Lorenzo blir av med spons efter sepangdebaklet

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Kamrat Moss- :tummenupp
Jag tyckte då och tycker nu att det var för nära för att vara trevligt. Med centimetrar från Rossis framhjul kändes det inte bra, alldeles för nära omkullkörning...
Omkörningar, ja men omkullkörningar nej. :( Jag blev DJ... väldigt besviken på Rossi som lät sig provoceras, och är det fortfarande för det var så härligt som blev så smärtsamt...
Nu kan jag ha fel, har haft fel förr, och du är betydligt bättre, snabbare och mer erfaren av att tävla motorcykel, du vet mer hur Tävlingsledningen resonerar men jag hävdar ändå min rätt att ha fel. :krama

En av världens bästa förare, MM, tycker att VR sparkade osv osv. Så bara för att någon är snabb betyder det inte att man alltid har rätt i allt som rör RR:D

I övrigt håller jag med dig:):tummenupp

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Intressant att för något år sen gnälldes det över hur tråkiga racen var, med ett pärlband av hojar som körde i led. Nu när det har varit hård racing tidigt i racen så gnälls det för det och det är bättre att VÄNTA med omkörningarna till sista varven :lol

Phillip Island då, som direkt efter lovordades som ett episkt race - är det struket ur den episka listan efter att Rossi avslöjade att Marquez "hjälpte" Lorre?

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Det är racing då kämpar man om platserna oberonde av vilket varv det är.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu vill jag med KRAFT framhålla att var och en får SÅKLART tycka som den vill!! Jag hoppas verkligen inte att någon blir sur av att jag hävdar en åsikt och andra en annan, det är SÅKLART helt ok och bara roligt! Annars skulle du ju inte vara kul alls!:tummenupp
Vill dock framhålla att jag tycker salig Ayrton Senna har rätt när han hävdar att "if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" och därför menar jag att man försöker köra om. Alltid!

Dessutom, när man såg hur Marquez valde att ligga bakom Lorre de sista varven i Valencia, så får man anta att ni har rätt och jag har fel: Marquez ville störa Rossi MÅNGA gånger mer, än han ville störa Lorenzo. För här dök han INTE i de luckor som fanns!!!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker Marquez skulle ha backat ifrån, ok att han ska försöka köra om Rossi ifall han kan men kan han efter omkörning inte lämna Rossi bakom sig utan blir istället direkt omkörd igen av en titeljagande Rossi då bör Marquez respektera titelstriden och inte störa.

Men istället så jagar Marquez på, och gör allt han kan för att ta sig om Rossi, han bromsar för sent mot idealspåret så att han förvisso passerar Rossi i ingången till kurvorna men tappar idealspåret så att Rossi direkt kan köra om honom i utgången av kurvan. Han gör dessutom inte bara en gång vilket är försvarligt både av rejsskäl och av misstag men inte så många gånger som det sker här.
Det hela leder alltså till att bägge tappar sekunder mot täten som blir omöjliga att jaga ikapp jag förstår att det brann i säkringsskåpet hos Rossi, jag skulle nog tröttnat och gjort detsamma om det varit jag.

Jag får även en känsla av att Marquez medvetet försöker sinka Rossi för att minska Rossis chans på titeln. Men det är bara en känsla som inte på nåt sätt kan bevisas.

I motocross är det en oskriven lag att övriga förare respekterar titelstrider och om en förare där agerade som Marquez så skulle han vara väldigt billig hos fans och därmed även stallen. Även om det även där finns undantag tex boxades ju vår svenska Bubben i depån efter att ha blivit störd i sin körning.

Last edited:

Hojjis

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2015
Hoj
Trehjuling
Jag tycker som de flesta här på sporthoj. Alla skall släppa fram Rossi så att han får vinna alla lopp och alla titlar till han dör. Och om Rossi bryter så rödflaggas loppet och så startar man om loppet tills Rossi vunnit. Och kör någon om Rossi så skulle den föraren svartflaggas automatiskt. Sedan så har ju Rossi ALDRIG kört tufft mot någon förare i hela sin karriär. Rossi är också en ängel glöm inte det. Han ljuger aldrig i media och han visar 100% respekt mot alla sina kollegor på banan. Rossi pratar heller aldrig illa om någon. Låter som att jag summerat Hur många skulle vilja ha MotoGP.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Inte så konstigt med hans totalt obalanserade uppträdande i "efter race press konferansen" i Sepang. Han gick fram väldigt hårt mot Rossi när han istället bara kunde ha hållit sig lugn och passiv, speciellt eftersom han inte ens var inblandad...

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...