huSSe
husse
sen finns det ju BADASS kaliber oxå.
För att bidra till tråden: jag skjuter lite luft ibland.
Med det sagt vill jag nu höra om någon skytt har ett tips för att bli av med dominansen jag har på högerögat?
Jag skulle kunna peta ut det med ngt vasst föremål men till saken hör att jag gärna har kvar båda i drift. Fast med jämnare fördelning på siktet.
Vänsterskytt?
Nej men jag vill kunna vara. Känns handikappande att inte båda sidorna är lika bra. Händer och armar har jag övat upp genom åren så vänstern är inte helt värdelös iaf men just ögonen är alttjämt obalanserade.
Skjuter du instinktivt med svag hand?
Hajar inte frågan.
Jag skjuter med högergrepp (håller med båda) och siktar instinktivt mer med högerögat.
Om du skjuter med vänster kommer det logiskt att använda det ögat. Men det är ju om du skjuter från axeln, skjuter du kortvapen spelar det ju mindre roll vilket öga du nyttjar över siktet.
Har du problem med dominans är det ju i princip enbart vid instinktivt skytte, och då bara om det inte är det mot stocken. Sen spelar det ju ingen roll vilket som är dominant om du skjuter över sikten. Dominansen kan om man är envis övas över till andra ögat, men ett är alltid dominant.
Annars skulle du vara berusad mest hela tiden.
Ah, ursäkta. Krutpicka tänker jag på nu.
Jag är envis. Och berusad mest hela tiden
Vill du öva vänstern med vänster öga, som om det högra vore skadat tillsammans med höger arm, tejpa höger lins på glasögonen.
Men dominansen lär du inte kunna dela, hörs liksom på namnet.....
Från dominans till jämnvikt. Henögon.
Från dominans till jämnvikt. Henögon.
hehe , tanken är god , men du kommer aldrig att kunna "träna" bort dominansen från ena ögat , ett av ögonen kommer alltid vara det dominerande (om du nu just inte petar ut det med en sax)
jag siktade med båda , även i prec skytte , men med vänstra som "kornfokus" , är endå halvblind på högra så jag slapp massa lappar å trams
vet många pistolskyttar som antingen har bytt hand för att passa det dominerande ögat eller helt enkelt anpassat skjutstilen
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|