Luftburk passar inte (kawasaki kx80)

eriksmits

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki Kx80 1998
Tjena! Har en Kawasaki KX80 årsmodell -98 som det sitter en kawasaki 80cc motor på från 1989. Och nu ska jag försöka sätta dit luftfiltret eftersom förra ägaren av nån anledning inte hade det på när jag köpte den. Men då sitter liksom förgasaren för långt ifrån för att luftburken ska kunna sitta på i båda ändarna samtidigt (om ni fattar, hehe :p ) Slänger upp lite bilder så kanske ni förstår vad jag menar. Har försökt i några timmar nu utan resultat håller på att bli galen:mad: Köpte hojen igår , och har bara haft en fiddy innan så jag vet inte riktigt vad som är fel och vad jag behöver köpa nytt och var jag hittar det och så..
 

Bifogat

  • DSCN3087.jpg
    DSCN3087.jpg
    235 KB · Visningar: 143
  • DSCN3088.jpg
    DSCN3088.jpg
    226.2 KB · Visningar: 111
  • DSCN3089.jpg
    DSCN3089.jpg
    220.6 KB · Visningar: 148
Last edited:

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Tjena !

Råkat ut för precis samma grej. När det gäller gamla cross/enduro - verkar det som om hojen växer eller så har man lyckats krympa original delarna...
:va:3freak:confused:

Gissar att det är plasten som krymper av värme/bensin.

Men man känner sig som en riktig idiot när prylarna verkar krypa i tvätten !!!
:huvet:gnissla:smasha
 

eriksmits

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki Kx80 1998
Tjena !

Råkat ut för precis samma grej. När det gäller gamla cross/enduro - verkar det som om hojen växer eller så har man lyckats krympa original delarna...
:va:3freak:confused:

Gissar att det är plasten som krymper av värme/bensin.

Men man känner sig som en riktig idiot när prylarna verkar krypa i tvätten !!!
:huvet:gnissla:smasha
Okej så vart kan jag hitta en luftburk till en kx80 -98'a då tro?:confused:
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Med all sannolikhet så är det något som är utbytt (förutom motorn) som gör att grejerna inte passar. För inte fan växer eller krymper hojen med åren. Förgasare, insugsgummi, luftburk osv osv. Allt kan ju vara bytat. Det är bara att undersöka med artikelnummer.
 

eriksmits

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki Kx80 1998
Med all sannolikhet så är det något som är utbytt (förutom motorn) som gör att grejerna inte passar. För inte fan växer eller krymper hojen med åren. Förgasare, insugsgummi, luftburk osv osv. Allt kan ju vara bytat. Det är bara att undersöka med artikelnummer.
Okej men var finns det delar till min hoj då?
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
jag hade lite problem med min hoj. luftburks-gummit hade krumpit, det var gammalt o ville inte på förgasarna.(och hade kostat åtskilliga slantar att köpa till en gammal hoj) jag gjorde en rätt ful lösning. som man inte visar andra. men det har funkat än så länge. jag tog vad jag hade för stunden. o ch det var nån slags. sånt där böjbart aluminium(luftkonditioneringsrör??) eller nåt för bilar. som var precis nån mm större en både förgasaren och det krympta gummit. kleta på silikon på insidan för att täta till det . klippte av det i rätt längd trädde över båda ändar och på med nya slangklämmor, VOI LA, vilket tricks, och du har en fungerande luftburk till en billig peng.
du får lov:tummenupp modifiera min lösning. tycker set är dumt att beställa helt nytt för en massa hundra plus nån hundring i frakt:banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top