Luktar sopp i sovrummet!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Köpte ny hoj häromdagen och då garaget skall byggas om till vinterboning så parkerades den i sovrummet, helt ok men det luktade lite sopp men inget man inte kunde vädra ut.

Köpte sen en racehoj igår som tyvärr fick stå i förrådet. :huvet

Men så igår kväll så får jag ett pm från abstruse som påminner om att jag måste ha hojen i varmgarage då man inte har typ glykol i systemet på racehojar.

Han avslutar med att det antar jag att du redan räknat med så den står väl redan bra. Hmmm kanske inte ändå, tänker jag :gnissla .

Lägger med en gång på bästa charmen och sätter igång att förklara för min gravida blivande fru att det blå monstret i sovrummet är mörkrädd och behöver sällskap för att kunna sova.

Sagt och gjort, hoj nr2 skall in i huset punkt slut. :yoparty

Men vad fn skall jag rulla in den på över trappan då plankan jag tidigare använt är borta? :confused:

Konstaterar att det bara är att slakta matsalsbordet, utdragsskivan får offra sig för konsten.

Men när jag vaknade i morse så var det första jag slogs av att även sovrum nr2 på övervåningen stank sopp utav bara hvete.

Nu kvällen efter så sitter jag och ser på förra superbikesäsongen på video med klädnypa på näsan och väntar på att garaget skall bli klart.

Fn hela huset stinker sopp, men det är ju iofsg rätt racemässigt och förstärker känslan av filmen väldigt bra, depåfaktorn är mycket hög. :yoparty :yoparty

Hur skall det gå när hoj nr3 komme i mitten på veckan?? :3freak

/Mike

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Hehe, härlig läsning :D Ni måste somna bra iaf om huset är fyllt med bensinångor :tungan

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
O min mamma klagar på att det luktar bensin i pannrummet..
Jag håller på att vädra ut en tank där som sen ska svetsas...

Jag skulle rekomendera dig o ta ut båda hojarna o köra dem med tanken på OFF när dem sen dör rulla in dem igen och sätta gladpack över tanklocket så det blir 100ä% tätt...

detsamma med avgasröret.. och gärna insuget..
tvätta gärna dem helt innan du tar in dem igen.. :banana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tre hojar? Varav en är apsnusens gamla lik. :D
Räknar du med att krascha mycket eller? :confused
Ständig soppalinandning är väl inte så bra för kroppen så du borde nog lösa det genom att tömma kylare, glöm inte att dränera vattenpumpen, och parkera hojarna i uthuset så länge. Lite kyla klarar de om kylaren är tömd.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Tack för tipset, men...

Vad skulle vara fel på hans gamla knarr.

Jag tycker den är grym, tror du bara är avis. :nicka

/M

Goodstuff skrev:
Tre hojar? Varav en är apsnusens gamla lik. :D
Räknar du med att krascha mycket eller? :confused
Ständig soppalinandning är väl inte så bra för kroppen så du borde nog lösa det genom att tömma kylare, glöm inte att dränera vattenpumpen, och parkera hojarna i uthuset så länge. Lite kyla klarar de om kylaren är tömd.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...