Ludvika-åka-tråd

Magnor

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
R1, WR450, CR250, 14F
Puttete skrev:
2112234 Jag är på. Men först måste jag flytta, sen måste jag hora ihop 2200:-, sen måste jag laga Hondan, osv, osv.

För att det ska bli något dörrbygge måste du tala om när jag ska komma, så enkelt är det.

Kom när du vill som tjejen sa :tungan

Om du kikar förbi på en kopp i helgen kan du peka och berätta. Jag tror att hela förådet är fyllt med material jag kan bygga med.

Snackade nyss med Wadde, han skulle hjälpa mig att svarva till drevfästet på Jannes gamla 17 tumsfälgar och vips så har man motardfälgar. Blir en tripp till Jögge ikväll för att syfta och mäta :banana
 

Gatekeeper

Medhojar
Gick med
6 May 2004
Ort
Ludvika
Hoj
2 blå, 1 orange, 2 röda, 1 svart
Magnor skrev:
2112209 bla bla bla bla Gatekeeper, jag kommer skruva av fälgarna på wr-n idag och skotta om till crossdäcken. Jag föreslår att du gör samma sak så vi kan sprätta grus till helgen.. :yoparty

Om jag orkar, vilket jag förmodligen inte gör. Ska jobba hela helgen, förhoppningsvis vara bakis på måndag så..... eller? ja om du tjatar lite till så kanske :7peta :rofl
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Gatekeeper skrev:
2112261 Om jag orkar, vilket jag förmodligen inte gör. Ska jobba hela helgen, förhoppningsvis vara bakis på måndag så..... eller? ja om du tjatar lite till så kanske :7peta :rofl

Ska du vara bakis på måndag? Ska du vara full när inte jag är med? Amenförihelvete......

@Magnor: Ska flytta hela helgen så det får bli en annan gång. Jag hoppas verkligen att det är en kopp sprit du menar......
 

Gatekeeper

Medhojar
Gick med
6 May 2004
Ort
Ludvika
Hoj
2 blå, 1 orange, 2 röda, 1 svart
Puttete skrev:
2112388 Ska du vara bakis på måndag? Ska du vara full när inte jag är med? Amenförihelvete......

Hade hoppats att du skulle ha flyttat klart och vi kunde ha inrivningsfest :fyllisar
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Gatekeeper skrev:
2112425 Hade hoppats att du skulle ha flyttat klart och vi kunde ha inrivningsfest :fyllisar

Se där, ett konstruktivt och vettigt förslag. Ska bara se till att hämta sofforna i Leksand på söndag förmiddag, annars får vi sitta på golvet. Det funkar iofs att sitta på golvet om det kniper.

// P
 

Magnor

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
R1, WR450, CR250, 14F
Puttete skrev:
2112456 Se där, ett konstruktivt och vettigt förslag. Ska bara se till att hämta sofforna i Leksand på söndag förmiddag, annars får vi sitta på golvet. Det funkar iofs att sitta på golvet om det kniper.

// P

Blir nog inget Uppsala för mig till helgen, gumman vill att jag skulle vara hemma för myspys eller nått, så jag är tillgänglig för flytt ev. för sh-puben i Blge
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Magnor skrev:
2112469 Blir nog inget Uppsala för mig till helgen, gumman vill att jag skulle vara hemma för myspys eller nått, så jag är tillgänglig för flytt ev. för sh-puben i Blge

Utmärkt initiativ av gumman tycker jag. Ska du knoppa hos mej eller får du skjuts hem? Vi kan höras om det ikväll.

// P
 

Magnor

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
R1, WR450, CR250, 14F
Jag ska försöka höra men damen vad hon har för planer för mig innan det blir ett ok till Blge. Det är så jobbigt att vara toffel :Bugar ...jag tror att hon vill åka bort men det ska jag göra mitt bästa för att motarbeta.

Knoppningen vet jag inte, ett alternativ är ju att slagga hos farsan i skräddarbacken, inte helt häftigt men hellre det än att dela en 90 cm säng med Puttete även om han är ruskigt vacker :pannkyss ....vi disskuterar vidare på Engelen ikväll
 

Magnor

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
R1, WR450, CR250, 14F
Någon som vet någon däckkrängare i blge som byter mcdäck till överkommligt pris? Fottas ska ju 400spänn per däck
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Magnor skrev:
2114980 Bla, bla, bla.... även om han är ruskigt vacker yadi, yadi, yadi ....vi disskuterar vidare på Engelen ikväll

Ruskigt vacker? Är det därför jag har så många brudar?

Du får bearbeta gumman till ikväll så jag slipper gå själv på SH-puben. Jag känner ju ingen i Blge.... tänk om dom är stygga mot mej.....
 

ATW

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
Honda, Hornet 900
1:a maj

Det kommer att bli körning på måndag...


När?: avfärd 11:30 från Tanka... (måndag)

vart?: vete fan... malingsbo?

Allting preliminärt...

intresse?
 

JodaZX9

Varför jag inte kör 1500mil/år:
Gick med
29 Sep 2004
Ort
L-a Sweden
Hoj
Kawasaki ZX9-R -98
Magnor skrev:
2115013 Någon som vet någon däckkrängare i blge som byter mcdäck till överkommligt pris? Fottas ska ju 400spänn per däck

Inte i Borlänge men... Ludvika Gummiverkstad, innanför Bilmetro tar 150:-/hjul
 

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Ludvika
Hoj
Tzr 125- 91
Tja hur många är det som ska ut ihelgen ??? :)

och vet nån vad 2-t oljan kostar på dsg??

mvh
 

ATW

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
Honda, Hornet 900
lördagsturen

startar 09:00 från Tanka/mossplan.

färdmål osäkert men... Rättvik och Ockelbo har nämnts.

iallafall en längre tur blir det.
 

ATW

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Ludvika
Hoj
Honda, Hornet 900
Däck mm

Det blidde en längre tur... Ludvika-säter-stjärnsund-ockelbo-svärdsjö-tofta?-borlänge-Ludvika

Sen dess har det inte blivit mycket körning och sista tiden har ju inte sommarvärmen lyst med sin närvaro.

Dock har jag börjat fundera på nya däck... kommer nog att beställa ett par Michelin Power från http://www.reifenversand.com/ och eftersom jag är sjukligt snål undrar jag om nån mer är intresserad så fraktkostnaden kan delas?

Hoppas på bättre väder så fler turer kan avnjutas.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top