Luftfilter till KTM DUKE

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Ska montera Akrapipor på min Duke och undrar vilket typ av filter man skall använda sig av för att cykeln ska få mer luft... Finns det nå annat skoj man kan göra för att den ska gå bättre?!...

Tacksam för svar

MVH (MARCUS)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
KN-filter kanske fungerar bra på duken också kör själv med ett sådan t filter och är nöjd. Såga upp luftburken lite :tummenupp

Glad Påsk :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
vaccumförgasare å KN brukar väl vara en muppig combo :va

Mr R skrev:
KN-filter kanske fungerar bra på duken också kör själv med ett sådan t filter och är nöjd. Såga upp luftburken lite :tummenupp

Glad Påsk :)

Y2K Duke

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda VTR 1000 F
Sök på forumet under namnet "duke mod". Det finns en länk till en sida i usa, tror den heter "incomplete projects". Där hittar du bra tuning till duken. Har själv gjort det som står där: luftburk, munstycken, dämpare, trotteljäder, och trottelmod. Förgasare och andra primärrör ligger lite på is så länge.

Jag hade inte brytt mig om att byta till k&n filter, det kan ju inte flöda så mycket mer än det skumfilter som sitter där som standard. Se till att du har öppnat luftburken ordentligt istället!

Tycker att min duke går f-n så fint efter dessa modifieringarna. Den gick oxå igenom besiktningen igår med ostrypta dämpare!! Var lite orolig när jag körde in i besiktningshallen, tyckte själv att det ekade riktigt ordentligt. Den Honda Transalp som körde in bredvid mig, hördes inte :yoparty

Jag åkte på att jag inte hade ngn. reflex bak, men han var sjysst och släpte det till mig att ordna snarast. Så nu sitter det en sådan bak, inte världens snyggaste men, nu är man laglig iallafall.

//Mattias

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Tack för tipsen!

Och Glad PÅSK PÅ ER ALLA SUPERMOTARD FÖRARE!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024