Luftfilter..

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Vet någon vart man kan få tag på tex K/N luftfilter i sverige?
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
I Januari-Februari tjatade jag och en polare p åatt få dom luftfilterna från dom men NEJ.
Dom hade inga i lager och skulle inte få in på många månader sa dom :fatta!

Men om dom har inne nu så säjj till :Bugar
 

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Jag har nyss köpt ett äkta K&N filter.
Inte för att det är bättre (tror jag inte iaf.), utan bara för att min förgasare har en ovanlig diameter. Det är mer än 2ggr så stort som ett billigt konfilter och det var på gränsen att jag inte fick på det p.g.a att ramen och bakdämparen var ivägen. Det låter härligt i alla fall. :p
Gå in på www.motospeed.se , och leta efter ditt närmaste "MS center", de kan ta in K&N filter på beställning (tar ca. en vecka).
/Ludde
 

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kommer
LGS skrev:
Jag har nyss köpt ett äkta K&N filter.
Inte för att det är bättre (tror jag inte iaf.), utan bara för att min förgasare har en ovanlig diameter. Det är mer än 2ggr så stort som ett billigt konfilter och det var på gränsen att jag inte fick på det p.g.a att ramen och bakdämparen var ivägen. Det låter härligt i alla fall. :p
Gå in på www.motospeed.se , och leta efter ditt närmaste "MS center", de kan ta in K&N filter på beställning (tar ca. en vecka).
/Ludde


På miton stänker all smuts från bakdäcket när det är blött upp mot det koniska filtret så bygg någon slags skydd där annars kommer du inte kunna köra när det är blött ute.
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
LGS skrev:
Jag har nyss köpt ett äkta K&N filter.
Inte för att det är bättre (tror jag inte iaf.), utan bara för att min förgasare har en ovanlig diameter. Det är mer än 2ggr så stort som ett billigt konfilter och det var på gränsen att jag inte fick på det p.g.a att ramen och bakdämparen var ivägen. Det låter härligt i alla fall. :p
Gå in på www.motospeed.se , och leta efter ditt närmaste "MS center", de kan ta in K&N filter på beställning (tar ca. en vecka).
/Ludde


tack för tipset! =)
Men inte ger väll ett KN eller något annat Koniskt luftfilter mera effekt? jag har hört att det bara blir skönare insugsljud...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Konfilter som konfilter, måste det vara KN? Nej det ger ingen effekt, möjligen 0.0001hk.

När jag bodde i Linköping ringde jag och frågade vad de kostade, de sa 160, åkte dit, så va dem slut, så fick jag ett 400kr´s-filter för 160 :hihi
 
Last edited:

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Man ska kunna få bättre trottelrespons och bottendrag, men det beror ju på om den är bestyckad rätt, antar jag. Egentligen är allt den gör att mototrn får mer luft, vilket jag förmodligen måste kompenseras med mer bränsle, alltså förbränner den mer? Har iofs. ingen aning, men det ger en viss placebo effekt också. :p
/Ludde
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Om du byter till effekavgassystem, trycker i högkompskolv och lite sånt så kan det nog ge lite med KN-filter.
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Ger Konat Filter mer effekt om man som jag, kör ostrypt med effektrör?

En liten fråga om att plana toppen med, Är det värt det? Vad är riskerna?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
RED_LiME skrev:
Ger Konat Filter mer effekt om man som jag, kör ostrypt med effektrör?

En liten fråga om att plana toppen med, Är det värt det? Vad är riskerna?


Fråga Edholm om vad som kan hända :lol
 

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kommer
LGS skrev:
Man ska kunna få bättre trottelrespons och bottendrag, men det beror ju på om den är bestyckad rätt, antar jag. Egentligen är allt den gör att mototrn får mer luft, vilket jag förmodligen måste kompenseras med mer bränsle, alltså förbränner den mer? Har iofs. ingen aning, men det ger en viss placebo effekt också. :p
/Ludde


Jag upplevde inte att min hojj fick bättre med luft när jag hade koniskt filter, men ljudet var det inget fel på :) men ja kör med original burken nu, gick bättre så tycker jag.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top