Loris Capirossis krash i 300km/h

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
jäklar va tur han har. Bra att det gick bra.

Men, dom visa dehär på nyheterna, när nån kraschar men inte annars?

Vad är de för jävla puckon?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
tuffa killar

annat än att kolla på fotboll då rom ligger och tjurar i minuter efter dehar fått en spark på smalbenet. :sjuk

Kenny Roberts råkade ut för en olycka på precis samma ställe. Hans krasch såg inte lika allvarlig ut och han kunde promenera därifrån. Men senare fick han reda på att han ådragit sig en spricka i handleden

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
P@trik skrev:
Tyvärr ända gångerna som media visar något intresse för sporten är vid olyckor...

Seriös jornalistik :rolleyes:

jag vet inte om det är jag som är störd men jag tycker det är kul att kolla på vurpor

Last edited:

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Ingel skrev:
jag vet inte om det är jag som är störd men jag tycker det är kul att kolla på vurpor
Du är inte ensam om det kan jag lova! Trots att det gör ont att se en våldsam vurpa är det minst lika roligt att se den eller en annan igen....
:va

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
200km/h är väl mer rimligt?

Han "klarade sig" med en lättare blödning i ena lungan. 2-3 dagar på sjukan.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
xyx skrev:
200km/h är väl mer rimligt?

Han "klarade sig" med en lättare blödning i ena lungan. 2-3 dagar på sjukan.
Han vurpade i slutet av start-/målrakan och den är 900 meter, vad får dig att tro att han inte kommer upp i 300 km/h...?

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lion skrev:
Han vurpade i slutet av start-/målrakan och den är 900 meter, vad får dig att tro att han inte kommer upp i 300 km/h...?

Kurvan man går in i efter rakan är visserligen rätt snabb, men det är inga 300km/h in i den. Han lär ha vart upp i 320-330km/h på rakan.
Aftonhoran överdriver som vanligt, men han gick inte omkull i 300 utan förmodligen i krokarna runt 200km/h. Vilket iofs är jävligt for det också..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Lion skrev:

Offkeff har svarat på frågan. Men jag vill bara förtydliga; jag tycker inte 200km/h är en låg hastighet att vurpa i. Det är sjukt fort.

Har själv endast kört av en gång, det gick i 70km/h, max, även i de hastigheterna går det fortare än vad man någonsin hinner med.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
oFFkeFF skrev:
Kurvan man går in i efter rakan är visserligen rätt snabb, men det är inga 300km/h in i den. Han lär ha vart upp i 320-330km/h på rakan.
Aftonhoran överdriver som vanligt, men han gick inte omkull i 300 utan förmodligen i krokarna runt 200km/h. Vilket iofs är jävligt for det också..
Nu såg jag inte själva racet och vet ej exakt var han krashade....men det låter troligt det du säger...han va väl uppe i minst 300 & krashade i böjen där han hade betydligt lägre hastighet....
Jefla aftonblaska, ska alltid dramatisera!
:fatta!

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Förbannade Aftonblaska :4skrika

citat:
"Loris felt generally okay after the crash, but after a while he felt some pain in his chest, so he was driven to Dandenong," said Ducati MotoGP project manager Livio Suppo. "He underwent a scan that showed he had some internal bleeding in his right lung. He is having that bleeding drained and is expected to stay in hospital for two to three days."

citat Aftonblaskan:
"Blodet ska sugas ut och..."

Men det heter väl för helvete dränera! Varför måste det alltid vara så spektakulärt när det handlar om motorcyklar?!?!

BTW så tas kurvan i ca 200 vilket gör artikeln ännu mer provocerande

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Det såg otäckt ut men skitkul att han klarade sig så pass bra!

Och Aftonidiot ska skriva så fel som som oftast gör vid motorsport! :6surkart

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fruktansvärt trist med tanke på hur bra det verkar gå för Checa på racedäck, Capirex hade nästan varit favorit till segern...

Ser ju ut som om han kommer att missa Turkiet också. Då kommer vi troligen få se en ersättare. Guareschi?, Laconi?, Lanzi?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Chris Ash skrev:
Fruktansvärt trist med tanke på hur bra det verkar gå för Checa på racedäck, Capirex hade nästan varit favorit till segern...

Ser ju ut som om han kommer att missa Turkiet också. Då kommer vi troligen få se en ersättare. Guareschi?, Laconi?, Lanzi?
Mamola har många mil med den tvåsitsiga Desmosedicin...

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Chris Ash skrev:

Den ende som kört Ducati i Moto Gp och som teoretiskt sett är tillgänglig är väl Hodgson, men han är väl ganska iskall.
Guareschi skulle tippa det blir.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Shinichi Itoh är väl testförare och har fått köra ett race för Ducati innan i år. Skulle gissa att han får ersätta Capirossi.

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Ingel skrev:

Kan vara kul/intressant om man vet att det går bra för vederbörande. Annars har jag ingen förståelse för att folk tycker det är kul att se vurpor och olycksbilder.

Blir mycket illa berörd av sånt. Tycker ibland att de värsta krasherna som det länkas till här inte borde länkas till...

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...