Lunchtips i stan

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Utböling som man är, så söker jag lite bra tips om lunchställen som är okej. Gärna nåt som inte ligger mitt inne i smeten så att halva lunchen går åt till att leta parkeringsplats. Nån som vet vem som serverar stans bästa pasta?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag brukar käka på Aspentos i Salabacke (intill Brantingsskolan och Brantings torg). Annars finns ju Ken's PIzza - länets största pizzor (och som får magen att jobba hårt i flera dagar efteråt :D ).

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
God mat tycker jag dem har på Titop (titupp?)
Det ligger i hörnet mot bolandskolan! (går inte att missa)
Annars brukar jag faktiskt också äta på Aspentos vid brantingsskolan!
(Aldrig sett Tom där dock : ) ?

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Hej!

I källaren under Saffets på Stora Torget fanns det pastarestaurang förr.
Vet inte om den finns kvar.
Annars är ju Mariannes Grill ett kanonställe. Vid Shellmacken på Danmarksgatan.

Aspentos, som Tom rekommenderade, är också riktigt bra!

Mvh

Gurra

Lollo_k

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
1998 yamaha szr 660
Penguin skrev:
Nån som vet vem som serverar stans bästa pasta?

Enligt mig är det alla gånger Tiramisu på upplandsgatan 6 i vasastan som har absolut bäst lunchpasta i Stockholm. :tummenupp

Ligger nästan nere vid norra bantorget och brukar faktsikt finnas okej med parkeringsplatser i närheten. Ta en fönsterplats så kan man ta lastplatsen precis predvid eller lite nära en korsning och springa ut om det skulle komma p-vakter

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Taz skrev:
Little Italy i gallerian mitt emot station har pizzabuffé.... som till råga på allt är god. :tummenupp

//D

Inte bara pizzabuffé, de har en massa god pasta och sallader också.
Det bästa av allt förutom att det är gott är att det är billigt!

Pannini i St:pers gallerian har även de god pasta.

God take away sallad hittas i Forumgallerian Jag kommer inte ihåg vad stälet heter men det går inte att missa, det ligger precis vid Exchange, växlingskontoret.
De har även fri Buffé, brukar vara pasta, kött, pizza och liknande. Man får då ta av vad man vill och mycket man vill!

Dragon Pallace har en ruskigt god kina /thai lunchbuffé.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
M:et skrev:
God take away sallad hittas i Forumgallerian Jag kommer inte ihåg vad stälet heter men det går inte att missa, det ligger precis vid Exchange, växlingskontoret.
De har även fri Buffé, brukar vara pasta, kött, pizza och liknande. Man får då ta av vad man vill och mycket man vill!

Cupido......heter stället. :)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Gillar du indiskt så rekommenderar jag Rama ovanför domkyrkan bredvid gamla universitetshuset (Åsgränd 5). Brukar inte vara nåt problem att hitta plats på gatorna mot kyrkogården. 55:-

Gillar du husmanskost så kan jag rekommendera Sven Dufva i Glunten. Vällagat, gott och fett! :tungan Man brukar behöva en tupplur efter den maten... :trött 75:-

Brasseri blå på Döbelnsgatan är också bra tycker jag. De brukar ha en pasta-, en fisk- och en kötträtt + några pizzor. Mycket bra salladsbord! 60:-

Görans kök i Kristallen vid Livets Ord kan jag också rekommendera. Bra sallads- och kryddbord. Lite annorlunda miljö då man sitter på en ö ute, fast ändå inne, :va med fontäner och poolutsikt. 70:-

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Antar att du jobbar kvar på köttfabriken i Boländerna å i så fall kan du ju komma ner till Amersham Biosciences å käka lunch nån dag. Du kommer inte in själv men om du slår en pling så kan jag släppa in dig. Själv tycker jag att det är en av de bästa lunchrestaurangerna jag ätit på. Mycket att välja på, oftast 5-6 olika rätter plus soppa å sallader. Alltid massor av nyttiga röror med rotfrukter, grönsaker och så en ordentlig salladsbuffé. Kom ner å prova nån dag i nästa vecka!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Vänta, vänta...jag kom på ett ställe.....

Ultuna Resturangen, de brukar ha mycket att välja på, duktiga kockar, skapligt fin miljö, massor av studenter vilket jag har för mig leder till hyfsade priser. liite utanför stan kanske, men väl värt ett besök.

Kanske skulle kunna göra en sticky av den här tråden? Ibland ska man ut på lunch och det finns fan inte ett lunch ställe i hela stan som ploppar upp i huvudet förutom de gamla vanliga som man brukar gå till.

Last edited:

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Jag skulle nog rekomendera Allmat som ligger mitt emot shellmacken vid Mariannes gill (boländerna). Mat buffé (all u can eat) med kaffe och kaka för 50:- ett riktigt industrijobbarmatställe :tummenupp

/Jonas

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Lotta skrev:
Vänta, vänta...jag kom på ett ställe.....

Ultuna Resturangen, de brukar ha mycket att välja på, duktiga kockar, skapligt fin miljö, massor av studenter vilket jag har för mig leder till hyfsade priser. liite utanför stan kanske, men väl värt ett besök.

Kanske skulle kunna göra en sticky av den här tråden? Ibland ska man ut på lunch och det finns fan inte ett lunch ställe i hela stan som ploppar upp i huvudet förutom de gamla vanliga som man brukar gå till.

"Syltan"... tja, maten är väl sådär och priset med. Själv kör jag med lunchlåda :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...