Luftfilter?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
frew skrev:
hur förklarar du att en helt orginal crm utan strypning ger 27.5 hk?
och att med trimkrök och grejer så för man ett par till?
crm har en 28mm förgasare samma sitter på nsr och jag tror jag såg en på en rs ochså och båda dessa har runt 30 orginal dvs från fabrik...
moa litar int på polarns trofärdighet :fatta!

Well... 2 hästar hit eller dit, det går knappt att repetera i en Dynobänk. Att ange hästkrafter med decimal... ahem, är väl lite väl... överambitiöst.

Andemening var väl annars det att man gör klokt i att kolla övriga detaljer i insuget innan man köper en ny större förgasare. Störst är inte alltid bäst, prylar ska lira ihop.
 

tobbe_en1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
Funderar på en Suzuki RF 600
hallo

jag har med problem med mitt filter.
har provat en massa olika munstycken men inget funkar bra..
och när jag kollade i förgasaren satt ett 210 munstycke. :confused:
jävligt konstigt..... för tzr från 87 har 160.... :confused:
men den går fint som satan med orginalburken och 210 munstycket..
och med det öppna=dåligt..
för den dör när man drar full gas....
men har man lagom med gas så sticker den.....
fattar ej vad det är...
hoppas att någon här kan hjälpa mig md mitt problem.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
nicke skrev:
ursäkta att jag yttrat mig lite här, har en fråga,, tzr -87 till -91 (jag har -89`an) har mikuni 26mm och har utan strypning orginal ca 27-28hk... så vad händer om jag skulle slänga på en 28mm förgasare och en trimmkrök plus öppet filter?, (omstyckat såklart).. ingen som skulle kunna ha några tankat på hur mycket effekten skulle hamna på?

En sån hoj ger väl dryga 20 hk på hjulet och en trimkrök av bra fabrikat(Jollymoto tex) kan nog ge uppåt 3-4 hk(uppåt 20%) om man justerar in det litet och hänger på större förgasare med mera.
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
tobbe_en1 skrev:
jag har med problem med mitt filter.
har provat en massa olika munstycken men inget funkar bra..
och när jag kollade i förgasaren satt ett 210 munstycke. :confused:
jävligt konstigt..... för tzr från 87 har 160.... :confused:
men den går fint som satan med orginalburken och 210 munstycket..
och med det öppna=dåligt..
för den dör när man drar full gas....
men har man lagom med gas så sticker den.....
fattar ej vad det är...
hoppas att någon här kan hjälpa mig md mitt problem.


Du har antagligen för litet munstycke, för jag hade exakt samma problem med min Ns125f, den dog när man gav fullgas men jag bytte till ett större munstycke så gick den fin fint.

Det där med att det är olika storlekar kan vara att det är annan modell på förgasaren, olika förgasare har olika storleksbetäckningar

:)
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top