Lufta bromsar, rs 125! HELVETE

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Nu har jag försökt o få lite kraft i min bakbroms i evigheter :mad: men det vill alldrig bli något tryck i den, när jag lufta så skruvar jag ut "luftningsskruven" och trycker ner bromsen skruvar in och släpper, känns som om att man ligger på samma jävla tryck i slangarna hela tiden... alltso typ inget tryck :tummenupp
Så nu undrar jag om det är något speciellt att tänka på när man luftar bakbromsen på en rs?
skulle även villa veta hur fan man får på den lilla distansen som ska sitta mellan bromsklossarna, gärna sprängskiss:)
Ge mej gärna en massa tips!
Har sökt och det var inget som hjälpte mig
 
Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Kan ju börja med att säga att du drar in luft i systemet om du gör på de där sättet. :3freak

BÖrja med att trycka ner bromsen, sen öppnar du nipeln samtidigt som du håller nere bromsen, stäng sedan nippeln och börja om, så luftar du. Nu kanske de ger lite resultat ska du se. :)
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Saabmosare skrev:
2315421 Kan ju börja med att säga att du drar in luft i systemet om du gör på de där sättet. :3freak

BÖrja med att trycka ner bromsen, sen öppnar du nipeln samtidigt som du håller nere bromsen, stäng sedan nippeln och börja om, så luftar du. Nu kanske de ger lite resultat ska du se. :)


helvete.. fan nu kommer jag ihåg! tack för hjälpen, ska testa det imorrn bitte :tungan
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
DaWoos skrev:
2315432 helvete.. fan nu kommer jag ihåg! tack för hjälpen, ska testa det imorrn bitte :tungan


det kan gå jävligt segt om man gör på det viset oxå. lättast är att samtidigt som man öppnar nippeln så suger man vakuum i en slang. eller kör lite lätt tryckluft i systemet o på så sätt trycker in all olja och ut all luft :)
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
På tal om vilket som är de bästa så är de att koppla på en kopp med bromsolja och pumpa upp de ifrån luftningsnippeln, då får man inte in någon luft. Tvivlar däremot på att de är spec många som har någon sån kopp, därför är de rätt enkelt att göra så som tidigare beskrevs. :)
 

paerre

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
dt 125r
ett snabbt sätt å lufta på e å ta en sportdrycks flaska med son dära kork med liten slang på.. fyll flaskan med bromsvätskan å tryck dit slangen utan på luftninges hålet på skruven.. (då ska den va uppskruvad) sen äre bara å spruta in olja tills d börjar flöda ut genom bromsvätske behållaren å så får man se till att d inte e någe bubbler i oljan man mosar in i systemet... lycka till abo... :tummenupp
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
jag har löst det med bromsarna nu :hihi
var ett tag sen man luftade (2 år sen typ), men nu kan man det iaf:)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top