Lrmc goes racing! (Gälleråsen 2005.04.03-06)

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Dag 3. Tack gode gud!

Det tog väl 2-3 timmar men sen såg det ut som bild nr ett. :D Vi hinner lagom byta däck och återhämta oss från föregående dags äventyr.
Det känns som om allihop förbättrade varvtiderna med minst 25% idag, jaja kanske inte EXXAKT 25 men ändå... Kanske berodde på att vi slapp runda de där hormonstinna konorna, vem vet?
Jo när vi vakna förresten inser vi att medlem Lezze å Abris hittat hit, respekt (se motard). Abris å Lezze kämpar grimmt runt banan å med toppfart uppåt sissådär en 150 hänger iaf en av dom på runt (bah) (se respekt).

Det blev lite mer bilder idag så vi tar med 12st.
 

Bifogat

  • 159_5947.JPG
    159_5947.JPG
    58 KB · Visningar: 59
  • 121_2197.JPG
    121_2197.JPG
    87.5 KB · Visningar: 72
  • 121_2186.JPG
    121_2186.JPG
    90.6 KB · Visningar: 76
  • 159_5929.JPG
    159_5929.JPG
    98.8 KB · Visningar: 78
  • 159_5930.JPG
    159_5930.JPG
    86.8 KB · Visningar: 70
  • 159_5924.JPG
    159_5924.JPG
    86.5 KB · Visningar: 76

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
lite mera...
 

Bifogat

  • 159_5948.JPG
    159_5948.JPG
    93.8 KB · Visningar: 57
  • 159_5941.JPG
    159_5941.JPG
    36.6 KB · Visningar: 50
  • 159_5939_r1.jpg
    159_5939_r1.jpg
    81.5 KB · Visningar: 57
  • 159_5951.JPG
    159_5951.JPG
    44.9 KB · Visningar: 66
  • 159_5956_r1.jpg
    159_5956_r1.jpg
    133 KB · Visningar: 61
  • 159_5957.JPG
    159_5957.JPG
    82.1 KB · Visningar: 60

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Munken skrev:
Sportfräs är gay :D

Säger en som skulle köra bana för ett år sedan :va[/QUOTE]

Jojo, men nu är det så här att vahettere mensåattee.. :gnissla
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Var Fredrik är vet jag inte. Letade efter silvertejp på bilderna :D

Spyshot på Arwe långt bort
37.jpg


Arwe och Sickan
34.jpg



Vår forumgud Swedie
08.jpg


22.jpg
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
WestW skrev:
Var Fredrik är vet jag inte. Letade efter silvertejp på bilderna :D

Där :

27.jpg


Det ser föressten ut som nån bana långt söderöver, gult gräs, sönderbränt av minst 35 grader varm stekande sol... :D
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
FredR1k skrev:
Dag 3. Tack gode gud!

Det tog väl 2-3 timmar men sen såg det ut som bild nr ett. :D Vi hinner lagom byta däck och återhämta oss från föregående dags äventyr.
Det känns som om allihop förbättrade varvtiderna med minst 25% idag, jaja kanske inte EXXAKT 25 men ändå... Kanske berodde på att vi slapp runda de där hormonstinna konorna, vem vet?
Jo när vi vakna förresten inser vi att medlem Lezze å Abris hittat hit, respekt (se motard). Abris å Lezze kämpar grimmt runt banan å med toppfart uppåt sissådär en 150 hänger iaf en av dom på runt (bah) (se respekt).

Det blev lite mer bilder idag så vi tar med 12st.


150.... ja när det gäller feldrevade husor iaf!! :hihi

Jag tippar på att jag luffade fram i 180 på rakan!! :tungan
Då är det skönt att GSXR 1000 hojarna dundrar förbi som en omkörning!! :yoparty
 

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
ja o abris samt masen va de som åkte motard.här kommer lite bilder
 

Bifogat

  • P1010005.jpg.JPG
    P1010005.jpg.JPG
    127.3 KB · Visningar: 59
  • P1000141.jpg.JPG
    P1000141.jpg.JPG
    62.1 KB · Visningar: 57
  • P1000129jpg.JPG
    P1000129jpg.JPG
    64.6 KB · Visningar: 73
  • P1010024.jpg.JPG
    P1010024.jpg.JPG
    107.6 KB · Visningar: 59

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Ort
västerås
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Abris skrev:
150.... ja när det gäller feldrevade husor iaf!! :hihi

Jag tippar på att jag luffade fram i 180 på rakan!! :tungan
Då är det skönt att GSXR 1000 hojarna dundrar förbi som en omkörning!! :yoparty

men de va ju min ktm meckaniker som gjort nå fel :tuttar
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
En Buses dagbok från Gelleråsen

Det börjar lite lätt den 2 april med att husse börjar montera lite racedäck, Dunloppar vad det visst sådana där klibbiga saker, vidare så åker backspeglarna av och ersätts med några lock, och jag kan inte förstå varför, tror husse att det ska gå fortare, jag känner mig iallafall naknare.
Och sen ska det skruvas lite på fjädringen, suck, tror han inte att jag kan dansa ändå.

Söndag den 3 april
På söndagen så ställer dom upp mig på en kärra, UTAN KÅPA, bara med ett mckapell över mig, där spänns man fast, tror dom att jag skall rymma.
Sen helt utan att kunna se någonting så får man stå där och guppa i ca 2 timmar, fast det var en skitschyst kille (mike andersson) och en superdupertjej
(bellis) som såg till att min transport gick enligt planerna.
När dom plockar av mig mckapellet så förstår jag varför husse har sett till att jag inte såg nåt, vi är ju vid en räcerbana och hade jag fått välja så hade vi inte åkt hit, jag trivs ju bäst när det rätar ut sig och man får sträcka ut.
Och nu vet ni vad JAG FÅR STÅ UTE HELA NATTEN, jag som är van att stå inomhus i ett uppvärmt garage.

