Lugn måndagskörning 27/6

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Någon som skulle vara sugen på en lugn Måndagstjörning?

Isåfall tänkte jag hålla i en.

Start: Skogskyrkogården 18:00, 18:15 börjar vi röra på oss.
Resväg: Östlig riktning mot Värmdö, färja till Vaxholm, fortsättning Nordvästlig riktning via småvägar (Bogesund, Rydbo, Löttingelund, Täbykyrkby) för att via Sollentuna ta oss mot turens ände vid Järvakrog.
Blir vi enbart ett fåtal kan jag tänka mig att modifiera resvägen så vi kör baklänges istället och slutar där vi startade.
Pauser: Fikapaus i Vaxholm och eventuellt bensinstopp på samma plats.
Tempo: Lugnt, det vill säga att alla hojar ska kunna delta, även lätta hojar, mc-skotrar och allt möjligt i hojväg, bara ni kan hålla 90-blås är ni välkomna. Vi håller ihop och ingen skall lämnas.
Väder: Skulle vara skoj med sommar och sol men jag kör även om det är spöregn och orkanvind. Enda undantaget är hagelstorm.

1. Probotector
2. Plew (vid goda väderförhållanden)
3. Maletjick
4. Järnet
5. Geggamoja (kanske)
6. PatrickR6 (eventuellt inte hela vägen)
7. Micro (eventuellt)
8.
9.
10.

PS: Jorå tjörning stavas körning men jag anar att man kommer ihåg en felstavad tjörning bättre än en vanlig körning typ.

Last edited:

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Superduke
Ypperligt tillfälle för min första gruppkörning, I'm in! (med reservation för vädret naturligtvis)

1. Probotector
2. Plew
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Välkommen. Ser ut att bli en molnig sol med 22 grader på Måndag, vi får hoppas på det bästa :tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Ser ut som att väderleksrapporterna utlovar bra väder imorgon. Från en molnig sol till en klar sol :tummenupp

maletjick

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
2011 Kawasaki Z750R
Ypperligt tillfälle för min första gruppkörning, I'm in! (med reservation för vädret naturligtvis)

1. Probotector
2. Plew
3. Maletjick
4.
5.
6.
7.
8.

Jag är med! Blir min första gruppkörning. Magi.
Vart vid Skogskyrkogården ska vi ses? Jag är inte född i Sthlm och har således inte extrem koll på området?

/ Henrik

Last edited:

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Hinner jag hem till Stockholm så kan jag nog också hänga på, är galet sugen på att åka lite hoj nu när man varit i skogen i flera dagar! Och avslutning i Sollentuna är ju perfekt! :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Härligt härligt :tummenupp

1. Probotector
2. Plew
3. Maletjick
4.
5.
6.
7.
8.

Jag är med! Blir min första gruppkörning. Magi.
Vart vid Skogskyrkogården ska vi ses? Jag är inte född i Sthlm och har således inte extrem koll på området?

/ Henrik

Vi möts vid blomsteraffären, ligger i mitten av skogskyrkogården, liten väg som går brevid Nynäsvägen ifrån McDonalds/Statoil.

Kommer du ifrån Stockholm, svänger du av vid skylt Tallkrogen/Skogskyrkogården och tar vänster över bron, fortsätt höger och det kommer en liten parkering på vänstersida med en blomsteraffär. Kommer du ifrån Nynäshamnshållet/söderifrån svänger du av mot Skarpnäck/Tyresö och fortsätter mot bensinstationen och antingen svänger in där eller vid korvkiosken och fortsätter på den lilla vägen. Troligtvis kommer det iallafall stå minst en hoj där så det är bara hålla utkik.

Karta:
http://kartor.eniro.se/m/aPGQG

VFR1200

En röd sak
Gick med
4 May 2011
Hoj
VFR1200F
Jag hänger på:)
Åker från Nacka, så det blir framåt och tillbaka.
Eller åker ni raka vägen till färjeläget så kanske jag kan möta upp där!
För ni bör vara där runt 19:00!!!!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Jag hänger på:)
Åker från Nacka, så det blir framåt och tillbaka.
Eller åker ni raka vägen till färjeläget så kanske jag kan möta upp där!
För ni bör vara där runt 19:00!!!!

Jag tänkte att vi svänger ner efter skanssundsbron och tar den gamla Värmdövägen till Gustavsberg, jag räknar med att vi hinner till 19:18-färjan. Du kan antingen möta upp oss vid färjan eller någonstans utmed den gamla Värmdövägen. Jag kan hålla utkik efter din hoj :tummenupp

VFR1200

En röd sak
Gick med
4 May 2011
Hoj
VFR1200F
Jag tänkte att vi svänger ner efter skanssundsbron och tar den gamla Värmdövägen till Gustavsberg, jag räknar med att vi hinner till 19:18-färjan. Du kan antingen möta upp oss vid färjan eller någonstans utmed den gamla Värmdövägen. Jag kan hålla utkik efter din hoj :tummenupp

Jag väntar vid korsningen Boovägen/Gamla Värmdövägen (efter Nacka Biltrim) vid halv sju tiden.:tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
När kör vi igen? Det var roligt. Lite högre flås nästa gång? ;)

Har lagt turerna lite på is då min hoj packade ihop 8 mil efter denna körning men jag har lite reseidéer och ett annat tempo på lager när väl hojen fungerar :tummenupp Dock är jag lite sugen att köpa en gammal turbohoj så vi får se vad som händer :tungan

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras