Lufttryck vid stunt

FighterMike

FighterMike
Gick med
28 Feb 2007
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Honda
Undrar vad man ska ha för lufttryck bak när man stuntar. har en CBR 900 = 210 KG är fightad så kanske 200 KG. Själv väger jag 86 KG Skinnställ +10?. såg en film på nätet där dom nämnde 25 psi är väl runt 1,7. tycker det låter lite mycket... MvH / FM
 

vfr orre

I Do My Own Stunts!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Six dirty six, RD350, Honda ATC350X, Yamaha swamp-trike, TRI-moto, DKW 500, pick-up

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Östersund
Hoj
ninja stunt, drz stunt
du kan köra på 3 bar också men se till att däcken e varma innan du ska bromsa upp hojen på framhjulet =)
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
hehe.

Med slang i däcket kan du gå ner hur mycket du vill i tryck för det lär aldrig läcka ut.

Själv kör jag på 1,8 vilket jag tycker e lagom. Då går det helt okej att köra gata med hojjen också och lite då och då blir det riktigt kurvigt och även då funkar det.

Har man för lite luft i däcket blir det så platt att hojjen vill följa vägen för mycket. lutar vägen höger så lutar hojjen höger. (blir som om man skulle köra med bildäck) Det funkar ju när man kör på ett väldigt plant ställe. Men inte en chans på gatan.

Och det där med att det inte skulle vara någon sport att köra på 0,8 i tryck. Det e bara skitsnack. Bruno bara snackar för att han efter lång tids träning vågat fylla lite mer luft i däcken.

Vill du testa på 0,8 först så gör det. Sen e det bara o fylla på mer.
Alla kan inte köra på bakhjulen med en fyrhjuling heller ifrån början. =)
Snubbarna som kommer och förstör kvällarna på Lunda blir ju överlyckliga när de lyckas skrapa.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top