Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har 2 st SC2 (Pirelli Superbike Slick -07) men kommer kanske att behöva dem själv beroende på väder och slitage.Föresten har du ett K2 bak slick/mönstrat till övers (däckspanik pga utebliven leverans)
Nä du skulle aldrig klara av att hålla samma temp i regndäck som i slicks och detta har konstruktörerna tänkt på och utvecklat en gummiblandning som fungerar vid lägre temperatur.
Ungefär på samma sätt som vinterdäck till bilen, de innehåller en massa kemikalier som gör att de fungerar bäst vid låg temp då vanligt gummi redan har stelnat pga annan formula på gummit.
Låter logiskt men frågan motiverades av att en däckleverantör påstod att regndäcken skulle värmas till 80 grader.
En leverantör eller en handlare?
Greven tyckte så och då gällde det Pirellis regndäck
Så har man däcksvärmare med möjlighet att reglera termostaten ner till 45C är det kanske läge annars hade jag nog avstått med tanke på vad som händer med överhettade däck.Dry-compound tires need much more heat than rain-compound tires,
but rain tires definitely benefit from heat. It is typical to see 35-45 degrees
on a rain tire after use. Before temperature- adjustable tire warmers,
many crew chiefs were in the practice of putting a warmer on a rain tire
for a few minutes. “Just to get a little heat in it,” I would hear from them.
This is an example of where the goal is to get heat into the carcass, not so
much for the surface, so it is better to heat for a longer time at a lower temperature rather than a short time at a high temperature. We typically recommend heating rain tires for 20-30 minutes at 45 degrees.
Tackar för den infon.Googlade lite och fann en rekommendation från tekniske chefen på chickenhawk däcksvärmare och han skriver följande:
Så har man däcksvärmare med möjlighet att reglera termostaten ner till 45C är det kanske läge annars hade jag nog avstått med tanke på vad som händer med överhettade däck.
Tackar för den infon.
Har själv ställbara värmare så det blir att skruva ner dem till 40-45 grader om himlen skulle öppna sig.
Fan, man kanske skulle ha dubbla uppsättningar med värmare, en för slicksen och en för regndäcken när vädret är instabilt. Racing kan bli hur dyrt som helst om man vill![]()
Plus att det alltid gör någon expert irriterad, helt klart en win-win situation.Är man gammal, långsam och talanglös rookie kan man åtminstone vinna kriget i depån....
Bara att köpa.2970564Plus att det alltid gör någon expert irriterad, helt klart en win-win situation.
Skulle säkert lura någon.Bara att köpa.
http://www.rst.nu/skin.htm
JO!![]()
Föresten har du ett K2 bak slick/mönstrat till övers (däckspanik pga utebliven leverans)
Låter logiskt men frågan motiverades av att en däckleverantör påstod att regndäcken skulle värmas till 80 grader.
Skulle säkert lura någon.
Men då måste man väl nästan ha en separat vagn för hjulen också så det ser ännu proffsigare ut?![]()
Om du nöjer dig med en kokt med bröd och lite kallt kaffe per dag är jobbet dittVill du se extra proffsig ut kan du hyra mig som heltidsanställd mekaniker så kan jag stå i depån och analysera däckslitage och släppa två klick på returen åt dig....
Om du nöjer dig med en kokt med bröd och lite kallt kaffe per dag är jobbet ditt
Finns en del rookie-förare som har "mekaniker" med sig vilket självklart borde vara förbjudet eftersom jag inte har någon kompis som kan skruva och har tid att följa med (har nog inga kompisar alls när jag tänker efter)![]()
Du kan få meka hur mycket du vill med sonens minimoto, den stora hojen behöver bara tankas och få returen justerad några klick hit eller ditLite bröd och kallt kaffe räcker om jag får skruva tvåtakt men skall jag skruva kantarellharv är det lyxhotel och fet lönecheck som gäller.....
Du kan få meka hur mycket du vill med sonens minimoto, den stora hojen behöver bara tankas och få returen justerad några klick hit eller dit![]()
Back to topic: Monterade regndäcken i dag så nu känner jag mig extremt rÄjSiG. Två uppsättningar fälgar borde borga för schysst status i depån![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |