter lite schysst "gear":)

Imperial war museum, att jag inte tänkte på det. Jag ska kika på det, det låter som en strålande ide.

Infinitymotorcycles var det första svaret som kom upp på google, det är alltså "teh shit"? Blir ett besök där.

Tack allihop för svaren:)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Pallar ni med att ta er till camden market är det helt klart värt ett besök, precis som det låter så är det marknadsaktigt där man kan hitta allt möjligt såsom roliga prylar, presentartiklar mm mm, finns även gott om butiker, cafeer och mat om man blir fikasugen/hungrig:)

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Ytterligare en väldigt trevlig utflykt om det är hyfsat väder är Greenwich med bla hamnen, observatoriet, marknaden, maritime museum, cutty sark etc. Ta båten dit från centrala London och bussen tillbaks.

+1 för Imperial War Museum.

Turistbussarna med öppen övervåning är jättebra för att få en inledande överblick över staden.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Sega World e klart värd en dag .... om man gillar arkadspel dvs :banana :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Var där i April/Maj i år. Vi gjorde massa. Dock inget MC-relaterat (körde inte då)

Köp Oyster-kort och använd tunnelbanan/buss. Extremt ofta och extremt lätt att ta! Man lär sig snabbt (står westbound/eastbound osv... så man vet åt vilket håll de går. Buss åkte vi en gång... tunnelbanan är MYCKET trevligare.

Du kan kolla på "LondonPass" där du kan köpa "dagars-biljett" till mängder av turistställen. Välj själv vad du ville besöka. Vi tog en 5-6st på samma dag. (Båt, Towern, Tower bridge, HSM, osv)

*London Eye sög.
*Aquarium var sådär. Helt okej.
*madame tussauds tyckte jag inte var värt heller... mängder med folk
*Se Phantom of the Opera, guld värt! Kvälls nöje. TicketMaster.uk för biljetter.
*Mamma mia operan var sådär...

Towern of London... kul.
Tower Bridge var intressant att besöka.
Guidad båttur (45 min ungefär) var kul!
Westminister Abbey var ... stort!

Reagent street och oxford street = shopping.
House of Fraser, Westfield är stora shopping-center.

Camden Town var sådär... lite som thailand.. alla säljer samma. Men man kan hitta lite.

Gordon Ramsays restaurang Savoy Grill var extremt bra service och god mat!

Aja lite brainstorm från vår resa :)

Oxford street, aldrig att jag sätter min fot i ngn av affärerna på den gatan igen, hormonstinna negresser, asiater och nyrika ryskor som fullkomligt sliter i allt dom kommer över, så fort det står sale i skyltfönstret är det bara att skippa det ställeT, fan värre än GE-KÅS:crash

Glow

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki DR400
Ja, infinity är nog den enda mc-butiken som ligger någorlunda centralt. finns nån butik i närheten av Kensington har jag för mig, men hade en väldigt oseriös hemsida så hälsade aldrig på där. Ha det så kul !:fyllisar

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När jag var i London hittade jag ingen mc-butik värd namnet. Infinity Motorcycles som jag var in på var ungefär lika stort som en kiosk. Antar att det hade med hyrespriserna att göra. Finns säkert större ställen utanför själva centrum.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha