Los Angeles

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Hallå gott folk,

Jag tar mitt pick och pack och flyttar till LA i sommar. Tanken är att ta upp åkandet där borta också. Finns det någon här inne som bor där redan?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
De kör väl mest HD?

Ja det gör dom. Skulle nog chilla med umgänge i den kretsen dock. Tror han som skrev det skoja mest dock:)

Men väst om L.A ligger Mulholland highway. Den verkar sjukt populär av hojåkare. Ser sjukt kul ut att köra med. Det verkar vara mycket folk längs vägarna att stanna och snacka med, så det är nog bara köra på.

Hade varit en rolig semester att åka dit och köra. Nån gång kanske det blir av för en annans del:)

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Men väst om L.A ligger Mulholland highway. Den verkar sjukt populär av hojåkare. Ser sjukt kul ut att köra med. Det verkar vara mycket folk längs vägarna att stanna och snacka med, så det är nog bara köra på.

Aka the snake. Jag skulle dö DIrEKcT :crash Är lite förbi bomba-stadiet liksom. Mer glida lite och framförallt köra trackdays, utan mötande trafik och hala fotokurvor.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har åkt på Mullholland fast med bil :rodnar, grym väg men inga vidare avåkningszoner.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Streets of Willow är en cool bana sen har du Big Willow (Willow springs raceway)

Last edited:

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Aka the snake. Jag skulle dö DIrEKcT :crash Är lite förbi bomba-stadiet liksom. Mer glida lite och framförallt köra trackdays, utan mötande trafik och hala fotokurvor.

Det klippet var ju lite missvisande när jag tänker på det:lol Men det verkar vara en skön väg och fin natur/utsikt. Det går ju glida lite lugnt med som du säger. Det är nog en upplevelse iaf :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
I CA har du ju också Chuckwalla Valley Raceway
:)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
I CA ligger väl för fan Laguna Seca? Den är med på min bucket list!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
I CA ligger väl för fan Laguna Seca? Den är med på min bucket list!

Precis som min då :tummenupp

Prata om några varma källor när ett av RR-världens underverk ligger runt knuten....

Dom har fö den riktiga CSS(California superbike school) där du kan hyra en rc8 och bomba korkskruven med :yoparty

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Been there. :D Dock inte kört något. :rolleyes:

Bara banor man kört på räknas :fakta

Precis som min då :tummenupp

Prata om några varma källor när ett av RR-världens underverk ligger runt knuten....

Dom har fö den riktiga CSS(California superbike school) där du kan hyra en rc8 och bomba korkskruven med :yoparty

Jo, det finns stor risk att jag skulle odla skägg och bosätta mig i en VW-buss på parkeringen utanför Laguna Seca om jag flyttade dit och sedan oavbrutet prata om hur man får bästa flytet genom de olika sektionerna. "The curves, man, the curves..."

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!