Måndag den 4 april
Jag startas upp på morgonen för lite varmkörning, samtidigt så är det några andra likasinnade som startas upp men dom låter lite gällt på rösten, dom är nog inte riktigt friska.
Jag får sällskap av två stycken likasinnade som också dom skall köras varma, dom säger att dom är som gjorda för det här, vadå det här???
Strax så rullar vi husse och jag, fast där vi åker så liknar det inte dom vägar vi har kört på förrut. Det går lite sakta i början husse är väl lite ringrostig efter vinterhalvåret. Dom är iallafal ute och luftar si trots att dom inte är riktigt friska dom där småttingarna, och dom kör om både till höger och vänster, upps, som sjuka kanske dom inte var iallafall. Efter en stund så
när vi börjar bli lite varma i kläderna så känns det riktigt bra trots att det inte går rakt fram, det är t.o.m så att vi rundar småttingarna på utsidan, YES.
Och när vi kommer till där det går rakt då är jag kung.
Fast det finns några där ute som har hussar som piskar dom för att det ska gå fortare, fast min husse är snäll vi tar det lungt vi vill ju inte att det ska gå åt fanders.
När dagen är slut så känns det att man har motionerat. Husse skruvar på fjädringen igen, ska det går fortare imorgon kanske?
Får komma ut på vägen en sväng, där jag hör hemma, vi åker in till stan och handlar.
Och jag får tillbringa natten ute IGEN.

Tisdagen den 5 april
Det regnar och har så gjort hela natten, men jag står iallafall under mckappellet så jag håller mig torr. Husse börjar kika ut någongång mitt på dagen men vad gör dom dom tar av hjulen på en av mina kompisar hur ska han kunna köra då, aha dom sätter dit nyare däck, kanske ska det gå fortare.
men föresten vad han ser ut han har bytt kläder sen igår, ser för jä...ligt ut, fy.
Idag verkar det som vi inte beblandar oss med dom dära som låter som dom var sjuka, en av dom försökte våldföra sig på en av mina kompisar därför får dom inte köra med oss, ha,ha.
På em är det fint väder så då sätter vi igång och idag går det riktigt bra vi kör om fler hojar och vi blir inte omåkta så ofta, vi börjar faktiskt tycka om det här också.
Det dyker upp några konstiga saker på em sådana där som jag har sett håller till i skogen, vad har dom här att göra? Dom står nästan stilla när jag blåser förbi allra helst där det är rakt.
Ytterligare en natt ute, brrr

Onsdagen den 6 april
Idag när husse lyfter på kapellet, ohh vilket fint väder och nu börjar jag riktigt trivas med att dansa ute på banan, jag skulle kunna vänja mig vid att smiskas runt så här. Husse verkar ha kommit över ringrostigheten för allt flyter på så bra.
Sen tar det roliga slut, husse baxar upp mig på det där släpet igen där jag spänns fast och täcks över. Vad ska vi ta vägen nu?
Transporten går så lekande lätt och rätt som det är så tas kapellet av mig och jag är HEMMA, jag kommer attt få stå i varmgarage, jippi.
Husse rullar in mig i verkstaden där jag andas ut , vi har ju gasat ganska friskt och utan incidenter, för jag kommer ihåg den ifjol.
Ljuset släcks och husse drar med handen över tanken innan han låser och jag knoppar in.

// Hayabusen
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
aRWe skrev:
Och sen ska det skruvas lite på fjädringen, suck, tror han inte att jag kan dansa ändå.

Ett stort leende sprider sig över mitt ansikte. :tummenupp
Det klart Busor kan dansa, men är dom välskodda och spänstiga så, ja inte går det sämre i alla fall.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det här med bankörning borde fler prova på, inte för att bli racingförare utan för det tar mcåkningen till en annan nivå och man kan få lite bättre referenser till sig själv och sin hoj.
Bankörning så här tidigt på säsongen borde vara något att ha som avrostningsövning då man efter hela vintern är lite ringrostig.

Lite data från våra dagar.
ca 50 mil bana
ca 178 varv
Soppaförbrukning Busan ca 1,0 l/mil
Högsta fart på rakan 240 km/h
FredR1k har slitit ut ett bakdäck
Det har inte jag!!!
..och inte heller R-Sickan
 

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Ort
stadigt
Hoj
sålt....
aRWe skrev:
Det börjar lite lätt den 2 april med att husse börjar montera lite racedäck, Dunloppar vad det visst sådana där klibbiga saker, vidare så åker backspeglarna av och ersätts med några lock, och jag kan inte förstå varför, tror husse att det ska gå fortare, jag känner mig iallafall naknare.
Och sen ska det skruvas lite på fjädringen, suck, tror han inte att jag kan dansa ändå.

HEHE...ja du busastackare, mycke fick du stå ut dom hära dagarna...kommer du ihåg att husse även monterade nån konstig manick med ett stort öga på din stora tjocka mage?...Jag tror ha satt den där för att Du skulle hjälpa honom igenom kurvorna, vad tror du kompisbusa?
Husse snackade även nåt om 240 på rakan...stämmer det så har han inte gett dig tillräckligt med näring :tungan
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top